gravid med et barn med hjerte fejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

millesofie

schomburg skriver:

jeg er gravid i uge 20 og ja har nu fået af vide min lille pige har to hjerte fejl hendes ene kammer er for lille og hun har kun en hjerte klap.. 

jeg søger nu råd skal vi som familie mor-far-store søster.. skal vi tag denne her kamp op vil vores datter få et godt liv ødelægger det noget i familien??

er der nogen som lever med disse fejl ?? hvordan har i det ?

eller skal vi tag den trist valg mulighed og sige farvel til annabel og vælge en abort?

jeg græder hele tiden har to uger til af tag et valg.. jeg er bange for begge valg muligheder..

kender ingen af spørg til råds

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

jeg ved desværre intet om sådan noget, men du får lige nogle krammere. Hvor er uretfærdig og ska ud i sådanne valg

Anmeld

9. december 2012

Bassemor<3

schomburg skriver:

jeg er gravid i uge 20 og ja har nu fået af vide min lille pige har to hjerte fejl hendes ene kammer er for lille og hun har kun en hjerte klap.. 

jeg søger nu råd skal vi som familie mor-far-store søster.. skal vi tag denne her kamp op vil vores datter få et godt liv ødelægger det noget i familien??

eller skal vi tag den trist valg mulighed og sige farvel til annabel og vælge en abort?

jeg græder hele tiden har to uger til af tag et valg.. jeg er bange for begge valg muligheder..

Først KÆMPE KRAM !

Dertil vil jeg sige, at jeg blev lidt "skræmt" over dette opslag ! HUSK at det er JER der i sidste ende skal tage den beslutning der er rigtig for jer og jeres barn. Jeg håber inderligt at dem der ved noget om dette tager dette opslag 110% alvorligt og fortæller jeg 110% ærligt hvordan de har det og hvordan deres børn har det med hjertefejl så der ikke er noget det evt. skulle komme bag på jer hvis i vælger ikke at få abort. !

Jeg kender en som er født med hjertefejl, han manglede 2 hjerteklapper og har fået opereret nye ind, når man lagde hovedet på hans bryst kunne man hører sådan en tiktak lyd. Han var ikke som sådan påvirket af det, og deltog på ligefod med os andre i idræt osv. dog svedte han mere og blev lidt hurtigere forpustet.

Igen KÆMPE KRAM ! Håber i kommer frem til den rette løsning for jer !

Anmeld

9. december 2012

nattergalen

Kære trådstarter.. 

Lige et stort kram, for hvor kender jeg følelsen.. 
Har stået i dine sko for snart et år siden.. Var ligesom dig i 20. uge da vi fik at vide at vores lille dreng har en AVSD, hvilket betyder han havde tre huler i hjertet og kun en hjerteklap, tyoisk for Downs børn, hvilket han også er..  Vi havde 2 uger til at tag beslutningen. Her valgte vi at beholde vores søn.. 

Vores søn har været indlagt det meste af sine første 3 leve måneder.. Hvilket selvfølgelig har betydet at vi har boet med ham på hospitalet.. Han blev opereret af en super dygtig kiruger inde på Riget. Alt gik over al forventning, og i dag har vi en sund og rask dreng på snart 7 måneder der slet ikke lider af sine hjertefejl. Ifølge vores hjertelæge forventer vi ikke flere operationer i hans  liv.. Men det kan forkomme.. 

Selvom vores historie har en lykkelig slutning, skal det siges at processen frem er hård.. Der bliver rodet godt rundt i ens følsesregister og jeg endte med angst for hospitaler.. 

Men et andet par der var indlagt samtidig som os, havde barn med forsnævring og den lille pige var blevet opereret 2 gange og nu havde hun det fint.. 

Jeg tror på det godt kan lade sig gøre hvis man er villig til at tag den kamp der kan være det første ½-1 år.. 
Mulighederne for børn med hjertefejl er rigtig gode i dag.. Og inde på riget har de nogle rigtig komperente læger og kiruger.. 
Så hvis i vælger at beholde hende, er der hel sikkert nogle til at tag hånd om hende.. 

Jeg kan kun sige følg dit hjerte.. 
Hvis nogen spurgte mig om jeg vil have valgt anderledes hvis jeg viste hvad vi skulle igennem med et hjertebarn, vil jeg hel klart sige nej.. Vi tog den rigtige beslutning og jeg håber i gør det samme.. 

Vil tænke på jer i denne svære tid...

Hvis du har spørgsmål el bare vil skrive med en der har været igennem det, så skriv endelig.. også privat hvis det er.. 

Anmeld

9. december 2012

Fenja09

schomburg skriver:

Min datter er hjertebarn, hun er født med VSD og blev opereret da hun var 3 måneder gammel. Vi fandt først ud af det da hun var 2 måneder gammel. Der er ekstremt meget forskel på hjertefejl og hvor grelt det er, så kan ikke give gode råd til hvad du/i skal gøre. Har i ikke fået af vide, hvad jeres pige har i vente når hun bliver født?

Kram til dig

/Fenja

Anmeld

17. april 2013

schomburg

beklager jeg ikke fik svaret 

annabel blev født den 15/12 -12 som en abort 

hun levede i 2 timer og døde i vores arme.. 

vi tænkte på annabel og på angelina vores anden datter som jeg har fra et andet ægteskab ( vi deler 50/50 ) ingen af dem ville få en særlig god barndom.. 

annbel havde kun ja 10 % venstre hjertekammer ingen hjerte klap og hendes blodstilførelse var MEGET dårlig... 

vi tog valget af kærlighed jeg følte i starten det var mord men nu i dag 4 mdr senere ser jeg det af kærlighed hun tog ikke rejsen alene min morfar døde samme dag.. 

hun har en lille grav ved siden af min kollegas datter 

alle familie-venner-læger var fantatiske og var fuldforståene for vores valg 

vil bestemt råde andre til føl efter og kig ind ad om familien kan klare det   har en engel nu som passer på os 

Anmeld

17. april 2013

birthee

schomburg skriver:

beklager jeg ikke fik svaret 

annabel blev født den 15/12 -12 som en abort 

hun levede i 2 timer og døde i vores arme.. 

vi tænkte på annabel og på angelina vores anden datter som jeg har fra et andet ægteskab ( vi deler 50/50 ) ingen af dem ville få en særlig god barndom.. 

annbel havde kun ja 10 % venstre hjertekammer ingen hjerte klap og hendes blodstilførelse var MEGET dårlig... 

vi tog valget af kærlighed jeg følte i starten det var mord men nu i dag 4 mdr senere ser jeg det af kærlighed hun tog ikke rejsen alene min morfar døde samme dag.. 

hun har en lille grav ved siden af min kollegas datter 

alle familie-venner-læger var fantatiske og var fuldforståene for vores valg 

vil bestemt råde andre til føl efter og kig ind ad om familien kan klare det   har en engel nu som passer på os 

du skal have et stort knus herfra dejligt at du kom med en update - håber I har det godt, selv om der altid vil være et savn I jeres hjerter - men I har nu en lille engel, der kigger og passer på jer 

Anmeld

17. april 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Først hvor er det dejligt at høre en opdate fra dig.

I har taget et valg som var bedst for hende. Og i er nu forældre til en hjerte engle.

Det er altid svært at modstrid et barn.

Store tænker fra en hjerte mor

Anmeld

17. april 2013

MorDk

17. april 2013

FrkRaarup

schomburg skriver:

Jeg fødte en lille pige med hjertefejl. Dog ikke den du nævner!

Er der ingen der har snakket med jer ?

Min datter blev opereret 14 dage gammel. En stor og farlig operation på 7 timer. Men klarede den perfekt.

Dog gik dagene derefter ikke godt. Hun døde 19 dage gammel.

Øv for en situation I står i. Vil ikke give dig råd til hvad I skal gøre. Men tænk jer om! Jeg ved 100% hvad jeg selv ville vælge, for jeg ved hvad det handler om. Jeg ved hvad hjertefejl bringer med sig. Og det er IKKE for sarte sjæle eller svage personer.

Jeg selv er en stærk pige, men jeg græd. Hver dag.

Skriv endelig til mig.

Kram fra en englemor til et hjertebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.