Er en aftale ikke en aftale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Ina33

Jeg står i den irriterende situation, at jeg kun har ganske få mennesker i min nære omgangskreds der kan/vil passe mine børn - jeg får dem stort set aldrig passet, så normalvis er det ikke noget problem.

På fredag skal jeg dog til julefrokost, og jeg har derfor i meget lang tid haft en aftale med min 23-årige lillebror om at han skulle hente mit mindste barn i SFO og passe hende indtil næste dag.

Nu har han så lige ringet og sagt at han desværre ikke kan alligevel fordi han skal arbejde...

Det er selvfølgelig dejligt for ham at kan tjene nogle penge, men jeg synes bare ikke han kan være det bekendt når vi har en aftale. Og ærligt så synes jeg han burde have sagt nej til at arbejde, nu han har haft den aftale med mig i så lang tid. Øv...

Ikke nok med at jeg må aflyse julefroksoten, jeg har nu heller ikke en eneste der kan hente min datter i SFO, og jeg skal selv arbejde længe.... ØV ØV ØV

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

TNBC

Ina33 skriver:

Jeg står i den irriterende situation, at jeg kun har ganske få mennesker i min nære omgangskreds der kan/vil passe mine børn - jeg får dem stort set aldrig passet, så normalvis er det ikke noget problem.

På fredag skal jeg dog til julefrokost, og jeg har derfor i meget lang tid haft en aftale med min 23-årige lillebror om at han skulle hente mit mindste barn i SFO og passe hende indtil næste dag.

Nu har han så lige ringet og sagt at han desværre ikke kan alligevel fordi han skal arbejde...

Det er selvfølgelig dejligt for ham at kan tjene nogle penge, men jeg synes bare ikke han kan være det bekendt når vi har en aftale. Og ærligt så synes jeg han burde have sagt nej til at arbejde, nu han har haft den aftale med mig i så lang tid. Øv...

Ikke nok med at jeg må aflyse julefroksoten, jeg har nu heller ikke en eneste der kan hente min datter i SFO, og jeg skal selv arbejde længe.... ØV ØV ØV

Jo man skal holde en aftale. men det kunne være ikke havde mulighed for at sige nej.
snak med ham og sig at du er skuffet og spørg ham hvirfor han har sagt ja..

Anmeld

5. december 2012

Simon Isaksen

Jo en aftale er en aftale, der skal satme være en god grund til at aflyse. Men man kan jo desvære ikke TVINGE folk til at holde deres aftaler

Anmeld

6. december 2012

TeamRocket

Jo og så alligevel, altså skulle jeg passe min niece fordi min søster skulle noget vigtigt ville jeg holde det 100% men fordi hun skulle fulde sig til en julefrokost- så ville jeg gerne ha muligheden for at bakke ud hvis arbejdet kalder. Arbejde er trods alt vigtigere end fornøjelse, som en julefrokost jo er. :-)

Anmeld

6. december 2012

hesøth

Ina33 skriver:

Kan hun ikke gå med en veninde hjem - evt til overnatning?

Anmeld

6. december 2012

Fenja09

Ina33 skriver:

Jeg tænker, at det da ville være alletiders mulighed for din datters onkel at bruge noget tid sammen med sin niece og forstår faktisk ikke at han vælger at arbejde istedet. Derudover vil jeg mene, at man skal aflyse sådan noget i god tid og ikke to eller tre dage før - især taget i betragtning at din lillebror nok godt ved at dit netværk til at passe børn er begrænset.

Så jo i dette tilfælde synes jeg en aftale er en aftale. Min datters moster skal også passe hende fra lørdag til søndag pga julefrokost og vores netværk til børnepasning er også meget lille, og hun ved udmærket at hun ikke "bare" skal springe fra i sidste øjeblik medmindre det er rigtig vigtigt. Nu tigger hun næsten om at få tid med sin niece, så ved at hun ikke gør det, men det er vigtigt at man kan stole på de få mennesker man har til sådan noget.

Snak med din lillebror og fortæl ham at du er skuffet.

/Fenja

Anmeld

6. december 2012

anynom

TeamRocket skriver:

Jo og så alligevel, altså skulle jeg passe min niece fordi min søster skulle noget vigtigt ville jeg holde det 100% men fordi hun skulle fulde sig til en julefrokost- så ville jeg gerne ha muligheden for at bakke ud hvis arbejdet kalder. Arbejde er trods alt vigtigere end fornøjelse, som en julefrokost jo er. :-)

Til TS: Kan der ikke være en god grund til at han er blevet bedt om at arbejde? Øget travlhed, sygdom etc? Han har nok ikke sagt ja for at forhindre dig i at komme til julefrokost.

Anmeld

6. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder til at din bror helst ville hjælpe dig, men sikkert er blevet pålagt at møde på arbejde. Og det ka han jo så desvære ik sige nej til. Hos os kræver det 3 dags varsel, og siger man nej, ka man få en advarsel.

Som en anden forslår, ku din datter så ik evt sove hos en veninde fra sfo'en? Vh stine

Anmeld

6. december 2012

Ciss

Kender det godt. Vi har også begrænsede pasningsmuligheder for vores to børn (mest grundet at lillebror har problemer med ørene og derfor dårligt sprog, så det kræver at man kender ham - og så må det være nogen, som magter to små børn på en gang).

Vi har det sidste år forsøgt at få lagt en enkelt overnatning ind i programmet for manden og mig - en lille kærestetur, den eneste og første i løbet af de sidste 5 år. Det er totalt umuligt. Tre gange nu har vi haft det planlagt. Hver gang har pasningsaftalen svigtet.

Her er det mine svigerforældrer, som ikke synes, det er vigtigt, så de springer fra i sidste øjeblik, hvis der dukker noget andet op.

Det er virkelig vanskeligt at forholde sig til.

Samtidig må jeg jo sige, at arbejde kan være en virkelig god grund til at måtte aflyse. Jeg har f eks ikke altid mulighed for at sige nej, hvis der dukker noget arbejde op. Det afhænger jo lidt af din lillebrors arbejdssituation, om han kan sige nej til det.

Uanset:  - ved hvor skuffet man bliver....

Anmeld

6. december 2012

Miin'Baby'Mus

Ina33 skriver:

En aftale er en aftale og jeg ville selv blive sur hvis det var en dårlig grund der blev brugt til at aflyse.

Men nu er det jo arbejdet og jeg ved da selv herhjemme fra at det ikke er altid at man bare kan sige nej til arbejde, men skal yde en indsats, der kan være deadlines, der kan være nedbrud osv - eller sådan er det i hvert fald der hvor min kæreste arbejder.

Er der et nedbrud eller en vigtigt deadline så kan man jo ikke bare gå og så må man arbejde indtil tingene er ordnet.

Eller der kan f.eks. være en opdatering og min kæreste siger at det hader han, der er aldrig noget der virker bagefter og så har de lige 2-3 dage hvor de skal være ekstra på og ikke bare kan tage fri eller gå hjem.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad din bror arbejde med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.