Nogen Sosuer eller andre kloge mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. december 2012

MyLove E

Hej.

jeg har en morfar som er dement og kan ikke rigtig finde ud af noget. Han ved godt hvem vi alle sammen er. Men han siger det samme hele tiden og kan ikke huske dage også sådan noget.
Han er meget forvirrer og han sige hele tiden at det hele køre rundt.

Nu har han lige fået konstateret sukkersyge.
Mit spørgsmål er så: Hvis der nu kommer styr på hans sukkersyge, kan det så hjælpe på hans demens?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

LSM

Tauf skriver:

Hej.

jeg har en morfar som er dement og kan ikke rigtig finde ud af noget. Han ved godt hvem vi alle sammen er. Men han siger det samme hele tiden og kan ikke huske dage også sådan noget.

Mit spørgsmål er så: Hvis der nu kommer styr på hans sukkersyge, kan det så hjælpe på hans demens?

Knus

Neeej vil ikke mene det har en sammenhæng

Anmeld

5. december 2012

Swerg

Desværre ikke

Anmeld

5. december 2012

Swerg

Men du kan dog opleve at din morfar vil have lyse øjeblikke

Anmeld

5. december 2012

klmf

Altså, det vil ikke gøre demensen bedre. Men svinger hans blodsukker meget, kan man godt blive utilpas og ukoncentreret og det hjælper jo ikke ligefrem på det. Så nej - men med det forbehold at han alment vil have det bedre af at have styr på sit blodsukker.

Anmeld

5. december 2012

come2

Tauf skriver:

Hej.

Knus

Hvis hans blodsukker er lavt kan han godt virke meget konfus.

Så jeg vil mene det kan have lidt indvirkning på hukommelsen. - Dog nok ikke meget

Anmeld

5. december 2012

B&J

desværre ikke søde, er ked af han er  dement

Anmeld

5. december 2012

Lady Marion <3

Er han udredt ?  Jeg tænker er der konstanteret demens ?  Er der ikke det kan det sagtens være hans konfushed er pga sukkersygen og at han vil få det bedre når han kommer i behandling

Anmeld

5. december 2012

MyLove E

come2 skriver:

Hvis hans blodsukker er lavt kan han godt virke meget konfus.

Så jeg vil mene det kan have lidt indvirkning på hukommelsen. - Dog nok ikke meget

Men det vil siger at vi kan opleve at han måske ikke er så forvirret mere? Det nok også det der er sværest.. At han bare sidder helt konfus og siger det hele køre rundt ...

Anmeld

5. december 2012

come2

Tauf skriver:

Men det vil siger at vi kan opleve at han måske ikke er så forvirret mere? Det nok også det der er sværest.. At han bare sidder helt konfus og siger det hele køre rundt ...

Han vil nok stadig være konfus, men graden kan muligvis blive mindre med et stabilt blodsukker.

Men der er ikke andet at gøre end at se hvordan og hvorledes det kommer til at blive..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.