hjælp mht til feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.225 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Camillos

vi har en forkølelses virus herhjemme med feber snot hoste og ondt i halsen... nu er vores datter blrvet forkølet hun virker lidt varm og hoster.. hun er 7 uger... hendes temperatur siger 37,9 i numsen i hvile... hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Pikku Myy

Camillos skriver:

vi har en forkølelses virus herhjemme med feber snot hoste og ondt i halsen... nu er vores datter blrvet forkølet hun virker lidt varm og hoster.. hun er 7 uger... hendes temperatur siger 37,9 i numsen i hvile... hjælp?

I princippet har hun jo sådan set ikke feber, og min første indskydelse var at skrive at du skulle tage den med ro og tro på dig selv, men så tjekkede jeg lægevagtens hjemmeside og der står der faktisk at man skal kontakte lægen hvis et barn under 4 måneder får feber ...

Måske der er nogle med små børn, der har det lidt mere friskt i erindringen ...

God bedring

Anmeld

10. december 2012

Becks

Camillos skriver:

Snuppet fra nettet:

Ved temperaturmåling i endetarmen er den normale temperatur 36,5-37,5° C

om morgenen og op til 37,9° C om aftenen. Temperaturen ligger ca. ½° lavere

ved måling med mund- og øretermometre. Øretermometre kan bruges til børn

over 1 år. Hudtermometre (pandestrimler) angiver ikke temperaturen med

tilstrækkelig sikkerhed. Temperatur bør måles, når barnet har hvilet i ca. 30

minutter i et ikke for varmt rum. Under almindelig leg og gråd kan temperaturen

stige til 38,0° C, uden at barnet fejler noget.

Der er temperaturforhøjelse ved de fleste smitsomme sygdomme. Et barn har

feber, hvis temperaturen er 38,0° C eller højere.

Anmeld

10. december 2012

Camillos

Pikku Myy skriver:

I princippet har hun jo sådan set ikke feber, og min første indskydelse var at skrive at du skulle tage den med ro og tro på dig selv, men så tjekkede jeg lægevagtens hjemmeside og der står der faktisk at man skal kontakte lægen hvis et barn under 4 måneder får feber ...

Måske der er nogle med små børn, der har det lidt mere friskt i erindringen ...

God bedring

hun ligger normalt på 36, 5- 37,0 i temperatur så det er en lidt voldsom stigning... vi var tol læge med hende idag der var ikke noget med hende men synes det er blevet lidt værre her til aften ... tror lige jeg ser tiden lidt an. for det er jo først feber vd 38... tak for svar 

Anmeld

11. december 2012

Camillos

Becks skriver:

Snuppet fra nettet:

Ved temperaturmåling i endetarmen er den normale temperatur 36,5-37,5° C

om morgenen og op til 37,9° C om aftenen. Temperaturen ligger ca. ½° lavere

ved måling med mund- og øretermometre. Øretermometre kan bruges til børn

over 1 år. Hudtermometre (pandestrimler) angiver ikke temperaturen med

tilstrækkelig sikkerhed. Temperatur bør måles, når barnet har hvilet i ca. 30

minutter i et ikke for varmt rum. Under almindelig leg og gråd kan temperaturen

stige til 38,0° C, uden at barnet fejler noget.

Der er temperaturforhøjelse ved de fleste smitsomme sygdomme. Et barn har

feber, hvis temperaturen er 38,0° C eller højere.

ta k for svar så er jeg mere rolig 

Anmeld

11. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

37,9 er altså feber. (min dreng har tit haft feber pga mellemørsbetændelse og vi fik at vide at over 37,5 er det feber.

Og når dit barn er så lille skal du kontakte lægen.

Anmeld

11. december 2012

Tvebakken

Min læge er meget specifik. Han siger vist endda op til omkring 6 mdr.
Han tager det meget alvorligt, og vil se de små med det samme, hvis der er feber.
Min yngste har været afsted med feber da hun var lille. Heldigvis var det ikke andet end forkølelse. Men få det tjekket for en sikkerheds skyld, når hun er så lille.

Min ældste blev faktisk rigtig syg 10 uger gammel, men der var også andre symptomer end kun feber.

Anmeld

11. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Camillos skriver:

Når baby er under 3 mdr SKAL de tjekkes af lægen. Rigtig god bedring til jer alle! Vh stine

Anmeld

13. december 2012

Camillos

StineW79 skriver:

Når baby er under 3 mdr SKAL de tjekkes af lægen. Rigtig god bedring til jer alle! Vh stine

Tak for svar... .. Der er mange delte meninger om feber åbenbart ... Lille pigen havde været til læge om dagen pga hoste og en temp på 37,7... men lægen mente ikke hun fejlede noget.. og allerede morgenen efter var hendes temp på 36 igen ... Hun er godt forkølet nu desværre men hun virker frisk så..

Anmeld

13. december 2012

Camillos

Tvebakken skriver:

Min læge er meget specifik. Han siger vist endda op til omkring 6 mdr.
Han tager det meget alvorligt, og vil se de små med det samme, hvis der er feber.
Min yngste har været afsted med feber da hun var lille. Heldigvis var det ikke andet end forkølelse. Men få det tjekket for en sikkerheds skyld, når hun er så lille.

Min ældste blev faktisk rigtig syg 10 uger gammel, men der var også andre symptomer end kun feber.

Okay tak for svar hun havde været til læge samme dag med temp på 37,7.. og lægen mente bare det var forkølelse , hun er stadigvæk forkølet desværre... men har ingen feber mere.. nu  har hun en normal temperatur på 36-36,5 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.