Eksperthjælp: 5 måneder er startet på grød,hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Lisbeth Jess

"5 måneder er startet på grød,hvordan?"

Hej Lisbeth.

Min dreng er begyndt at få majsgrød. Jeg lavet det på vand og majsmel og tilsætter tilsidst MME PULVER.

Det er korrekt at jeg ikke skal tilsætte fedtstof så, ikk???

Vil snart begynde at give ham kartoffel/gulerod mos om aftenen... Kan jeg også der bare mose det igennem en si over i gryden igen og så tilsætte MME PULVER?? Eller skal det være MME færdiglavet?

Skal jeg der tilsætte fedtstof hvis jeg tilsætter MME pulver?

Håber på hurtigt svar :-)

Lisbeths svar

Hej !
Når du laver grød med MMe, skal du lave blandingen og opbevare i køleskab.Det er nemmere, og mere nøjagtigt.
Når du begynder at give grøntsagsmos bruger du på samme måde MME.
Når du laver grøden og mos på MME, behøver du ikke tilsætte fedtstof, kun når det laves på vand.
Håber dette besvarer dit spørgsmål,?
Fortsat held og lykke med ham.
Vame hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Mor til L&S

Min SP fortalte mig at jeg med fordel kan tilsætte MME pulver i grøden og mos i stedet for at lave blandingen, så nej for desværre ikke besvaret mine spørgsmål - kan være jeg bare skal prøve at kontakte hende...

Anmeld

7. december 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Ja gør du det, for når hun har sagt sådan til dig, er det en god ide, hun følger op på det. Hav en god week end og en rigtig glædelig jul

Anmeld

7. december 2012

Team Putte

Mor til L&S skriver:

Min SP fortalte mig at jeg med fordel kan tilsætte MME pulver i grøden og mos i stedet for at lave blandingen, så nej for desværre ikke besvaret mine spørgsmål - kan være jeg bare skal prøve at kontakte hende...

Jeg bruger oz en opskrift fra sp's bog om mad og den er oz med pulver i til sidst og uden fedtstof.. der er oz en anden opskrift hvor det er færdiglavet mme der skal bruges og der skal fedtstof i

Har du ik fået den bog af din sp?

Jeg gør det samme med kartoffelmosen om aftenen.. dog tilsætter jeg en klat smør oz for lækkerhed

Anmeld

7. december 2012

Mor til L&S

Team Putte skriver:

Jeg bruger oz en opskrift fra sp's bog om mad og den er oz med pulver i til sidst og uden fedtstof.. der er oz en anden opskrift hvor det er færdiglavet mme der skal bruges og der skal fedtstof i

Har du ik fået den bog af din sp?

Jeg gør det samme med kartoffelmosen om aftenen.. dog tilsætter jeg en klat smør oz for lækkerhed

Jo den har jeg, men kan ikke hitte ud af hvor meget pulver jeg skal tilsætte

Samt hvordan jeg gør det med kartoffelmosen - moser kartoflerne og tilsætter vand og pulver, eller???

Anmeld

8. december 2012

Team Putte

Mor til L&S skriver:

Jo den har jeg, men kan ikke hitte ud af hvor meget pulver jeg skal tilsætte

Samt hvordan jeg gør det med kartoffelmosen - moser kartoflerne og tilsætter vand og pulver, eller???

Jeg bruger en skefuld pr. dl vand.. Koger grød af  dl vand, så det er  skeer.. og med kartoffelmosen der ser jeg hvor meget vand jeg kommer i den og putter pulver i derudfra.. Det er dog ik meget vand og dermed ik meget pulver der kommer i og nu hvor jeg laver det tykkere er jeg holdt op med at bruge mme og bare give lidt ekstra smørklat, for det er umuligt at dosere så små mængder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.