Sorte møbler... og rengøring!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.135 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

__

Hjælp mig... vi har begået den fatale brøler at forelske os i møbler i sort ask og har købt dem til vores nyrenoverede stue. De er virkelig *biiiip* flotte... MEN....

Jeg tørrer støv af HVER EVIG ENESTE dag , og havde de ikke været så flotte og så dyre og passet pisse godt ind i vore stue og stil, og havde jeg haft penge som skidt, så var de røget ud igen! 

Man kan jo nærmest ikke gå igennem stuen eller åbne et vindue før det hele er støvet til igen!

Andre med mørke/sorte møbler?????
Hvor ofte tørrer I støv af?
Hvad gør I for at undgå rengøringshelvedet?
Kan man overhovedet gøre noget? Evt. specielle støvafvisende rengøringsmidler eller specielle klude???

HJÆLP mig jeg, jeg har ikke engang haft møblerne i 14 dage, og synes de er noget "plejekrævende".

Knus
Zenia, som hellere vil nusse sin lækre baby end tørre støv af gennem hele sin barsel!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Pia

Jeg tror ikke der er så skide meget og gøre søde..
Vi har selv møbler i kirsebær træ og de bliver også så hurtig støvet igen..
Det eneste du nok kan gøre er og lukke dine øjn for det og så kun tørre dem af feks to gange om ugen...
Dog vil jeg dog lige sige at jeg bruger Ajaxvand ( det bruger jeg til alt, er lidt en ajax freak ) Når jeg tørre træ delen over på mine møbler og tror altså det er det der gør at de ikke bliver helt så hurtig støvet igen som de gjorde førhen hvor jeg bare tørrede det over med en tør klud..

Men om det er indbildning ved jeg ikke helt..

Kh Pia der også gør rent hver dag næsten, men det er kun fordi jeg er rengørings freak  eller har en dårlig vane som manden siger..

Anmeld

10. juni 2009

MaleneG

Jeg har også selv sorte møbler herhjemme i stuen..
og elsker dem også
men for satan man skal lære at lukke øjne lidt, og begrænse det til et par gange om ugen, istedet for hverdag.

Anmeld

10. juni 2009

Zeta

Støv forekommer oftere når der er "åbent" mellem rummene. Jeg bor selv i noget helt nyt med store åbne rum. Et godt råd er at holde en normal luftfugtighed i ens bolig, er der for tørt, så virvler støvet mere rundt. Statisk elektricitet gør det også værre, så hvis man har syntetiske overflader på gulve/tæpper, så er der også mere støvet.

Jeg vasker min gulve ugentligt, og kommer ganske lidt sulfo i vandet, det gør overfalden mere antistatisk. Det er rene parketgulve og det hjælper. Luk dørene til de rum du kan, når du lufter ud, så reducerer du også støvet.

Ellers er der ikke andet at gøre end at holde hjemmet med alm rengøring.

Soveværelser støver altid helt vildt. Det gør vasketøj også, både snavset og rent. Hæng derfor intet op inde i din bolig. Tørretumblere er rene støvbomber, især kondenstypen.

Hvis man er hårdt ramt, så kan man ionisere rummet med en ionisator (kan købes) den bombarderer rummet med høj spænding (ufarligt) og får støv til at falde omgående til gulvet (da partiklerne blir tunge).

Pøj

Anmeld

10. juni 2009

Kloster

Tænk på, det du render og tørre af hver eneste dag, er det vi andre lader sidde i en hel uge ell mere...
Tankevækkende, ikk

Kloster

Anmeld

10. juni 2009

anmaj

Kloster skriver:

Tænk på, det du render og tørre af hver eneste dag, er det vi andre lader sidde i en hel uge ell mere...
Tankevækkende, ikk

Kloster

Har det på helt præcist samme måde... jeg HADER at tørre støv af, men det gøres da en gang imellem måske en gang i måneden eller hveranden.. selvfølgelig støvsuges pog vaskes gulvene og bordene tørres af, men vindueskarme og hylder, de får lov at vokse lidt med støvet..

Anmeld

10. juni 2009

__

Hmmm... slet ingen gode ideer om nano-coating eller lignende? 

Det lyder til jeg bare må affinde mig med, at mine flotte møbler skal tørres af konstant... selvom jeg i bund og grund hader at gøre rent og specielt tørre støv af!!!

Havde ellers håbet I lige havde den gyldne løsning til mig. Men når der nu er nogen der skriver at det støv jeg tørrer af hver dag, er det I andre lader sidde i en uge eller mere...tjaaa... det gjorde det jo også før, så måske skal jeg bare lære at overse støvet, og nøjes med at tørre af hver 2-3 dag og når vi får besøg... men det tror jeg godt nok, jeg vil have svært ved... kan lige se mig selv sidde og amme  i sofaen og få øje på 2 dage gammelt støv... så ender det sq med at knægten må vente med maden

Men tak for jeres svar alligevel.

Og en Ionisator... tjaaaa... det kunne være jeg skulle købe sådan en fætter. Min chef er også STOR fortaler for sådan nogle... så meget at flere af vores funktionschefer har dem på kontoret, og den har sågar haft virkelig positiv effekt på en af chefernes høfeber... så de må jo kunne et eller andet.

KH
Zenia

Anmeld

10. juni 2009

Mira0911

Chamira skriver:

Hmmm... slet ingen gode ideer om nano-coating eller lignende? 

Det lyder til jeg bare må affinde mig med, at mine flotte møbler skal tørres af konstant... selvom jeg i bund og grund hader at gøre rent og specielt tørre støv af!!!

Havde ellers håbet I lige havde den gyldne løsning til mig. Men når der nu er nogen der skriver at det støv jeg tørrer af hver dag, er det I andre lader sidde i en uge eller mere...tjaaa... det gjorde det jo også før, så måske skal jeg bare lære at overse støvet, og nøjes med at tørre af hver 2-3 dag og når vi får besøg... men det tror jeg godt nok, jeg vil have svært ved... kan lige se mig selv sidde og amme  i sofaen og få øje på 2 dage gammelt støv... så ender det sq med at knægten må vente med maden

Men tak for jeres svar alligevel.

Og en Ionisator... tjaaaa... det kunne være jeg skulle købe sådan en fætter. Min chef er også STOR fortaler for sådan nogle... så meget at flere af vores funktionschefer har dem på kontoret, og den har sågar haft virkelig positiv effekt på en af chefernes høfeber... så de må jo kunne et eller andet.

KH
Zenia

Vi har det samme problem... Vi tørre støv af 2 gange om ugen... Gider ikke rende hver dag og tørre af...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.