eks´en skal bruge børnene´s CPR nr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

Betina_fra_Als

Hejza,

Min eks har intet job og sted at bo, men kommunen har fundet en lejlighed til ham, som han kan overtager her pr. 1. juli.

Da han intet job har er han tilmeldt et jobcenter, som han skal være for at modtage kontanthjælp.

Han har så i den forbindelse fået en stak papirer som skal udfyldes, bl. a. et papir om "hjælp til forsørgelse".

Der er et felt, hvor der står "biologiske børn/adopterede børn, der er i husstanden" navn og CPR nr også skal der sættes kryds i enten Modtages børnebidrag eller betales børnebidrag.

Og om han havde pasning: Ja nej delvis. (Jeg har jo fuld pasning til begge børn, så det kommer sådan set ikke han ved, eller gør det?

Men så er det jeg tænker på begge børn er ikke i hans husstand, de har folkeregister- adresse og bor fast hos mig.

Når han nu skriver børnenes navne og CPR nr på og sætter kryds i betaler børnebidrag (han sagde, at han har fået at vide at han kunne slippe med at betale 500 kr pr barn pr måned, når man er/kommer på kontanthjælp) hvis det er sådan vil jeg så få mindre udbetalt i børnebidrag pr. måned?

Og når han udfylder den del med børns navne og CPR nr, kommer børnene så til at bo hos ham?

Jeg er blevet lidt nervøs og håber på nogle kan hjælpe mig.

Knus fra betina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

quity

Allerførst så er jeg 100% sikker på at børnene ik kommer til at bo hos ham. For at det måske kunne komme på tale skal han søge om det og i skal igennem statsamtet og har han ik haft dem boende hos sig før får han dem ikke. Hvordan er det med samkvem, har han det? Hvis han har noget samkvem, tror jeg måske det er fair nok at han skriver navn og cpr på papirerne. Så vidt jeg ved får du ik mindre udbetalt af børnepenge fra ham, for der er et grundbeløb som du er berettiget til.
Mit råd er dog at du kontakter statsamtet og får noget rådgivning, det sker der ik noget ved.

Anmeld

10. juni 2009

Stumpen

Jeg vil tro at kommunen supplere op mht. børnebidrag.. Mht. om de får adresse hos ham, så nej, det tror jeg ikke de får, nr han krydser af i at han betaler børnebidrag... Men for en sikkerhedsskyld ville jeg nok ringe til kommunen og høre ad først..

Anmeld

10. juni 2009

ekzunz

Du får under ingen omstændigheder mindre udbetalt end det man er berettiget til. Såfremt bidragsyder ikke kan betale, går kommunen ind og betaler - og så afregner kommunen selv med bidragsyder. Dvs. du får dine penge - og hvis du ikke får dem fra faren, så får du dem fra kommunen.

Han får nok bare beløbet sat ned pga. kontanthjælpen, og så betaler kommunen resten. Men han skal jo nok bruge børnenes cpr-numre for at kunne dokumentere at han har børn han skal betale til.

Anmeld

10. juni 2009

Betina_fra_Als

quity skriver:

Allerførst så er jeg 100% sikker på at børnene ik kommer til at bo hos ham. For at det måske kunne komme på tale skal han søge om det og i skal igennem statsamtet og har han ik haft dem boende hos sig før får han dem ikke. Hvordan er det med samkvem, har han det? Hvis han har noget samkvem, tror jeg måske det er fair nok at han skriver navn og cpr på papirerne. Så vidt jeg ved får du ik mindre udbetalt af børnepenge fra ham, for der er et grundbeløb som du er berettiget til.
Mit råd er dog at du kontakter statsamtet og får noget rådgivning, det sker der ik noget ved.

Hejza,

Nej der er ingen aftale om fast samkvem. Han kommer i mit hjem, når han har tid til at se dem, nogle gange tager han dem med sig hjem, hvor han boede før, når de gerne ville, de har sovet ved ham max 7 gange på nu 16 mdr, og vil de hjem kommer de hjem til mig igen.

knus fra Betina og tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.