Mon min hunkat snart føder!!!??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.961 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. december 2012

Malonde1985

Min "lille" kat er efterhånden så langt henne tror jeg, at det er ved at være tid, men eftersom jeg aldrig har oplevet noget lignende  vil jeg lige vende symptomer med jer herinde i håb om at nogle af jer har lidt forstand på. Viser jer også lige et billede af hende fra idag!

Hun er kuglerund på maven, lettere hård mave, maven er sunket tydeligt, og hun er "tyk" mellem bagbenene, hun mjaver en del idag og er faktisk begyndt at lægge sig i sin fødekasse (vi har lavet en flyttekasse om til redekasse), og den sidste uges tid har hun altså rendt meget på toilettet og det STINKER  var ved at kaste op igår da kassen skulle skiftes!

Anyone???? Jeg har læst mig frem til rigtig meget, men har jo desværre ikke et tidspunkt for hvornår hun var sammen med en hankat! SÅ udfra billede og beskrivelse - hvad tænker I så?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

B&J

Har hun haft tegnblødning??? for proppen går også på dem, og når det er tæt ved kan de godt gå og være lidt sjove... men hun får jo også veer....

tror i skal se tiden lidt an så længe hun har det godt osv... men tror i skal holde hende inde ellers kan hun jo finde på at føde ude hvis i nu ikke har hende inde

for alm, plejer katte at være super gode til at klare det hele...

men svært når man ikke ved hvornår hun blev gravid

Anmeld

8. december 2012

DKTiha

Kan være at hun er begyndt at have små veer - og ja tegnblødning får katte også dog ikke altid man ligger mærke til det. . og er maven sunket så går der ikke lang tid.. Bare sørg for at hold hende ind, masser af vand og mad (ikke sikkert hun vil spise, men bare det står fremme)... og bliver hendes miaven værre kan i altid tjekke om hun har veer, det er nemlig meget tydeligt, at se og mærke. og hvis ik hun vil røres, så bare tjek til hende engang imellem

Anmeld

8. december 2012

Malonde1985

Tak for jeres svar første killing blev født 17.15 og nr 2 17.45.. Hun er stadig tyk, så der må være flere på vej

Anmeld

8. december 2012

B&J

Malonde1985 skriver:

Tak for jeres svar første killing blev født 17.15 og nr 2 17.45.. Hun er stadig tyk, så der må være flere på vej

det er ikke sikkert når der er gået så længe der sidder ikke fast... hvis hun bliver ved med at have veer og presser jamen så skal du til dyrlægen med hende.....

for maven forsvinder ikke bare sådan lige med det samme det gør den jo heller ikke hos os

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

B&J skriver:

det er ikke sikkert når der er gået så længe der sidder ikke fast... hvis hun bliver ved med at have veer og presser jamen så skal du til dyrlægen med hende.....

for maven forsvinder ikke bare sådan lige med det samme det gør den jo heller ikke hos os

Nogle gange kan det godt tage hele aftenen for dem Det sidste kuld vi fik var ca. 6 timer med veer og fødsel, kun fire killinger

Anmeld

8. december 2012

B&J

Muhmi skriver:

Nogle gange kan det godt tage hele aftenen for dem Det sidste kuld vi fik var ca. 6 timer med veer og fødsel, kun fire killinger

Hold da op der var længe imellem .... det ville jeg slet ikke have nerver til

det er nok fordi de hund katte vi har haft gemmen årene jamen det har bare max været 1½ time mellem hver killing

Anmeld

8. december 2012

FrkRaarup

Malonde1985 skriver:

Min "lille" kat er efterhånden så langt henne tror jeg, at det er ved at være tid, men eftersom jeg aldrig har oplevet noget lignende  vil jeg lige vende symptomer med jer herinde i håb om at nogle af jer har lidt forstand på. Viser jer også lige et billede af hende fra idag!

Hun er kuglerund på maven, lettere hård mave, maven er sunket tydeligt, og hun er "tyk" mellem bagbenene, hun mjaver en del idag og er faktisk begyndt at lægge sig i sin fødekasse (vi har lavet en flyttekasse om til redekasse), og den sidste uges tid har hun altså rendt meget på toilettet og det STINKER  var ved at kaste op igår da kassen skulle skiftes!

Anyone???? Jeg har læst mig frem til rigtig meget, men har jo desværre ikke et tidspunkt for hvornår hun var sammen med en hankat! SÅ udfra billede og beskrivelse - hvad tænker I så?

Er der sket mere ?

(sorry- er pisse nysgerrig)

Anmeld

8. december 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Malonde1985 skriver:

Hvis hun gerne vil være i fødekassen og virken kontaktsøgende, så sæt dig hos hende ved kassen og giv dig god tid. Ved ikke så meget om hvad man kan lægge mærke til af tegn. Jeg kunne bare mærke på mine når det var tid. De ville have jeg skulle sidde ved dem og nusse og rose og hjælpe igennem hele fødslen. Og de begyndte først at føde når jeg var hos dem og jeg måtte ikke gå fra dem. Held og lykke med fødslen, en fødsel er jo fantatisk at være vidne til, og når det er ens kat der er den vordende mor <3

Anmeld

16. december 2012

Malonde1985

Lige en forsinket opdate

5 killinger blev det til, SÅ hvis nogen er interesseret kan jeg kontaktes . Killingerne er lysegrå og virkelig smukke! <3 de er virkelig bare mine små babyer - SÅ søde altså ). Idag er de 8 dage gamle. De blev alle født D 8 december.

smider lige et billede på senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.