forældremyndigheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Anonym trådstarter

hvornår kan man tillade sig at søge om den fulde forældremyndighed? .. hvilket grund lag skal man have, for at det lykkeds at få den ..

gode råd modtages gerne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

LinLin

Jegvhar fuld forældremyndighed - vil gerne fortælle hvordan og hvorfor over pb... Synes ikke det behøver være offentligt

Anmeld

10. december 2012

Tip!

Det er meget forskelligt fra sag til sag. en god ide er at gå ind på Statsforvaltningen.dk og læs om hvad krav der er for at få den fulde fm. 

Anmeld

10. december 2012

henh01

Jeg tror ikke man kan sidde og fortælle hvad der kræves da det vurderes individuelt.

Men altså det vigtigste er vel at man kan tale fornuftigt sammen, at begge parter overholder aftaler, at barnet trives, at barnets hverdag opretholdes osv.

Anmeld

10. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

hvornår kan man tillade sig at søge om den fulde forældremyndighed? .. hvilket grund lag skal man have, for at det lykkeds at få den ..

gode råd modtages gerne..

Sad faktisk lige her i lørdags og talte med jurist som har arbejdet ved statsamtet og hun fortalte at hvis man først har fælles forældremyndighed, så er det idag rigtig svært at få den fulde. Selvfølgelig sker det, men der skal være rigtige gode grunde til det. Det var meget nemmere førhen, at få den fulde forældremyndighed når man søgte den.

Har du overvejet at kontakte statsamtet og høre dem hvad de siger til det?

/Fenja

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jegvhar fuld forældremyndighed - vil gerne fortælle hvordan og hvorfor over pb... Synes ikke det behøver være offentligt

sender en pb..

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Sad faktisk lige her i lørdags og talte med jurist som har arbejdet ved statsamtet og hun fortalte at hvis man først har fælles forældremyndighed, så er det idag rigtig svært at få den fulde. Selvfølgelig sker det, men der skal være rigtige gode grunde til det. Det var meget nemmere førhen, at få den fulde forældremyndighed når man søgte den.

Har du overvejet at kontakte statsamtet og høre dem hvad de siger til det?

/Fenja

neej, i det jeg føler jeg skal udstille mig som mor endnu mere.. for mit barn er jo ikk i fare eller mistrives.. så de vil nok bare tænke, sikke en kælling, hvad tror hun selv..

Anmeld

10. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

neej, i det jeg føler jeg skal udstille mig som mor endnu mere.. for mit barn er jo ikk i fare eller mistrives.. så de vil nok bare tænke, sikke en kælling, hvad tror hun selv..

Nu kender jeg jo slet ikke din baggrund for at ville have den fulde forældremyndighed, men hvis du virkelig gerne vil have den, så synes jeg da du skal søge oplysninger der hvor de kan give dig svar på alle spørgsmålene.

Jeg ved ikke, hvad de tænker, men der skal selvfølgelig være et godt grundlag for at ansøge det - og hvis din datters far er ordentlig ved hende og hun trives ved jer begge, så er det ikke sikkert de giver dig medhold.

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Nu kender jeg jo slet ikke din baggrund for at ville have den fulde forældremyndighed, men hvis du virkelig gerne vil have den, så synes jeg da du skal søge oplysninger der hvor de kan give dig svar på alle spørgsmålene.

Jeg ved ikke, hvad de tænker, men der skal selvfølgelig være et godt grundlag for at ansøge det - og hvis din datters far er ordentlig ved hende og hun trives ved jer begge, så er det ikke sikkert de giver dig medhold.

nej det selvfølgelig klart..

Anmeld

10. december 2012

MaleneG

Det gør faktisk lidt ondt i mit hjerte at læse det du skriver.

Hvilke tanker gør du dig i forhold til den fulde forældremyndighed? 

Hvad er det du skal bruge det til? Hvis din datter er i fin trivsel hos sin far, hvorfor så ændre ved noget ? 

Jeg bliver faktisk en smule bekymret for om det du har gang i nu, kun er rene egoistiske årsager, og absolut intet har at gøre med dit barns ve og vel. 

Jeg håber inderligt, og ærligt at du tænker dig godt om, og ikke begynder at komme med falske anklager mv, overfor barnets far. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.