Lægen blev imponeret over Truttens søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Troldemommi

Men er det ikke meget normalt??????

Johanne snøvler lidt for tiden, i ved forkølelse og lidt hoste, de ting der er helt normalt for små børn at have om vinteren og det ikke er så længe siden man startede i dp.

Vi var lige til et lille kontrol af hende her til morgen, den unge kvindelige læge spurgte ind til mange forskellige ting bla søvn.

Jeg svarede at Johanne sover fint, hun bliver puttet kl 19.00 og vågner kl 7 næste morgen, og vi hører meget sjældent noget fra hende i den tid,

da spurgte den unge læge (som også er mor) hvordan vi havde lært hende det?

Jeg aner det ikke, det er vist noget hun har lært sig selv

Men

Tror du at et barn kan lære at sove længe af forældrene eller er det barnet selv der lære sig selv denne fine ting????

Hun sover også i dp, ca 2-3 timer og hun bliver snart 15 måneder.

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

modesty

Hvis vi kunne lære vores søn at sove længe, havde vi gjort det for lang tid siden, hæhæh! Han vågner typisk ved 5-tiden og jeg kan med det samme høre på ham om han kan puttes igen og sove en lille time mere (hvilket han som oftest kan) eller om han bare er frisk og vil op. 

Han sover cirka 11 timer om natten, nogle gange lidt mindre. Sådan er det bare. Og nej - jeg mener ikke at man kan lære sit barn at sove længere. Et søvnbehov er hvad det er. Men vi kunne selvfølgelig rykke hans puttetid til senere og se om det ville have en gavnlig effekt i den anden ende - vi er bare så glade for vores voksentid om aftenen (han bliver puttet kl. 19).

Anmeld

6. december 2012

Laulund87

Lige nu mener Maria godt nok ikke at hun skal sove når hun kommer i seng, men normaltvis sover hun også fra 19-07 ca og sover 2 timer til middag. Sådan har hun sovet siden hun var lille og hun er 3 år på lørdag. Det er ikke noget man lærer dem, vi er bare nogle hvis børn har et godt sovehjerte

Anmeld

6. december 2012

B&J

uhhh hvor er du heldig

det gjorde daniel også fra han var 1år gammel og han gør det ski stadig selv om han er 2½år

han sover fra kl 19 til kl 07 når vi vækker ham han er ikke engang vågen også uden at sige et kuk

om weekenden strækker vi den til 19.30 men så sover han også til kl 08.30-10 der imellem

SÅ du skal bare nyde det helt vildt

Anmeld

6. december 2012

maryjane

Jeg tror såmænd det kommer mest an på det enkelte barns søvnbehov.

Her bliver der ikke sovet helt så meget, hun sover typisk kl. 20 og vågner mellem 6-7. Og kan sove alt fra en time til tre timers lur. Så næsten det samme.

Anmeld

6. december 2012

Troldemommi

modesty skriver:

Hvis vi kunne lære vores søn at sove længe, havde vi gjort det for lang tid siden, hæhæh! Han vågner typisk ved 5-tiden og jeg kan med det samme høre på ham om han kan puttes igen og sove en lille time mere (hvilket han som oftest kan) eller om han bare er frisk og vil op. 

Han sover cirka 11 timer om natten, nogle gange lidt mindre. Sådan er det bare. Og nej - jeg mener ikke at man kan lære sit barn at sove længere. Et søvnbehov er hvad det er. Men vi kunne selvfølgelig rykke hans puttetid til senere og se om det ville have en gavnlig effekt i den anden ende - vi er bare så glade for vores voksentid om aftenen (han bliver puttet kl. 19).

Ja voksentid er nemlig en sååå dejlig ting, elsker den tid man har efter den lille er kommet i seng

Anmeld

6. december 2012

Troldemommi

Laulund87 skriver:

Lige nu mener Maria godt nok ikke at hun skal sove når hun kommer i seng, men normaltvis sover hun også fra 19-07 ca og sover 2 timer til middag. Sådan har hun sovet siden hun var lille og hun er 3 år på lørdag. Det er ikke noget man lærer dem, vi er bare nogle hvis børn har et godt sovehjerte

et for tidligt tillykke med hende

Vi nyder også at hun er god til at sove, men jeg troede faktisk det var helt normalt i hendes alder, de skal jo have ladet batterierne op efter en dag i DP men lægens eget barn en nok bare en der lader hurtigere op 

Monica

Anmeld

6. december 2012

Troldemommi

B&J skriver:

uhhh hvor er du heldig

det gjorde daniel også fra han var 1år gammel og han gør det ski stadig selv om han er 2½år

han sover fra kl 19 til kl 07 når vi vækker ham han er ikke engang vågen også uden at sige et kuk

om weekenden strækker vi den til 19.30 men så sover han også til kl 08.30-10 der imellem

SÅ du skal bare nyde det helt vildt

Det gør vi også, jeg undrede mig bare over de ord lægen sagde

Monica

Anmeld

6. december 2012

Troldemommi

maryjane skriver:

Jeg tror såmænd det kommer mest an på det enkelte barns søvnbehov.

Her bliver der ikke sovet helt så meget, hun sover typisk kl. 20 og vågner mellem 6-7. Og kan sove alt fra en time til tre timers lur. Så næsten det samme.

Det vigtigste er jo også bare at de er friske og veludhvilede

Anmeld

6. december 2012

L&V

Monica P skriver:

Men er det ikke meget normalt??????

Johanne snøvler lidt for tiden, i ved forkølelse og lidt hoste, de ting der er helt normalt for små børn at have om vinteren og det ikke er så længe siden man startede i dp.

Vi var lige til et lille kontrol af hende her til morgen, den unge kvindelige læge spurgte ind til mange forskellige ting bla søvn.

Jeg svarede at Johanne sover fint, hun bliver puttet kl 19.00 og vågner kl 7 næste morgen, og vi hører meget sjældent noget fra hende i den tid,

da spurgte den unge læge (som også er mor) hvordan vi havde lært hende det?

Jeg aner det ikke, det er vist noget hun har lært sig selv

Men

Tror du at et barn kan lære at sove længe af forældrene eller er det barnet selv der lære sig selv denne fine ting????

Hun sover også i dp, ca 2-3 timer og hun bliver snart 15 måneder.

Monica

Det lyder nu meget normalt. Laura bliver puttet kl 19.30-20.00 sover til hun bliver vækket mellem 6-7 sover 1-2 timer om formiddagen hvor dp vækker hende meget mod min vilje og sover så 3-4 timer om eftermiddagen. I weekenden er vi som regel oppe ved 8tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.