giv mig en opskrift :) suppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Mor1012

jeg har lyst til en god suppe kogt på en kyllig/høne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

tarkoflen

Ihh jeg laver det bare på gefühl

Men jeg plejer at putte et oksekraftben i ud over kyllingen, det giver en god smag... Og så putter jeg selleri, gulerødder, porre, løg, peberkorn, laurbær og persille i. Fylder vand så det dækker grøntsager og kød ja og så putter jeg salt i også og så lader jeg det koge i 3-4 timer eller hvor længe jeg nu har! Og så kan du altid koge suppen yderligere ind, hvis den ikke smager af nok... Og så skal du huske at skumme den løbende! Synes jeg har læst et sted, at man skal starte med at smide kød i koldt vand, koge det op og skumme det værste fra, får grøntsagerne kommer i!

God fornøjelse, det er også bare lige vejr til det

Anmeld

11. december 2012

Mor1012

tarkoflen skriver:

Ihh jeg laver det bare på gefühl

Men jeg plejer at putte et oksekraftben i ud over kyllingen, det giver en god smag... Og så putter jeg selleri, gulerødder, porre, løg, peberkorn, laurbær og persille i. Fylder vand så det dækker grøntsager og kød ja og så putter jeg salt i også og så lader jeg det koge i 3-4 timer eller hvor længe jeg nu har! Og så kan du altid koge suppen yderligere ind, hvis den ikke smager af nok... Og så skal du huske at skumme den løbende! Synes jeg har læst et sted, at man skal starte med at smide kød i koldt vand, koge det op og skumme det værste fra, får grøntsagerne kommer i!

God fornøjelse, det er også bare lige vejr til det

umm tusinde tak for de gode råd

Anmeld

11. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

En hel kylling i 5 litter vand ( mindst ) bring vandet i koge med kyllingen i, mens du ordner grønsager. Gullerøder, kartofler, pastinakrod, selleri, jordskokker, porre, blomkål. Salt og peber, evt en boulion terning. Lad det koge i et par timer. Tag kyllingen op og pil kødet af og put det i gryden igen. Tilsæt melboller og varm et flutes. 

Ødet ska vi ha i morgen. Vh stine

Anmeld

11. december 2012

tarkoflen

Prinsessen<3 skriver:

umm tusinde tak for de gode råd

Det var så lidt

Jeg plejer at pille kyllingen og gemme noget af suppen, så der er til høns i asparges eller måske til en lille sandwich eller kyllingesalat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.