modesty skriver:
Sagen er den at det kan skifte fra den ene dag til den anden om han vil spise den samme ting.
Måske handler det ikke om kræsenhed på konkrete madvarer, men mere om humør, om han er sulten o.s.v. Måske også at han nogle gange er træt af at spise noget han kender i forvejen, hvilket vel egentlig er det modsatte af kræsenhed?!
Eller også har han bare lært at der kommer noget nyt hvis man siger nej, så derfor tester han grænser af? Men det tror jeg egentlig ikke... Jeg bliver mere og mere overbevist om at han skal have lov til at sige til og fra.
Det var mere fordi de kommenterede på det ovre i VS at jeg blev i tvivl...
Jeg tror faktisk godt det med at prøve grænser af kan forekomme. Min søn fik den kørt ret langt i børnehaven inden vi fik fortalt dem at han overhovedet ikke er kræsen ...
Men jeg er ikke umiddelbart tilhænger af at de voksne skal gå ind og bestemme over barnets mad, men jeg synes sagtens man kan sige at til aftensmad kan man spise hvad man har lyst til af det der er på bordet. Og så er det at vi har haft rugbrød på bordet fra starten af, hvis vi har haft en fornemmelse af at min søn ville stejle over maden. Det kan både være hvis det er noget nyt vi skal have at spise, hvis han er meget træt, eller som hos jer, for at imødekomme en "dårlig" periode.
Held og lykke!
Anmeld