statsforvaltningen i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Anonym trådstarter

Skal i SFV i dag.. Selvom det egentlig er "ubetydeligt" så bliver jeg sådan ret nervøs..
Vi skal hen og planlægge jul og nytår og fastlægge en ny plan, efter farens ønske. Jeg er bare SÅ bekymret for ikke at blive hørt, da jeg tilsyneladende er den eneste der taler for vores barns behov. Faren er tydeligt nok sig selv nærmest. Vores barn har svært ved omstillingen fra far til mor (måske også omvendt, det får jeg intet af vide om) barnet reagerer med vredesudbrud, fjollethed, sur, og i særdeleshed træthed. Faren ønsker at have barnet med overnatning fra d 23 dec til d 24 dec om formiddagen hvor barnet så skal herhjem og holde jul. Jeg sætter mig selvfølgelig imod da vores barn ikke skal kæmpe med de omstillings følelser på selveste juleaften, hvor der i forvejen sker en masse spændende ting.

Faren holder jule-hygge med risengrød og gaver med hans andre børn og familie d 23 og det kan jeg sagtens forstå at han ønkser vores barn som en del af og jeg har derfor tilbudt at han kan have barnet d 23 til kl. 22 hvor de plejer at være færdige. Dette modsætter han sig!

Ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal stille op. Julen skal i år holdes hos os, og jeg frygter at mit barn skal overnatte hos sin far til juleaftensdag og komme hjem til et hjem der skal rumme gæster (vi får kun 3 gæster), der er faste traditioner som kirkebesøg, juletræs pyntning osv.

Hvad tænker I om ovennævnte? -Tror I jeg har en chance for at formidle problematikken overfor SFV og vil de være lydhør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Bassemor<3

Altså jeg vil sige, at barnet jo vil reagerer sådan om det er jul eller ej ! nu ved jeg ikke hvor gammel barnet er, men hvis det er et mindre barn, så synes jeg nok det bedste argument et at kl. 22 er meget sent at komme hjem.

Jeg synes du skal være large og lade barnet komme hjem d. 24 om formiddagen.

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Bassemor<3 skriver:

Altså jeg vil sige, at barnet jo vil reagerer sådan om det er jul eller ej ! nu ved jeg ikke hvor gammel barnet er, men hvis det er et mindre barn, så synes jeg nok det bedste argument et at kl. 22 er meget sent at komme hjem.

Jeg synes du skal være large og lade barnet komme hjem d. 24 om formiddagen.

Det handler jo ikk om at JEG skal være large, men om at jeg har et barn der reagerer i omstillingen. Hvorfor også døje med dette juleaften? Barnet er i skolealderen og jeg har været ved skolepsykolog pga de nævnte omstillingsproblemer.

Jeg vil gerne lige gøre det klart at det ikke er MIT behov jeg søger dækket, men udelukkende mit barns tarv.

Anmeld

11. december 2012

Moar2011

jeg kan nu godt forstå du er bekymret idet du ved at jeres barn reagere voldsomt (ud fra det du skriver) på den omvæltning..

men set fra fars siden, hvis det nu var omvendt ville du så ikke også gerne have barnet til dagen efter, for at få mest ud af julen sammen..

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

jeg kan nu godt forstå du er bekymret idet du ved at jeres barn reagere voldsomt (ud fra det du skriver) på den omvæltning..

men set fra fars siden, hvis det nu var omvendt ville du så ikke også gerne have barnet til dagen efter, for at få mest ud af julen sammen..

Jo men jeg ville aldrig ligge en jul d 23 dec. Jeg ville holde julen weekenden før eller i juledagene. D 24. bør være klimaks.

Anmeld

11. december 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Jo men jeg ville aldrig ligge en jul d 23 dec. Jeg ville holde julen weekenden før eller i juledagene. D 24. bør være klimaks.

ja, okey .. den er sku svært .. for man vil bare barnet det bedste men mange gange tager man enes behov først - evt faren..

er selv lige blevet enlig med min søn på snart 20mdr..

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

ja, okey .. den er sku svært .. for man vil bare barnet det bedste men mange gange tager man enes behov først - evt faren..

er selv lige blevet enlig med min søn på snart 20mdr..

Det er skrækkeligt at have delebørn- Sorry to say. de følelser børnene sidder med og de kompromis man skal tage er aldrig sjove.

Ja man vil barnet det bedste, men i denne situation handler det også om hvormeget et barn kan rumme. I følge Lola Jensen er dét bandlyst at holde juleaften før d 24 da barnet ikke kan rumme det. Hun siger rigtig mange kloge ting, og anbefaler at man kun holder 1 juleaften. Synes det er fint at faren vælger at holde risengrød/gave hygge, men jeg undres over hans behov for at gøre det dagen før juleaften - særligt med tanke på hvordan barnet reagerer.

Anmeld

11. december 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Det er skrækkeligt at have delebørn- Sorry to say. de følelser børnene sidder med og de kompromis man skal tage er aldrig sjove.

Ja man vil barnet det bedste, men i denne situation handler det også om hvormeget et barn kan rumme. I følge Lola Jensen er dét bandlyst at holde juleaften før d 24 da barnet ikke kan rumme det. Hun siger rigtig mange kloge ting, og anbefaler at man kun holder 1 juleaften. Synes det er fint at faren vælger at holde risengrød/gave hygge, men jeg undres over hans behov for at gøre det dagen før juleaften - særligt med tanke på hvordan barnet reagerer.

allerede nu har jeg så ondt af min søn, og vi har kun være fra hinanden en månde nu .. og tror aldrig han vender tilbage..

sorry to say men synes mænd tænker meget på dem selv (så kan det godt være jeg træder nogen over fæderne men det synes jeg)

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

gud hvor er jeg taknemmelig for at min søns far godt kan se når det ikke er i barnets tarv..

Her har vi valgt i år at farmand har alle weekenderne i december, lige med undtagelse af den 22-23 december, og så har jeg ham juleaften, og han kommer hjem til sin far den 27.. den 27 får han så gaver ved hans far (selvom hans far mener han skal have dem med hjem til mig) og de hygger, og så bliver han jo så der nytåret over..

Vi var ganske enige om at vi IKKE ville lave et skift så tæt på juleaften, og den der har barnet i julen, får lov at have lidt ekstra dage så barnet når at falde til ro igen inden det skal videre..

Jeg håber statsforvaltningen lytter til jer begge, og tager det hele med i overvejelserne og træffer deres beslutning derudfra..

MEN min personlige holdning er at juleaften er den 24, og den der har juleaften det år skal have lov at give gaver først, og så må den anden forælder vente.. men det er bare min personlige holdning, og det er bestemt ikke alle der er enige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.