"Sex er andet end bolle bolle. "
Hej Paprika...
Jeg prøver nu at skrive til dig, for at se om du kan hjælpe mig...
Jeg vil gøre en lang historie kort, da jeg ikke har overskud til at forklare hele historien... Men sagen er den at jeg lider af endometriose og vulvodyni... Det fik jeg konstateret for 3 år siden, og har været en kæmpe rutsjetur af nedture, smerter og en ond ond cirkel af trælse oplevelser ...
Jeg er i behandling for begge sygdomme, og de holdes nogle i skak, borset fra vulvodyni som hærger min hud i perioder...
Det har været et stort nederlag for mig, at mit underliv lige pludselig lever sig eget liv ! Og at jeg har forandret mig.. Før alt dette havde kæresten og jeg et godt sexliv ... Og jeg døjede sjældent med smerter, men nu er det gået helt i KUK !!! 
Jeg har gået ved en sexolog på Aalborg hospital, men hun har nu besluttet at sætte OS på pause... Fordi jeg har mange lig i lasten fra min barndom med en masse svigt ! Og jeg er derfor blevet henvist til en psykolog, og glæder mig til at se hvad dette bringer med mig .. Og hvad dette gør for mig...
Men indtil da står sexlivet stadig på standby ! Men jeg vil høre om du ikke har nogle gode råd til ting vi kan gøre, ting JEG kan gøre.. For at opretholde en smule nærhed og hygge i parforholdet ... Vi har det rigtigt godt sammen, griner og er "ment to be" ! Men tror kæresten giver op snart..Han vil gerne mærke en smule nærhed og omsorg! DA DETTE IKKE ER PÅ SKEMAET PT !! Det føles som om jeg afviser uanset hvad, grundet frygten for smerter ...
Men har du ikke nogle små fifs? Der bare viser små skridt .. Og at jeg har viljen.. For det har JEG ! Det er bare svært...
På forhånd mange tak for din hjælp...
Paprikas svar
Lyder godt der bliver taget hånd om din situation.
I min spirituelle verden, (og bemærk her det er bare min opfattelse af livet) kan der ske det at hvis vi har ubearbejdet sorg og traumer fra barndommen og livet, kan det sætte sig i vores underlig, da det er der alt vores livskraft/livsenergi, det kan være kroppens egen måde at fortælle dig på, der er ting du må tage kærlig hånd om. Så hvis du får ryddet op og sat følser og sorg på plads med en psykolog, vil det hjælpe med til at der kommer mere balance i dit underliv. Det er jeg sikker på.
Det er også vigtigt at huske at sex i et parforhold ikke kun er penetrering, hvilket dit underliv også lige nu fortæller dig, ikke dur. Og det er helt ok at det er sådan lige nu. Det gør dig ikke til en dårlig kæreste. Langt fra. Nærhed, intimitet og sex er også mange andre ting. Det er vigtigt at huske.
Sørg for at sætte kærligheds tid af til hinanden, hvor i hygger i varme rolige omgivelser. Så du føler dig tryk og i sikkerhed. ( hvis det giver nogen mening)
Her kommer lidt nærværs råd:
Sæt noget dejlig musik på, tænd lidt stearinlys
Læg jer evt på et tæppe på gulvet
Tal inderligt sammen, hav en god øjenkontakt
I kan give hinanden massage
I kan sagtens være nøgen sammen uden der behøver ske mere end lidt kysseri og bare mærke hinanden på uskyldig vis
Du kan forkæle ham med et dejlig "handjob"
Ligge tæt og nusse/kæle uden det bliver mere end det
Det burde alle par gøre. Mange glemmer virkelig at sex er meget andet end bolle bolle øvelser.
Ellers vil jeg gerne tilbyde du ringer til mig så kan vi lige tale om det mere privat. Mit nummer er at finde på min hjemmeside.
Love and Light
Paprika Noel
Paprika er uddannet sexolog og parterapeut , og hun tilbyder professionel og faglig parterapi samt sexologisk rådgivning.
Se Paprikas hjemmeside på: http://www.paprika-noel.dk