Hvilke akvariefisk til en begynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.397 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. december 2012

LLN

Min søn på 7 år ønsker sig brændende et akvarie. Vi køber nok et på 54 l til ham i julegave, men hvilke fisk kan anbefales.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

mariamiss6

Guppyer....

De yngler som død og helvede, men ikke mere end der kan være i akvariet. Sørg for at få fat i nogle hvor der er farve på både hunner og hanners haler (hunner med farve kan være svært at finde), så har du fine fisk hele tiden Men de kan kun yngle (og overleve) hvis der er planter eller andet ungerne kan gemmes i....

Guldfisk og slørhaler er også nemme nok De er jo så lidt større, og også i kraftigere farver Koifisk er ligesom guldfisk, men jeg kan ikke huske om de vokser uhæmmet, eller efter pladsen i akvariet.

Anmeld

3. december 2012

Michalala

LLN skriver:

Min søn på 7 år ønsker sig brændende et akvarie. Vi køber nok et på 54 l til ham i julegave, men hvilke fisk kan anbefales.

Jeg vil også sige gubbyer. Men vores yngler godt nok så meget at vi bliver nødt til at give væk. Hvis du vil have nogle og kan hente i Søborg er du velkommen Godt nok har hunnerne ikke farvede haler.

Ellers er platier vidst også gode begynderfisk.

Anmeld

3. december 2012

Kamulla

Noah har sådanne stribede fisk... aner ikke hvad de hedder, men for filan de er hårdføre.. de andre han har prøvet er døde efter nogle mdr.. de her har været i hans akvarie i 1år...

Anmeld

3. december 2012

LLN

Michalala skriver:

Jeg vil også sige gubbyer. Men vores yngler godt nok så meget at vi bliver nødt til at give væk. Hvis du vil have nogle og kan hente i Søborg er du velkommen Godt nok har hunnerne ikke farvede haler.

Ellers er platier vidst også gode begynderfisk.

Tak for svar og for tilbudet.

Anmeld

3. december 2012

LLN

Kamulla skriver:

Noah har sådanne stribede fisk... aner ikke hvad de hedder, men for filan de er hårdføre.. de andre han har prøvet er døde efter nogle mdr.. de her har været i hans akvarie i 1år...

Tak for svar - er det neonfisk, eller zebrafisk?

Anmeld

26. december 2012

AnnaK89

Nu ved jeg ikke om det er for sent at svarer, men er det varmvands eller koldtvands-akvarium?

Altså er der varmelegme i?

Anmeld

26. december 2012

Satans

Guramier - Algeæder - sugemaller - pansermaller

De tre sidste er rengøringsfisk, så de hjælper med at holde vandet og bunden ren  

Guramier er super nemme, flotte og hårdføre, og de kan fås i mange farver  Ellers er sådan noget som neonfisk også ganske nemme  

Anmeld

26. december 2012

LLN

AnnaKJ skriver:

Nu ved jeg ikke om det er for sent at svarer, men er det varmvands eller koldtvands-akvarium?

Altså er der varmelegme i?

Hej

Der er ikke for sent endnu . Der er varmelegme i.

Det hele blev sat op den 24/12 så nu går min søn med længsel og venter på at butikkerne åbner i morgen så vi kan komme ud og købe fisk.

Anmeld

26. december 2012

LLN

Satans skriver:

Guramier - Algeæder - sugemaller - pansermaller

De tre sidste er rengøringsfisk, så de hjælper med at holde vandet og bunden ren  

Guramier er super nemme, flotte og hårdføre, og de kan fås i mange farver  Ellers er sådan noget som neonfisk også ganske nemme  

Tak for svar.

Han vil meget gerne have nogle maller, og så nogle med flotte farver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.