Jeg har kæmpet en brav kamp med min datter, de sidste mange måneder.
Hun har været en rod om natten, vil ammes konstant og hele tiden (ISÆR om natten), vil ikke spise almindelig mad.. Det har været hårdt og opslidende. Især pga total mangel på søvn.

Jeg har hele tiden været imod at nægte hende brystet når hun græder efter det, eller meget tydeligt viser at det er det ENESTE der dur, men i forgårs brød jeg simpelthen sammen. Var udmattet, træt og kunne bare ikke mere.
Talte med min mand om det, og vi blev enige om at nu MÅTTE det få en ende alt det natteroderi osv.
Hun får nu 2, max 3 amninger i døgnet. Tidlig morgen og inden puttetid ( og 1 gang i løbet af natten, hvis hun virkelig trænger) Hun er et år på næste søndag, så jeg ved godt at det er på tide, men hun har været helt sin egen fra day one, og sundhedsplejersken har været helt forstående overfor ammeriet.. :-)
Nå men 1. nat gik ok, mange opvågninger som sædvanlig, men sov videre uden det store brok, manden tog over, og jeg kom kun ind i soveværelset da der var tid til den tidlige amning.
Så var udfordringen at få noget mad i hende igår, og afleder hendes opmærksomhed fra brystet, og det gik overraskende godt. Hun spiste, som hun aldrig har spist før, og vi gav hende alt hvad vi kunne finde på hun kunne lide, for lige nu handlede det bare om at holde hende mæt, så hun ikke søgte brystet.
HOLD NU FAST, hun har sovet fra 20-03, uden EN eneste opvågning i 7 timer, IKKE ÉN!! Så fik hun babs og sov videre til 6:30, en lille tår igen, og så sov til kl 7:30...
Jeg kan TUDE over den enorme forbedring på bare 2 døgn!!!!!!!
Jeg har været vant til i flere måneder at skulle ligge hende ned igen og få hende til at sove igen op til 20 gange på en nat.....
En typisk nat, så før sådan ud: I seng kl. 20 (uden stor besvær), vågner kl. 21.30, puttes igen, vågner kl 23:00 puttes igen, vågner kl 23:30 puttes igen, vågner kl 1 puttes igen, vågner kl, 1:45 puttes igen osv, osv osv................ ARGHHHH, kan i forstå jeg var udkørt??
Nå men vil bare dele min kæmpe begejstring, og hvis nogen står i samme situation og vil have uddybende detaljer om hvilke yderligere forandringer vi har gjort, så SPØRG!! Det er tortur ikke at sove om natten...
Og, så håber vi bare det fortsætter...