UnderStjernerne skriver:
Hej alle 
Ja, min forlovede og jeg står i den situation nu, at jeg har fået konstateret PCOS og har fået ordineret metformin. Jeg skal tage medicinen i 3 måneder før vi kan begynde på insemination, så vi er pt. tvunget til at vente med forsøgene til marts. Derudover har jeg fået til opgave at skulle tabe mig 5 kg inden vi starter.
Jeg er bare lidt i tvivl omkring hvorvidt jeg stadig skal tage folsyre samtidigt med metformin?
Er der nogen, der har erfaringer med PCOS og behandlingen med metformin?
Jeg har samme dianose :/ jeg skriver lige en laaang smørre, da jeg efterhånden har befundet mig i den her spiral i 2 år og 2 måneder!
Nu ved jeg ikke hvor overvægtig du er, men jeg skulle tabe mig ca 8 kg. hvilket har været umuligt! jeg har virkelig prøvet. Metformin hjælper med at give dig dårlig mave når du spiser forkert.
Mit forløb var sådan at jeg skulle tage metformin i 3 måneder og så prøve at tabe mig. imellemtiden fik jeg taget en masse blodprøver. bla. for at se om jeg var vaccineret mod røde hunde (rubella). Efter 2 måneder på medicin finder de ud af at jeg ikke er vaccineret og bliver derfor det. Når man får den vaccine, er der ingen sex i 3 måneder, da der er stor risiko for at føde misdannet børn. så 3 måneder mere måtte vi vente. der og så var der gået små 6 fra start ved gyn. (6 måneder ind gyn os.) så alt i alt et år.
Næste trin er så let homon behandlig. i mit tilfælde med pergotime. Det hjælper med at modne æg. og det SKAL man tage i 6 cykluser før de må sende en videre til insiminationsbehandling :/
Det er en lang rejse at skulle igennem og den er hård. Jeg håber du bliver gravid på let homon behandling
Jeg blev gravid på 4 cyklus men i uge 7 fik vi at vide at der ingen hjertelyd var og fik det derfor fjernet d. 14/11

(tvillinger)
vi venter derfor på insimination til januar/februar..
Vi har brugt akkupunktur til at løsne op for pcos og det har hjulpet meget. så det kan varmt anbefales.
Tilbage til dit spørgsmål, så er det en fordel at spise folsyre.. og hvis du ikke spiser helt så varieret som man burde, så er gravitamin godt, også inde graviditet