når ens kære går herfra.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

346 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Anonym trådstarter

Kære Baby.dk brugerere..

Der er dersværre opstået det at en af mine bedsteforældre er døde. Det skete i sidste uge, & der var jeg ude for at se hende for sidste gang, inden hun blev lagt i kisten. I morgen afholdes selve begravelsen - og jeg ærgede mig noget så grusomt over at jeg helt glemte at give hende et smykke på, som skulle have været hendes julegave. Ærger mig stadig over det, og ville hører om det ville være fuldstændig respektløst at få åbnet kisten og få smykket på hende inden begravelsen i morgen? min mor og hendes søster har valgt kisten skal være lukket i morgen - så derfor ved jeg ikke om det ville være over deres grænser at jeg så fik den hurtig åbnet for at give hende smykket på? skal deres tilladelse være der? eller kan man som barnebarn få lov? ønsker nemlig ingen skam eller være dem usmagelige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Kære Baby.dk brugerere..

Der er dersværre opstået det at en af mine bedsteforældre er døde. Det skete i sidste uge, & der var jeg ude for at se hende for sidste gang, inden hun blev lagt i kisten. I morgen afholdes selve begravelsen - og jeg ærgede mig noget så grusomt over at jeg helt glemte at give hende et smykke på, som skulle have været hendes julegave. Ærger mig stadig over det, og ville hører om det ville være fuldstændig respektløst at få åbnet kisten og få smykket på hende inden begravelsen i morgen? min mor og hendes søster har valgt kisten skal være lukket i morgen - så derfor ved jeg ikke om det ville være over deres grænser at jeg så fik den hurtig åbnet for at give hende smykket på? skal deres tilladelse være der? eller kan man som barnebarn få lov? ønsker nemlig ingen skam eller være dem usmagelige..

Først må jeg kondolere - det er aldrig sjovt at miste en der står nær

Dernæst tænker jeg, kan du ikke lægge smykket på kisten, når den blir sænket ned?
Jeg ville nok personligt ikke bryde mig om, at kisten blev åbent, når der er besluttet den skal være lukket, men ellers hør din mor og umiddelbart din moster, hva deres tanker er, men jeg ville nok vælge løsningen med at lægge det ovenpå kisten.

Anmeld

5. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Kære Baby.dk brugerere..

Jeg kondolere Da vi mistede vores oldemor kort før jul, der fik vi lov til at komme nisser ned til hende. Vi var ikke så gamle og hun var så glad for nisser og vi nåede lige at lave nogen inden hun døde - hun fik dem jo bare aldrig.

Syntes da godt du skånsomt kan forklare din familie at du rigtig gerne vil give hendes smykket - men samtidig kunne du så lufte ideen med bare at ligge det ovenpå kisten og så finde ud af hvad i alle kan blive bedst enige om 

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

Tænker det samme som Hvem?....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.