Er regelmæssig menstruation= regelmæssig ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.542 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. december 2012

SKbaby

Jeg er ny herinde og min mand og jeg forsøger at blive gravide. Jeg har dog et spørgsmål. Min menstruationscyklus er altid på 28 el. 29 dage. Betyder det at jeg kan regne med at jeg har ægløsning cirka på 14. Dagen i cyklussen eller kan ens ægløsning godt komme på forskellige tidspunkter selvom man har en regelmæssig cyklus. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Muhmi

Jeg har hørt at ens ægløsning er forskellig fra måned til måned... Men jeg er ikke ekspert

Anmeld

8. december 2012

FrkZier

SKbaby skriver:

Jeg er ny herinde og min mand og jeg forsøger at blive gravide. Jeg har dog et spørgsmål. Min menstruationscyklus er altid på 28 el. 29 dage. Betyder det at jeg kan regne med at jeg har ægløsning cirka på 14. Dagen i cyklussen eller kan ens ægløsning godt komme på forskellige tidspunkter selvom man har en regelmæssig cyklus. 

jeg mener sagtens at din ÆL kan komme forskelligt fra måned til måned

Anmeld

8. december 2012

SKbaby

Jeg synes bare altid man har hørt, at hvis man havde en cyklus på 28 dage, så ville ægløsningen komme på 14. dagen, fordi den kommer 14 dage inden næste menstruation. 

Men hvor meget kan den så variere? det kan vel ikke være meget, måske et par dage eller hvad. 

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

SKbaby skriver:

Jeg synes bare altid man har hørt, at hvis man havde en cyklus på 28 dage, så ville ægløsningen komme på 14. dagen, fordi den kommer 14 dage inden næste menstruation. 

Men hvor meget kan den så variere? det kan vel ikke være meget, måske et par dage eller hvad. 

Altså man kan jo ikke med sikkerhed sige hvornår ens ægløsning er, medmindre man tager de der ægløsningstests..

Når jeg er blevet gravid er det sket ca. en uge efter min menstruation, og jeg har en 30-31 dages cyklus... Så det er ikke sikkert at det er fjorten dage efter, men ca.

Anmeld

8. december 2012

SKbaby

Altså en uge efter din menstruation sluttede?

Gider ikke de der ægløsningstest, så er jeg bange for, at man ikke tænker på andet end projekt baby.

Håber bare det kommer naturligt uden at skulle tænke alt for meget over det. Gerne meget snart 

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

SKbaby skriver:

Altså en uge efter din menstruation sluttede?

Gider ikke de der ægløsningstest, så er jeg bange for, at man ikke tænker på andet end projekt baby.

Håber bare det kommer naturligt uden at skulle tænke alt for meget over det. Gerne meget snart 

Ja ca. en uges tid efter den er sluttet Min menstruation varer mellem 3 og 4 dage.

Jeg har heller aldrig taget dem... Ens hjerne bliver hurtigt overgearet hvis man begynder på det, er også min overbevisning

for at det snart giver pote

Anmeld

8. december 2012

Miss Kat

Der findes nogle forskellige ÆL-beregnere på nettet.

Evt:

http://www.min-mave.dk/beregn-aegloesning.htm

Så har du da i hvert fald en ca.-dato at pejle ud fra.

Der står i øvrigt:

" Denne beregning tager udgangspunkt i at sædceller kan overleve op til 5 dage inde i kvinden under de rette betingelser og viser derfor en frugtbar periode der starter to dage FØR end de fleste andre beregningsværktøjer viser.

Derudover viser den ikke hvornår den frugtbare periode slutter, men da ægget kun lever op til 24 timer vil den frugtbare periode slutte 1-2 dage efter datoen for det forventede ægløsningstidspunkt."

Anmeld

8. december 2012

come2

SKbaby skriver:

Nej jeg har os 28-29 dage i cyklus og min æl ligger mellem 9-13 dagen

Anmeld

8. december 2012

SKbaby

Miss Kat skriver:

Der findes nogle forskellige ÆL-beregnere på nettet.

Evt:

http://www.min-mave.dk/beregn-aegloesning.htm

Så har du da i hvert fald en ca.-dato at pejle ud fra.

Der står i øvrigt:

" Denne beregning tager udgangspunkt i at sædceller kan overleve op til 5 dage inde i kvinden under de rette betingelser og viser derfor en frugtbar periode der starter to dage FØR end de fleste andre beregningsværktøjer viser.

Derudover viser den ikke hvornår den frugtbare periode slutter, men da ægget kun lever op til 24 timer vil den frugtbare periode slutte 1-2 dage efter datoen for det forventede ægløsningstidspunkt."

Dem har jeg prøvet et par gange og der viser den jo så, at jeg har ÆL på 14. dagen, fordi jeg har en regelmæssig cyklus på 28 dage. Så hvis man kan regne med det, så er det jo nemt nok, men hvis man ikke kan regne med, at ÆL kommer 14 dage før næste menstruation, så kan man jo ikke bruge beregningsmetoderne til noget. Men tusind tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.