Dværghamster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

nvm

vi har kun 1.. da jeg fik afvide hvis man har 2 og det samme køn, så slårs de til døden.. og hvis det er hver sit køn, laver de unger hele tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Laulund87

Hmm jeg har arbejdet i dyrehandel og har selv haft dværghamstre som lille.. De kan sagtens leve alene og få et langt, godt liv. Vi rådede hverken til det ene eller det andet for begge dele fungerer.

Du skal bare være ops på at hvis du sætter to hanner sammen, som ikke har gået sammen før, kan de komme op at slås og slå hinanden ihjel.

Anmeld

4. december 2012

Laulund87

nvm skriver:

vi har kun 1.. da jeg fik afvide hvis man har 2 og det samme køn, så slårs de til døden.. og hvis det er hver sit køn, laver de unger hele tiden

Anmeld

4. december 2012

Ka+Ma=Be

Mettefpigen skriver:

Jeg havde en, og den havde det rigtig godt Hun blev da 2-3 år gammel

Det var jo heller ikk ment som, at 1 er lig med ensom hurtig død! hehe.

Blot at jeg ville anbefale 2 Jeg havde to hanner - heller ikke anbefalelsesværdigt, men de havde det også godt sammen Og levede begge i over 3 år

Anmeld

4. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Mit allerbedste råd er at gå ind på Dansk Hamsterforenings hjemmeside og læse op hvis det virkelig har interesse om dyrets velfærd

Der er nemlig også forskellige dværghamstere og der er (desværre) ALT for mange der avler hybrider så de rene linier er ved at uddø...

Så vær sød at læse derinde førend du køber en sød hamster og avler løs

www.hamsterland.dk

Man kan sagtens bruge forum og forsidens info uden at være betalende medlem har selv været superglad for at være medlem af deres forum gennem mine hamstere af forskellige arter

Anmeld

4. december 2012

Mettefpigen

Ka+Ma=Be skriver:

Det var jo heller ikk ment som, at 1 er lig med ensom hurtig død! hehe.

Blot at jeg ville anbefale 2 Jeg havde to hanner - heller ikke anbefalelsesværdigt, men de havde det også godt sammen Og levede begge i over 3 år

Jaa der er meget forskel Nogle af samme køn slår hinanden ihjel, nogle gør ikk, og 1 af hvert køn får unger!....

Anmeld

4. december 2012

Laulund87

nvm skriver:

Hov det skulle være en  og ikke en

Anmeld

4. december 2012

Princesspigen

kicha skriver:

Nogen herinde der har dværghamster? 

Har undersøgt lidt om det og der er noget jeg ikke forstår - læser jeg om det på nettet så står der at det er sociale dyr og man skal købe to - dyrehandleren sagde det ikke var nødvendigt - og kender også et par stykker som har dværghamster og bare har en..

Hvad er jeres erfaringer?

dværghamster er ikke særligt sociale..

2 hunner eller 2 hanner sammen kan føre til slåskamp og enda så slemt som med døden til følge..

skal man have 2 sammen skal det være en han og en hun men så skal man os forvente unger ca hver 28 dag..

(det er hvad jeg har fået af vide af uddannet dyrepasser og andet personale på rødovre dyreinternat hvor jeg fik min dværghamster)

Anmeld

5. december 2012

PernilleogLouis

4xGreve skriver:

hvor kommer i fra?? vi har to utrolig flotte dværg hamster som funger godt sammen og som er håndvante som vi evt. vil sælge til den rette familie bur mm. medfølger og vi har også ekstra bur samt transportbur. grunde til vi forsørger at sælge er vi er ved at vokse fra vores lejlighed og er ved at få meget mangel på pladesen.

Dyr koster ca. 125kr ude i butikkerne også kommer bur oven i (det ene vi har koster 350kr det andet og det som de går i koster 450kr) også medfølger foder (40kr pr. pose) samt det til at ligge i bunden af buret (200kr for 50L pose) alt dette kan du få til 300kr. de er begge forholdvis unge ca. 6 måneder.

Vi bor i HVidovre

Anmeld

5. december 2012

PernilleogLouis

Princesspigen skriver:

dværghamster er ikke særligt sociale..

2 hunner eller 2 hanner sammen kan føre til slåskamp og enda så slemt som med døden til følge..

skal man have 2 sammen skal det være en han og en hun men så skal man os forvente unger ca hver 28 dag..

(det er hvad jeg har fået af vide af uddannet dyrepasser og andet personale på rødovre dyreinternat hvor jeg fik min dværghamster)

Ja det er i hvert fald ikke meningen at vi skal have unger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.