Hvad er opkast hos et spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. december 2012

Amagerpigen82

Jeg har en 4 uger gammel dreng. Han trives, spiser og tager på. Men han kaster ofte voldsomt op.

Der står man skal søge læge hvis et spædban kaster op men nu err jeg i tvivl om det reelt er opkast.

Det drejer sig om meget store mængder hvid mælk, der kommer eksplosivt i store skyller. Men det er ikke gult/surt7galdelignende som ved 'voksenopkast'. Så hjælp mig. Hvordan ser spædbarnsopkast ud?

(Jeg drøfter det naturligvis med lægen til næste uges 5-ugers unders'gelse men bør man ringe før?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

serinasmor

Amagerpigen82 skriver:

Jeg har en 4 uger gammel dreng. Han trives, spiser og tager på. Men han kaster ofte voldsomt op.

Der står man skal søge læge hvis et spædban kaster op men nu err jeg i tvivl om det reelt er opkast.

Det drejer sig om meget store mængder hvid mælk, der kommer eksplosivt i store skyller. Men det er ikke gult/surt7galdelignende som ved 'voksenopkast'. Så hjælp mig. Hvordan ser spædbarnsopkast ud?

(Jeg drøfter det naturligvis med lægen til næste uges 5-ugers unders'gelse men bør man ringe før?)

det du beskriver der er gylp - og det er slet ikke farligt

Hvis det er opkast er det klumpet (mener jeg det var) og lugter helt anderledes ..

Anmeld

4. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville vente og snakke med læge indtil 5 ugers undersøgeslen. Det lyder til han at han er frisk og trives fint.

Min venindes søn gylpede også volsomt efter hvert måltid, indtil han var næsen 1 år. Nogle børn gør bare sådan uden det betyder noget. Ellers få ham tjekket for refluks. Vh stine

Anmeld

4. december 2012

2babygirls

Amagerpigen82 skriver:

Gylp kommer som regel inden for 1 time efter et måltid, hvor opkast kommer senere og gerne skulle lugte samt have en anderledes konsistens.

Anmeld

5. december 2012

Tona

Amagerpigen82 skriver:

Det kan også bare være gylp, men hvis det sker ofte så vil jeg mene at du skal have lægen til at vejlede dig omkring reflux. (især fordi du beskriver at det kommer i skyller som stråler). Det er en ufarlig sygdom, som dog lige skal håndteres korrekt.

Anmeld

5. december 2012

Amagerpigen82

Kære alle
Mange tak for svar. Jeg blev lige pludselig i tvivl om jeg burde have reageret da jeg læste man skal reagere ved opkast. Jeg snakker med lægen ved 5ugers undersøgelsen. Også ang reflux da jeg synes det virker til at være større mængder end normalt (hvis ikke jeg producerede så sindsygt meget mælk ville han jo dø af sult når han kasserer så store mængder;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.