Hejsa,
Min yngste datter har igennem i hvert fald et par måneder sovet ekstremt ringe om natten. Mange nætter ender vi med at sidde med hende i armene og småblunde, men selv da vågner hun og er urolig flere gange i timen.
Det er værst mellem midnat og kl 5 (herefter står vi simpelthen bare op, hvis det bliver ved, men ind imellem kan vi nå en time eller halvanden her).
Der er nætter, hvor hun bare er urolig og vågner med 5-10 minutters mellemrum, og så er der nætter hvor hun skriger en hel del.
Om dagen er der ingenting. Hun er en glad, charmerende pige, der er vildt nysgerrig, allerede kravler rundt og kan rejse sig op. Hun sover ca 2 gange halvanden time i sin barnevogn om dagen - helt uden problemer.
Vi har så været ved ørelægen med hende, og den er god nok. Væske på begge ører, dog ikke betændelse. Men han vil lægge dræn på tirsdag!!! Knap 7 mdr gammel.
Jeg har det virkelig svært med det.
Med til historien hører jo så, at vi var igennem nøjagtigt det samme med nr 2, der fik konstateret væske på ørerne fra 4 mdr og frem, til vi holdt op med at komme til kontrol hver 3-5 uge - som den ørelæge vi havde til hende sagde... Altså et stykke over et år.
Hun har dog aldrig været bagud sprogligt, men endte først med dræn som 4-5 årig, efter mange, gentagne møb.
Den ældrste fik dræn som 7 årig, da hun blev stok døv (ej, overdrivelse fremmer forståelsen, men hun endte med at høre ekstremt dårligt).
Og det at de 2 andre har fået dræn spiller åbenbart også en rolle, da der er et vist arveligt aspekt i det.
Så - er der nogen der har prøvet dræn til så små børn?
Jeg er jo vildt bekymret, nervøs osv, at hun skal have det gjort så ung, så nogen erfaringer eller tanker for/ imod?
Det skal lige siges, at jeg er ene om at have disse tanker, min mand er ikke i tvivl om, at det er det rigtige at gøre, og ser det ikke som et problem at hun er så ung...
Undskyld, det blev vist lidt langt. Beklager.
Vil bare ikke lade hende gennemgå en operation bare for at vi kan få noget nattesøvn (selvom det bestemt ville være skønt), hun har vel også selv brug for noget sammenhængende søvn?
Anmeld