michelledam skriver:
Hej piger. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg synes efterhånden jeg føler ret frustreret over at isabella griner af mig når jeg skælder ud.
Hvis hun skal til at gøre noget og jeg siger nej så gør hun det helt sikkert. Siger far nej gør hun det ikke.
Far er mere hård end jeg har været.
Men nu hvor hun er begyndt at blive rigtig strid over for mig. Har jeg tagetmig selv i nakken og besluttet mig for at være mere hård og kontant.
Dette er efterhånden 3 mdr siden jeg tog den beslutning. Og åhhh hun er så skrid.
Isabella er 18 mdr og hun grinermig op i hovedet når jeg skælder ud. Hun slår, bidder og hiver i hår. Dette erhun blevet bedretil ikke atgøre efter jeg skælder ud og fjerner hende hvorefter jeg ignorere hvis hun bliver sur eller ked af det over jeg harfjernet hende.
Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre udover det når jeg skælder hende ud. Hun griner bare og forstår det kun når far skælder ud.
Hvadkan jeggøre for at hun forstår et nej fra mig?
Bliv ved med at sige nej, og vær bestemt.
Og lad være med at bruge nej for meget - udover når hun gør nogle ting der virkelig er et nej, ellers bliver hun forvirret og så har nej ikke så stor betydning.
Hun forstår ikke ordet nej, så for hende står du bare der og laver larm for at få hendes opmærksomhed. Så indtil hun forstår det skal du bare holde fast på dit nej, flytte hende eller holde hendes arm eller hånd når hun gør noget hun ikke må.
Nogen bruger også ordet 'stop' istedet for 'nej', for det bruger man ikke rigtig til hverdag, og så er det lidt nemmere at finde ud af for barnet. Ikke noget med sætninger, for det gør det svære for hende at forstå hvad du vil.
Anmeld