Kære trådstarter..
Lige et stort kram, for hvor kender jeg følelsen..
Har stået i dine sko for snart et år siden.. Var ligesom dig i 20. uge da vi fik at vide at vores lille dreng har en AVSD, hvilket betyder han havde tre huler i hjertet og kun en hjerteklap, tyoisk for Downs børn, hvilket han også er.. Vi havde 2 uger til at tag beslutningen. Her valgte vi at beholde vores søn..
Vores søn har været indlagt det meste af sine første 3 leve måneder.. Hvilket selvfølgelig har betydet at vi har boet med ham på hospitalet.. Han blev opereret af en super dygtig kiruger inde på Riget. Alt gik over al forventning, og i dag har vi en sund og rask dreng på snart 7 måneder der slet ikke lider af sine hjertefejl. Ifølge vores hjertelæge forventer vi ikke flere operationer i hans liv.. Men det kan forkomme..
Selvom vores historie har en lykkelig slutning, skal det siges at processen frem er hård.. Der bliver rodet godt rundt i ens følsesregister og jeg endte med angst for hospitaler..
Men et andet par der var indlagt samtidig som os, havde barn med forsnævring og den lille pige var blevet opereret 2 gange og nu havde hun det fint..
Jeg tror på det godt kan lade sig gøre hvis man er villig til at tag den kamp der kan være det første ½-1 år..
Mulighederne for børn med hjertefejl er rigtig gode i dag.. Og inde på riget har de nogle rigtig komperente læger og kiruger..
Så hvis i vælger at beholde hende, er der hel sikkert nogle til at tag hånd om hende..
Jeg kan kun sige følg dit hjerte..
Hvis nogen spurgte mig om jeg vil have valgt anderledes hvis jeg viste hvad vi skulle igennem med et hjertebarn, vil jeg hel klart sige nej.. Vi tog den rigtige beslutning og jeg håber i gør det samme..
Vil tænke på jer i denne svære tid...
Hvis du har spørgsmål el bare vil skrive med en der har været igennem det, så skriv endelig.. også privat hvis det er..
Anmeld