erfaring med oliefyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Chraz

An&Jo skriver:

ja det kunne man nemlig, og brændeovnen kan sagtens sprede længere end bare i stuen hvis man fyrer godt op..

Men synes også 36000kr årligt til varme lyder voldsomt..

kan i få afvide hvordan det er isoleret??

altså hun sagde at det ikke havde den bedste isolation, men jeg tror ikke det er så slemt at varmen bare fiser ud ligeså hurtigt som man får det ind. Vi skal jo også huske på at om sommeren bruger man jo også væsentlig mindre varme.

Hun sagde også at de selv havde boet i huset tidligere og havde været rigtig glade for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Miin'Baby'Mus

Chraz skriver:

vi fik også af vide at huset ikke havde den bedste isolation, men jeg tror ikke det er så slemt så varmen bare fiser ud. Men vi fik af vide at vi som minimum nok skulle regne med ca 3000 om måneden, og derfor var huslejen også lav.

Hm ja - altså i finder jo nok ud af det på et tidspunkt 

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

Chraz skriver:

altså hun sagde at det ikke havde den bedste isolation, men jeg tror ikke det er så slemt at varmen bare fiser ud ligeså hurtigt som man får det ind. Vi skal jo også huske på at om sommeren bruger man jo også væsentlig mindre varme.

Hun sagde også at de selv havde boet i huset tidligere og havde været rigtig glade for det.

om i skal tage chancen ved i jo bedst selv..

Men varmen er en af de ting man for det meste selv kan regulere alt efter hvor varmt man ønsker der skal være..

Og brændeovnen gør altså rigtig meget..

Anmeld

11. december 2012

Chraz

LilleNyPåVej skriver:

Hm ja - altså i finder jo nok ud af det på et tidspunkt 

Ja lige præcis Vi vil bare rigtig gerne have undersøgt så meget som muligt inden vi kaster os ud i det.

Men efter hvad jeg kan regne ud bliver det med husleje og varme ca 600 mere om måneden end vi giver nu.

Anmeld

11. december 2012

Chraz

An&Jo skriver:

om i skal tage chancen ved i jo bedst selv..

Men varmen er en af de ting man for det meste selv kan regulere alt efter hvor varmt man ønsker der skal være..

Og brændeovnen gør altså rigtig meget..

Ja det er jo det. Og ihh vi elsker det bare og ungerne kan få hver deres værelse (de to mindste deler nu) Men vi vil bare gerne vide så meget som muligt omkring det med fyr og olie. Ville jo være super træls hvis vi ikke kunne sidde i det alligevel pga det. Men efter hvad jeg kan regne ud bliver det ca 600kr dyrere om måneden end vi giver nu. Men vi er så også meget afhængig af boligstøtte. Så det er nok det der vil være afgørende.

Anmeld

11. december 2012

Miin'Baby'Mus

Chraz skriver:

Ja lige præcis Vi vil bare rigtig gerne have undersøgt så meget som muligt inden vi kaster os ud i det.

Men efter hvad jeg kan regne ud bliver det med husleje og varme ca 600 mere om måneden end vi giver nu.

Okay, men det er jo så også flink af dem at lave huslejen mindre når pengene skal bruges på varme  Så går det jo også lidt op i sidste ende 

Må dog sige at jeg nok aldrig vil kaste mig ud i oliefyr, nu har jeg levet med det hele mit liv og det har ikke altid været fryd og gammen for os. Men der jo andre der har det fint med det - så jeg håber da i finder ud af det 

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

Chraz skriver:

Ja det er jo det. Og ihh vi elsker det bare og ungerne kan få hver deres værelse (de to mindste deler nu) Men vi vil bare gerne vide så meget som muligt omkring det med fyr og olie. Ville jo være super træls hvis vi ikke kunne sidde i det alligevel pga det. Men efter hvad jeg kan regne ud bliver det ca 600kr dyrere om måneden end vi giver nu. Men vi er så også meget afhængig af boligstøtte. Så det er nok det der vil være afgørende.

kan ikke helt huske hvordan det er i jammerbugt (hvis det overhovedet er der huset ligger) men mener det er noget med at i får for 50-60kvm pr voksen, og så efterfølgende 20kvm pr barn, og resten af de overskydende kvm får man ikke boligstøtte for..

og så alt efter hvor mange børn der er kommer der nogle procenter oveni, men prøv da at gå ind på borger og regn det ud, den plejer at være ret præcis..

Anmeld

11. december 2012

Chraz

LilleNyPåVej skriver:

Okay, men det er jo så også flink af dem at lave huslejen mindre når pengene skal bruges på varme  Så går det jo også lidt op i sidste ende 

Må dog sige at jeg nok aldrig vil kaste mig ud i oliefyr, nu har jeg levet med det hele mit liv og det har ikke altid været fryd og gammen for os. Men der jo andre der har det fint med det - så jeg håber da i finder ud af det 

Nej min kæreste har nemlig heller ikke så god erfaring med det. Også derfor vil gerne vil undersøge så meget som muligt og have folks erfaringer

Mange tak skal du have

Anmeld

11. december 2012

Chraz

An&Jo skriver:

kan ikke helt huske hvordan det er i jammerbugt (hvis det overhovedet er der huset ligger) men mener det er noget med at i får for 50-60kvm pr voksen, og så efterfølgende 20kvm pr barn, og resten af de overskydende kvm får man ikke boligstøtte for..

og så alt efter hvor mange børn der er kommer der nogle procenter oveni, men prøv da at gå ind på borger og regn det ud, den plejer at være ret præcis..

ja jeg tror jeg vil prøve at ringe derind nu her. for ved ikke om det kan have betydning for støtten når det er oliefyr og der skal bruges mange penge på det. 

Hvordan er din personlige erfaring med oliefyr?

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

Chraz skriver:

ja jeg tror jeg vil prøve at ringe derind nu her. for ved ikke om det kan have betydning for støtten når det er oliefyr og der skal bruges mange penge på det. 

Hvordan er din personlige erfaring med oliefyr?

jamen vi boede jo selv i en af lejlighederne det første halve år vi boede sammen, og varmemæssigt var der aldrig problemer, tror ikke det nogensinde har været i stykker eller ude af drift..

Det eneste vi synes der er træls det er at der skal hentes olie.. men det overlever man jo, og der er jo mulighed for at få en til at levere det et par gange om året, men det er jo som man selv ønsker det..

Det er jo ikke mere besværligt end så meget andet, ikke i min verden ihvertfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.