Dilemma vedr. flytning og hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da vi ikke ved om vi får lejligheden, og jeg er ikke klar til at fortælle alle om det endnu.

Sagen er den at min kæreste og jeg har fået tilbudt en lejlighed inde i København, tæt på vores respektive uddannelsessteder. Den er lidt mindre end vores nuværende, hvilket ikke er et problem, men vi må ikke have hund der.

I vores nuværende lejlighed sidder vi reelt dyrere end vi har råd til, og vi lever på en sten. I den nye lejlighed vil vi kunne spare i hvert fald 2500,- om måneden på transport og husleje.

Problemet er, at vi er de stolte ejere af en fantastisk lille hund, som vi har haft i snart 5 år, og jeg har utroligt svært ved at skille mine følelser fra fornuften.

Afliving kommer ALDRIG på tale, men han kommer meget hjemme hos mine forældre, der har to hunde han kender og er tryg ved i forvejen, og de vil kunne passe godt på ham. De har alle 3 været sammen i længere perioder ad gangen når vi, eller mine forældre, har været på ferie.

Jeg er ikke fan af at skulle give ham fra mig, det er jo ikke derfor vi fik ham, men vores situation har ændret sig, både økonomisk og tidsmæssigt, og det må vi jo blive nødt til at tage højde for også.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg elsker min lille buddy, men vi kan jo for pokker heller ikke blive ved med at vende hver en femøre, og det ville give så meget luft i økonomien at flytte, plus vi ville få mere tid i hverdagen,  når vi ikke skulle bruge 1+ time på transport til og fra Uni..

Åååhh, det er så svært.

Sig mig, hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg er anonym da vi ikke ved om vi får lejligheden, og jeg er ikke klar til at fortælle alle om det endnu.

Sagen er den at min kæreste og jeg har fået tilbudt en lejlighed inde i København, tæt på vores respektive uddannelsessteder. Den er lidt mindre end vores nuværende, hvilket ikke er et problem, men vi må ikke have hund der.

I vores nuværende lejlighed sidder vi reelt dyrere end vi har råd til, og vi lever på en sten. I den nye lejlighed vil vi kunne spare i hvert fald 2500,- om måneden på transport og husleje.

Problemet er, at vi er de stolte ejere af en fantastisk lille hund, som vi har haft i snart 5 år, og jeg har utroligt svært ved at skille mine følelser fra fornuften.

Afliving kommer ALDRIG på tale, men han kommer meget hjemme hos mine forældre, der har to hunde han kender og er tryg ved i forvejen, og de vil kunne passe godt på ham. De har alle 3 været sammen i længere perioder ad gangen når vi, eller mine forældre, har været på ferie.

Jeg er ikke fan af at skulle give ham fra mig, det er jo ikke derfor vi fik ham, men vores situation har ændret sig, både økonomisk og tidsmæssigt, og det må vi jo blive nødt til at tage højde for også.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg elsker min lille buddy, men vi kan jo for pokker heller ikke blive ved med at vende hver en femøre, og det ville give så meget luft i økonomien at flytte, plus vi ville få mere tid i hverdagen,  når vi ikke skulle bruge 1+ time på transport til og fra Uni..

Åååhh, det er så svært.

Hvis dine forældre har tid og lyst til endnu en hund, ser jeg intet galt i dette.

Anmeld

4. december 2012

B&J

hvis dine forælder vil have den syntes jeg det kunne være fantastisk eller må jeg indrømme jeg aldrig ville flytte, jeg vil ALDRIG kunne give mine dyr fra mig lige meget hvor godt de ville få det

Anmeld

4. december 2012

Savannah

Jeg kan godt forstå du er i vildrede! Jeg ville aldrig kunne undvære min hund, men når i sidder så stramt i det og dine forældre kan have den, så synes jeg i skal veje for og imod....

Anmeld

4. december 2012

1990h

Anonym skriver:

Åååhh, det er så svært.

hvis dine forældre vil kunne tage ham permanent hvor han aldrig, aldrig aldrig. jeg mener aldrig.skulle derfra igen før han en dag ikke er her mere..så vil jeg lade ham flytte derud..han vil ikke glemme jer og i ville sagtens kunne se ham osv og i vil blive glade og den vil også

derimod, hvis de ikke ville tage ham..så vil jeg ikke flytte..når man anskaffer sig dyr skal man ikke kun tænke frem til næste mandag. man skal tænke lang tid ud i fremtiden. alt kan ændres.f.eks som i oplever nu. boligmæssigt, økonomisk, man kan gå fra hinanden osv hvis man er par..de ting skal man overveje nøje inden om det noget man vil kunne klare uden det gik ud over ens dyr..derfor vil jeg ikke gå af med mine dyr hvis det var mig. jeg vil tage det sure med det søde og leve som jeg nu engang har sat mig i indtil uddannelsen engang er slut og økonomien og boligsituationen bliver bedre

snak med dine forældre..det vil være fint hvis den kan komme derud hvis i vælger at skal af med den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.