Århus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

LauraLW

Nu er jeg så en af dem der ALDRIG har været i Århus... Men om et par uger har kæresten og jeg lidt ferie, og i mangel på penge til en rejse tager vi til Herning (og bor hos min veninde) og så derfra tager vi lidt ture. Bl.a en dag til Århus.

Jeg kunne godt tænke mig en hygge-dag... med god brunch eller froskost og så lidt shopping og en gåtur i byen... Men hvor hvad og hvordan?

Er der nogen der kan anbefale noget hyggeligt i Århus?

Laura - en Københavner der glæder sig til at hygge sig med kæresten i Århus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

CRS

jamen det jo en dejlig by!!!!

Bor omtrent lige i centrum... Jamen start med en lækker brunch ned ved åen på en af de utallige cafeer der ligger skulder ved skulder... Også kan man enten op af gå gaden ved magasin lige ved åen eller modsatte vej og nyde latiner kvarteret...
 hvis man vælger gågaden slutter den oppe ved hovedbanegården som også er indgang til Bruuns galleri også kan man jo passende kigge derinde alligevel

Hav en super hyggelig tur!!!

Anmeld

10. juni 2009

LauraLW

LærkesFar skriver:

jamen det jo en dejlig by!!!!

Bor omtrent lige i centrum... Jamen start med en lækker brunch ned ved åen på en af de utallige cafeer der ligger skulder ved skulder... Også kan man enten op af gå gaden ved magasin lige ved åen eller modsatte vej og nyde latiner kvarteret...
 hvis man vælger gågaden slutter den oppe ved hovedbanegården som også er indgang til Bruuns galleri også kan man jo passende kigge derinde alligevel

Hav en super hyggelig tur!!!

Ahhh, det lyder dejligt! Lige sådan noget jeg havde tænkt....

Og nu til det dumme spørgsmål: Er det nemt at finde Åen? Og hvor vil du evt anbefale at man parkerer bilen?

Laura - Tydeligvis ikke særlig snedig til at finde rundt nogle steder, så kan godt lidt at have en plan.

Anmeld

10. juni 2009

Miss BananaHammock

Hvis det er på en hverdag, så kører nogle af cafeerne nede ved åen super billig og lækker brunch fra 9 - 11.

Anmeld

10. juni 2009

LauraLW

Nena skriver:

Hvis det er på en hverdag, så kører nogle af cafeerne nede ved åen super billig og lækker brunch fra 9 - 11.

Jamen det lyder godt, for regner med at det bliver torsdag eller fredag... Så skal jeg bare lige ha fundet lidt solskin også, så bliver det helt perfekt.

Anmeld

10. juni 2009

Miss BananaHammock

LauraLW skriver:

Jamen det lyder godt, for regner med at det bliver torsdag eller fredag... Så skal jeg bare lige ha fundet lidt solskin også, så bliver det helt perfekt.

Hvis i er flere end to kan det godt være en fordel at bestille bord. Du kan f.eks. vælge cross cafe (http://www.crosscafe.dk/)

Anmeld

10. juni 2009

LauraLW

Nena skriver:

Hvis i er flere end to kan det godt være en fordel at bestille bord. Du kan f.eks. vælge cross cafe ( http://www.crosscafe.dk/)

Super! Mange tak. - Er der andet du vil anbefale? Tror ikke vi har tid til at være museums turister etc, men vil gerne opleve byen fra den mest hyggelige side, hvis du forstår.

Laura

Anmeld

10. juni 2009

CRS

LauraLW skriver:

Ahhh, det lyder dejligt! Lige sådan noget jeg havde tænkt....

Og nu til det dumme spørgsmål: Er det nemt at finde Åen? Og hvor vil du evt anbefale at man parkerer bilen?

Laura - Tydeligvis ikke særlig snedig til at finde rundt nogle steder, så kan godt lidt at have en plan.

jamen det let nok... hvis i kommer fra herning af er det vel fra motor vejen af mod centrum også er det let nok, for å snart i kører af motorvejen mener jeg der er skilte med parkerings muligheder, også følger bare den der hedder domkirken...

når i så når domkirkens parkering skal i bare gå op mod venstre for parkeringspladsen der er der trappe der går under en bro clemens bro også er i midt  icafeernes højborg i århus...

Anmeld

10. juni 2009

LauraLW

LærkesFar skriver:

jamen det let nok... hvis i kommer fra herning af er det vel fra motor vejen af mod centrum også er det let nok, for å snart i kører af motorvejen mener jeg der er skilte med parkerings muligheder, også følger bare den der hedder domkirken...

når i så når domkirkens parkering skal i bare gå op mod venstre for parkeringspladsen der er der trappe der går under en bro clemens bro også er i midt  icafeernes højborg i århus...

Ihhh hvor smukt, hehe!

Mange tak for hjælpen

Anmeld

10. juni 2009

CRS

LauraLW skriver:

Ihhh hvor smukt, hehe!

Mange tak for hjælpen

det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.