Hjælp til middags retter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
1 svar
0 synes godt om
4. december 2012

Alexander&Lærke

Syntes efterhånden det er svært at finde på noget som mine 2 børn på 5 år og 17 md vil spise til aften... Alt hvad jeg laver nipper de bare lidt til ikke ret meget bliver spist...

Så havd syntes jeres børn er dejligt at få om aftnen...??

DE er lidt kræsne fx spiser de ikke kødsov og spagitti. Eller ihvertfælle ikke det jeg laver... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

TaAsJu

Alexander&Lærke skriver:

Syntes efterhånden det er svært at finde på noget som mine 2 børn på 5 år og 17 md vil spise til aften... Alt hvad jeg laver nipper de bare lidt til ikke ret meget bliver spist...

Så havd syntes jeres børn er dejligt at få om aftnen...??

DE er lidt kræsne fx spiser de ikke kødsov og spagitti. Eller ihvertfælle ikke det jeg laver... 

Her hjemme har manden og jeg lagt vores kost om, så vi slet ikke spiser Hvidt brød, pasta eller for mange kartofler.. Til min store overraskelse har jeg fundet ud af mine unger elsker bulgur

og jeg laver altid noget hyggeligt grønt til dem jeg ved de elsker.. 

Så mit forslag ville være del maden op i små skåle så får de det de gider har nemlig en på 3 der mener hun ikke gider spise noget. Og det har hjulpet.. 

og en ting vores piger elsker er ristaffel.. Som faktisk bare er kylling i karry ( nu med bulgur i stedet for ris til) også masser af små forskellige ting til og komme oven på, som kokos mel, ananas, banan, rosiner, penuts, ærter, majs, agurk.. Ja det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan komme på.. 

Så laver vi kødsovs stoppet med grøntsager som gulerødder og porre..  Det smager så meget beder end bare kødsovs.. Og pigerne spiser mere hvis de selv er med i køkkenet..

hjemmelavet kyllinge/okse burger med grønt.

frikkedeller med rudbrugter.. 

Pitabrød med masser af sjove ting til og komme i.. 

Pigerne har hver en dag i ugen de selv bestemmer hvad vi skal have også hjælper de med madlavningen.. Det har også gjort at de spiser mere... 

Håber det gav lidt hjælp, for man står lidt og bliver bekymret når de ikke spiser... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.