hvornår er barnet gammelt nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2012

Anonym trådstarter

Hvornår er et barn gammelt nok til selv at bestemme om han/hun vil på samvær hos sin far? Mit barn fortæller mig at hn ikke vil på samvær hos sin far men jeg tror alligevel det går sådan ok når hn er der. De ses ikke så meget og barnet virker uharmonisk efter samvær. Jeg lytter selvfølgelig til mit barn og trøster og forsøger at forklare hvorfor hn skal besøge far. Men hvornår lytter statsamtet til barnet? Jeg har det jo skidt med at sende afsted når hn ikke har lyst

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Valle81

Ved 12 år kan de selv bestemt og også bestemme hvor de vil bo.

Anmeld

4. december 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Hvornår er et barn gammelt nok til selv at bestemme om han/hun vil på samvær hos sin far? Mit barn fortæller mig at hn ikke vil på samvær hos sin far men jeg tror alligevel det går sådan ok når hn er der. De ses ikke så meget og barnet virker uharmonisk efter samvær. Jeg lytter selvfølgelig til mit barn og trøster og forsøger at forklare hvorfor hn skal besøge far. Men hvornår lytter statsamtet til barnet? Jeg har det jo skidt med at sende afsted når hn ikke har lyst

På forhånd tak for hjælpen

De fleste stf tager ik længere hensyn til barnets alder mere barnets modenhed så syns du skal tage kontakt til stf

Anmeld

4. december 2012

Nemesis

de skal faktisk lytte til barnet allerede når det er 7 år, men tror det har mere vægt jo ældre de bliver og især hvis barnet selv sender en mail til SFv med ønsket om at det skal laves om.

Men det kræver jo at dit barn overfor sfv holder fast i sit ønske og kan sætte ord på hvorfor.

Sisse

Anmeld

4. december 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Hn er ikke gammel nok endnu til at jeg synes det kan betale sig at udsætte for statsforvaltningen. De vil alligevel ikke tage barnets ord til efterretning endnu netop fordi hn ikke er 'gammel nok'. Jeg er glad for at høre at de kigger på barnets modenhed fremfor alderen for det er en bærende omstændighed i vores situation. Tak igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.