hvad mener I? artikel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

289 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Anonym trådstarter

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/05/103805 .htm

jeg synes det er helt iorden, at man skal leve for sine forsikrings penge.

Hvis alle havde en større formue i banken og stadig fik KH ville Danmark da gå fallit.

men hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Hvis alle havde en større formue i banken og stadig fik KH ville Danmark da gå fallit.

men hvad mener du?

hvis reglen er man ikke må have over 10000, så må man ikke det. slut prut. man kan ikke gå ind og lave sær regler osv, for hvornår er det så ok, og hvornår er det ikke? men var det mig i den situation ville jeg da også blive ærgelig... 

Anmeld

5. december 2012

tarkoflen

Hmm for mig er det ikke så sort/hvidt!

Jeg synes at det er et problem, at man skal straffes for, at man har betalt til en forsikring! Der er jo en grund til, at man bruger penge på en forsikring og sikkert har betalt til den i mange år!

Grunden til at man tegner en forsikring er jo at sørge for, at hvis uheldet er ude, så er der penge til at man kan gøre et eller andet før man ikke er her mere og for at få lidt luft i økonomien! Så hvis man har brug for noget behandling ved siden af den traditionelle medicin, så kan man have råd til det! Min far er eksempelvis nødt til at gå jævnligt til akupunktør for at have spyt i munden efter han var igennem kemo, og det er jo også en af årsagerne til, at man tegner forsikringen!

Det er selvfølgelig et problem, at kommunerne mangler penge, men jeg synes det er en straf for, at man har været fornuftig!

Anmeld

5. december 2012

klmf

Jeg er enig, kontanthjælp skal kun være for dem, der ikke har andet. Ligesom jeg heller ikke synes det er synd, at unge mennesker skal bruge en evt. børneopsparing før de kan få KH. 

Anmeld

5. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har det sådan lidt både og. Jeg har for nogle år siden fået en erstatning. De penge bruger jeg til at gå til masørg for. Noget jeg ellers ik ville ha råd til. Uden min massør ville jeg ik ku holde til mit arbejde osv pga smerter. Man ku siger, at så ku jeg bare gå til en fys i stedet for, men det fungere desvære bare ik for mig. Så sku jeg leve af min erstatning, ville mit arbejdsliv, nok se helt anderledes ud! 

Gir det mening? Vh stine

Anmeld

5. december 2012

come2

Anonym skriver:

men hvad mener du?

Jeg blev virkelig harm da jeg hørte det.

Ja de får erstatning, men der er altså også mange medicin udgifter.

jeg synes det er skod de skal straffes fordi de bliver syge og får en sum penge i erstatning. De mister trods alt i forvejen mange hvis de ikke kan vende tilbage på jobbet.

Anmeld

5. december 2012

modesty

Jeg er også enig. Jeg forstår selvfølgelig godt at det langt fra altid er frivilligt at man er på KH, men som en anden også skriver - KH er til dem der ikke har andet, det er jo hele idéen med ordningen. Man kan jo heller ikke få KH oven i sygedagpenge eller alm. dagpenge eller løn eller pension.

Anmeld

5. december 2012

ano14316

Altså for fanden så må folk jo altså sørger for at være i a-kasse, så har man ikke den slags problemer, altså ikke før dagpenge perioden udløber i hvertfald.. 

Jeg synes et eller andet sted at det er ligegyldigt hvor pengene kommer fra... Jeg synes det er fint at der ikke må stå mere end 10000 på kontoen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.