Til jer der har børn med allergier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. december 2012

LBK

Hvor gamle var jeres børn da de fik allergi.

Hvilke symptomer havde de, hvad var/er de allergiske overfor. Hvordan blev det konstateret?

Håber nogle vil svare???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

LBK

Slet ingen ?;( 

Anmeld

10. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Hvor gamle var jeres børn da de fik allergi.

Hvilke symptomer havde de, hvad var/er de allergiske overfor. Hvordan blev det konstateret?

Håber nogle vil svare???

Ved ikk med min datter (hun er næsten 9mdr), men jeg selv fik konstateret allergi da jeg var 15/16 år - det var overfor nikkel, kobolt, husstøvmider, og så har jeg også katte/hunde allergi - dog ikke i høj grad

Edit; af symptomer havde jeg børnesårs lign. Sår/udslæt - rendte med det i laaang tid, og smurte og smurte, og det var i ansigt og på arme .. Ikk så sjovt når man går i 10'ende ..

Anmeld

11. december 2012

LilleSmølf

Nu er bebs stadig i maven men jeg fik konstateret allergi i 4. klasse.

Har allergi over for nærmest al slags pollen og så det krydsallergi, der følger med (dvs. jeg ikke kan tåle en helvedes masser frugter).

Teknisk set, ifølge alle testerne, har jeg også støvallergi og pelsdyrsallergi MEN det er ikke noget, jeg har lagt mærk til overhovedet, og har haft mange kæledyr siden.

Symptomer: nysen, kløende øjne om sommeren (pollen) + hævede læber, hævet og kløende hals hvis jeg spiser noget, jeg ikke kan tåle.

Det blev konstateret ved, at jeg fortalte min mor, at hver gang jeg spise æbler havde jeg svært ved at få vejret så hun hev mig med til lægen hvor de lavede priktest (:

Anmeld

11. december 2012

Jemion

Min søn var ca 10 mdr da han begyndte at reagere på græs.. Hver gang vi satte ham i græsset eller lign slog han ud, hans øjne kløede, næsen løb, og han hostede.. Vi var til egen læge, vagtlæger og endda blev indlagt på børne afd fordi de ikke troede på når vi sagde han havde græs allergi men fik dem overtalt til en priktest og der slog han ud på græs.. Så han fik det konstateret af os selv da han var 10 mdr men helt officielt et par dage efter han fyldte 1 år.. 

Anmeld

11. december 2012

LBK

Jemion skriver:

Min søn var ca 10 mdr da han begyndte at reagere på græs.. Hver gang vi satte ham i græsset eller lign slog han ud, hans øjne kløede, næsen løb, og han hostede.. Vi var til egen læge, vagtlæger og endda blev indlagt på børne afd fordi de ikke troede på når vi sagde han havde græs allergi men fik dem overtalt til en priktest og der slog han ud på græs.. Så han fik det konstateret af os selv da han var 10 mdr men helt officielt et par dage efter han fyldte 1 år.. 

Hvor var det dog godt at i fandt ud af det:O)

Min datter er to år. Hun har de sidste 5 uger gået og kløet og kløet i sine øjne. Hun siger de "gør ondt". Fra hun står op om morgenen til hun går i sengen om aftenen. Flere gange i løbet af dagen bliver hun helt rød under øjnene.

Jeg ANER ikke hvad det er men mistænker allergi. Var til lægen med hende i går hvor beskeden var "hvad vil du have jeg skal gøre ved det?"

Anmeld

11. december 2012

Jemion

LBK skriver:

Hvor var det dog godt at i fandt ud af det:O)

Min datter er to år. Hun har de sidste 5 uger gået og kløet og kløet i sine øjne. Hun siger de "gør ondt". Fra hun står op om morgenen til hun går i sengen om aftenen. Flere gange i løbet af dagen bliver hun helt rød under øjnene.

Jeg ANER ikke hvad det er men mistænker allergi. Var til lægen med hende i går hvor beskeden var "hvad vil du have jeg skal gøre ved det?"

jeg har den overbevisning at en mor og far ved bedst og hvis du mistænker allergi så kan du prøve snakke med en anden læge eller be jeres læge. Om en priktest 

håber i finder ud af hvad det er  Det er så hjerteskærende når ens børn har det sådan! 

Anmeld

11. december 2012

LBK

Jemion skriver:

jeg har den overbevisning at en mor og far ved bedst og hvis du mistænker allergi så kan du prøve snakke med en anden læge eller be jeres læge. Om en priktest 

håber i finder ud af hvad det er  Det er så hjerteskærende når ens børn har det sådan! 

Priktesten var helt udelukket i denne læges øjne. Så jeg bad om at blive henvist til en allergilæge og det blev jeg. Der skal jeg ringe i morgen. Ja hun går og klør i sine øjne hele tiden det er frygteligt at se på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.