Nogen tyrker herinde?? Angående limon tuzu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg som er helt vild med limon tuzu og vil bare spise sådan eller med salt eller ialt muligt mad..  Men jeg er nu gravid og får vide at det må være farligt at spise det. Er det det? Nogen der ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Jeg som er helt vild med limon tuzu og vil bare spise sådan eller med salt eller ialt muligt mad..  Men jeg er nu gravid og får vide at det må være farligt at spise det. Er det det? Nogen der ved det

er det sukker melasse du tænker på her??

Anmeld

7. december 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg er Tyrker  Du må ikke spise det sådan ( som den er ) da den kan fortynde blodet. Men du må bruge det i maden. Håber det var svar nok 

Anmeld

7. december 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Dustmuz skriver:

er det sukker melasse du tænker på her??

Limon = citron Tuzu= salt. Hun mener citron salt det er noget speciel noget man køber i etniske butikker. Man bruger det primært til mad 

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Aisha skriver:

Limon = citron Tuzu= salt. Hun mener citron salt det er noget speciel noget man køber i etniske butikker. Man bruger det primært til mad 

arh okay.. bare fordi hvis man oversætter det "direkte" så er det nemlig melassen fra sukker hehe.. mit tyrkiske er ikke ligefrem det bedste hehe..

Anmeld

7. december 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Dustmuz skriver:

arh okay.. bare fordi hvis man oversætter det "direkte" så er det nemlig melassen fra sukker hehe.. mit tyrkiske er ikke ligefrem det bedste hehe..

Du må godt skrive til mig næste gang du har brug for at få noget oversat fra Tyrkisk. Det kan nemt ende galt 

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Aisha skriver:

Du må godt skrive til mig næste gang du har brug for at få noget oversat fra Tyrkisk. Det kan nemt ende galt 

hehe.. ja det kan man sagtens se.. også derfor jeg hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt.. specielt når det er sprog jeg ikke er stærke i..

eneste sprog hvor jeg ikke ville behøve og spørge er engelsk hehe..

men jeg vil da kontakte dig, hvis jeg løber ind i andre "sager" hvor jeg liiiiiige skal bruge lidt oversættelse hehe

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

Okay tak for svar . Prøver at holde op eller jeg må og skal holde op. Har bare svært kan ikke lade være med spise det.

Anmeld

8. december 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Okay tak for svar . Prøver at holde op eller jeg må og skal holde op. Har bare svært kan ikke lade være med spise det.

Jeg havde det på samme måde da jeg var gravid. Spiste bare citroner hele dagen indtil lægen sagde at det kunne være skadeligt for fosteret.   Spis appelsiner og mandariner istedet for 

Anmeld

8. december 2012

Leyla94

Aisha skriver:

Jeg havde det på samme måde da jeg var gravid. Spiste bare citroner hele dagen indtil lægen sagde at det kunne være skadeligt for fosteret.   Spis appelsiner og mandariner istedet for 

Er det så skadeligt og spise en god salat, med forskellige grøntsager også lidt citron i?  

Jeg er også gravid, men har endnu ikke spist det. Overvejede idag at lave sådan en salat....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.