Hejza,
Min eks har intet job og sted at bo, men kommunen har fundet en lejlighed til ham, som han kan overtager her pr. 1. juli.
Da han intet job har er han tilmeldt et jobcenter, som han skal være for at modtage kontanthjælp.
Han har så i den forbindelse fået en stak papirer som skal udfyldes, bl. a. et papir om "hjælp til forsørgelse".
Der er et felt, hvor der står "biologiske børn/adopterede børn, der er i husstanden" navn og CPR nr også skal der sættes kryds i enten Modtages børnebidrag eller betales børnebidrag.
Og om han havde pasning: Ja nej delvis. (Jeg har jo fuld pasning til begge børn, så det kommer sådan set ikke han ved, eller gør det?
Men så er det jeg tænker på begge børn er ikke i hans husstand, de har folkeregister- adresse og bor fast hos mig.
Når han nu skriver børnenes navne og CPR nr på og sætter kryds i betaler børnebidrag (han sagde, at han har fået at vide at han kunne slippe med at betale 500 kr pr barn pr måned, når man er/kommer på kontanthjælp) hvis det er sådan vil jeg så få mindre udbetalt i børnebidrag pr. måned?
Og når han udfylder den del med børns navne og CPR nr, kommer børnene så til at bo hos ham?
Jeg er blevet lidt nervøs og håber på nogle kan hjælpe mig.
Knus fra betina.
Anmeld