Jeg faldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. december 2012

et-ønske

Imorges i min datter insitution, ret så voldsomt endda.

De har sådan en trærampe der lige var fejet en smule for sne, og jeg gled, dvs. benene forsvandt fuldstændig under mig. Først ramte halebenet og så knolden - bang ned i rampen. En forælder og pædagog kom løbende og hjalp mig op.

Jeg har lige været ved lægen, og er sendt hjem med en hjernerystelse, og forslået haleben.

Min kæreste siger at jeg skal kontakte insitutionslederen, og de skal melde det til deres forsikring, fordi der ikke har været ryddet ordentlig sne og saltet/drysset sand.

Men jeg mener det er vores egen forsikring der skal kontaktes??

What to do??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

B&J

jeg vil ringe til sin egen forsikring og høre hvad de siger... hvad man skal gøre for ja det er ikke din skyld og der skal jo være rydet og drysset salt så man ikke falder..

håber du snart får det bedre

Anmeld

5. december 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
babywish13 skriver:

De har sådan en trærampe der lige var fejet en smule for sne, og jeg gled, dvs. benene forsvandt fuldstændig under mig. Først ramte halebenet og så knolden - bang ned i rampen. En forælder og pædagog kom løbende og hjalp mig op.

Jeg har lige været ved lægen, og er sendt hjem med en hjernerystelse, og forslået haleben.

Min kæreste siger at jeg skal kontakte insitutionslederen, og de skal melde det til deres forsikring, fordi der ikke har været ryddet ordentlig sne og saltet/drysset sand.

What to do??

Jeg ville også ringe til institutionslederen, da jeg mener, at det er deres forsikring der dækker.

Vi bor i hus og hvis der er nogen som falder på vores fortorv uden, at der er ryddet og saltet er det vores forsikring som skal dække det.

God bedring

Anmeld

5. december 2012

baby012

mener bestemt du skal kontakte inst. forsikring  

hvis der ikke er ryddet sne her, og der er en der falder på "vores" del af fortorvet, skal de dækkes af vores forsikring  

Anmeld

5. december 2012

LBK

babywish13 skriver:

What to do??

Jeg ville også ringe til institutionen, netop fordi (som en anden har skrevet) hvis nogen faldt på vores fortorv er det vores forsikring der skal dække...

God bedring

Anmeld

5. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kontakt både inst og bed dem kontakte deres forsikring + kontakt jeres egen forsikring. Hvis du feks ska til fys osv, mener jeg de ska dække. Vh stine

Anmeld

5. december 2012

malenemusen

Du skal kontakte dit eget forsikringsselskab og forklare dem om hændelsen.
De sørger derefter for selv at tage kontakt til modparten og deres forsikringsselskab - det behøver du ikke at skulle bøvle med

God bedring med halebenet...

Anmeld

5. december 2012

mariamiss6

babywish13 skriver:

What to do??

Jeg tror at institutionen kun forsikrer deres egne ansatte...

Men prøv at ringe og spørge dem. 

Både halsnæs og frederikssund kommuner har sparet forsikringerne væk på børnene, så forældrene selv skal sørge for det. Derfor kunne jeg forestille mig at hvis institutionen som sådan er skyld i at der ikke  vare fjernet sne og sjap, så står det nok for ddin egen regning

Anmeld

5. december 2012

Muhmi

malenemusen skriver:

Du skal kontakte dit eget forsikringsselskab og forklare dem om hændelsen.
De sørger derefter for selv at tage kontakt til modparten og deres forsikringsselskab - det behøver du ikke at skulle bøvle med

God bedring med halebenet...

Anmeld

5. december 2012

Ayasmor

Jeg tror at institutionen kun forsikrer deres egne ansatte...

Men prøv at ringe og spørge dem. 

Både halsnæs og frederikssund kommuner har sparet forsikringerne væk på børnene, så forældrene selv skal sørge for det. Derfor kunne jeg forestille mig at hvis institutionen som sådan er skyld i at der ikke  vare fjernet sne og sjap, så står det nok for ddin egen regning

Det du nævner her, som er sparet væk, er rigtig nok ulykkesforsikringer på børnene. Denne hændelse går dog ikke under samme kategori, da det er som følge af manglende saltning og/eller snerydning. Det er institutionens ansvar (kommunen, hvis denne er kommunal) og dermed deres forsikring der skal dække. Det ville jo lidt svare til at man bare sparede sin ansvarsforsikring på bilen væk, og derfor ikke kunne dække, i tilfælde af, hvis man eks. påkørte nogen. Dette er dog ikke muligt, på samme måde som at institutionens "ansvars forsikring" heller ikke bare kan spares væk. Bare lige for at adskille de to typer af forsikring fra hinanden.

Til TS: Det du skal gøre, er at melde ulykken til din egen ulykkes forsikring. De vil så tage kontakt til det forsikringsselskab, institutionen er dækket af, og køre sagen for dig. Held og lykke med det og god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.