Puha, det er skræmmende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. juni 2009

Lullaby

Igår var jeg til min 1 jobsamtale. Jeg har da været til jobsamtaler før, men det har kun været som fritidsjob osv så det har ikke været slemt. Men igår var det så som evt lærer og efter 2 timer  ringede de og sagde jeg fik det. Min første tanke var, at det vil jeg ikke have alligvel. Hele dagen igår var jeg faktisk deprimeret, tænkte på alle de dårlige ting som det indeholdt. Puha, en skoddag. Mathias var helt vildt glad og snakkede om hvor vildt det var og jeg tænkte bare så ti dog stille!!
Men idag er jeg nogenlunde okay. Det er bare så skræmmende. Jeg er 26 og skal ud på arbejdsmarkedet for første gang og skal argumentere udenfor klasseværelset for min undervisning. Skal møde nye elever, lærere og forældre der vil stille spm til mig og mine metoder. Det er skræmmende. Og spændende på samme tid. Kender i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

Cris

Tillykke med det! Det er vildt! 1 samtale og så fik du jobbet!!!!

Det er en meget naturlig reaktion. Man er bange for alt, som er ukent... Men rollig, snart finder du dit plads. Jeg har fået at vide en gang i et workshop (fra mit gamle job) At det plejer at tage et år at finde en rutine på arbejde, dvs, at du ved, hvad du skal lave, at du kender systemet og dine kolleger osv. Det tager et år til at udvikle dig lidt, dvs, at nu kender du, hvad du skal lave og så kan du starte på at skabe den rutine, som virker bedst for dig, udvikle det du laver, lære nye ting osv. Og det passer meget godt, for jeg kan ikke lade det være at smile, når jeg hører fra nogle, at de er i gang med at søge et nyt job, når de har været over to år i et sted  Med det her ville bare sige, at du skal ikke give op efter et par uger. Det tager sin tid. Og du bliver en rigtig god engelsk lærer og de vil elske dig!

Anmeld

9. juni 2009

Sweet1978

Nu er lærer et meget omdiskutteret job så kan godt forstå du har blandede følelser, men har flere i vennekredsen som er lærere og  glade for det så det skal nok gå. Og flot at du fik det....

Anmeld

9. juni 2009

Mum33

Kender det. Var igennem samme omgang for 2 år siden, da jeg blev færdig som lærer. Fik også først et job og så et mere, så jeg måtte ringe og sig nej tak til det første. Det var lidt hårdt, havde total dårlig samvittighed, men har et super job nu, som jeg vender tilbage til efter sommerferien

Men velkommen i et faget 

Anmeld

9. juni 2009

Assi

...også velkommen til faget herfra Men ja kender det alt for godt - den første tid er bare skræmmende og uoverskuelig! Der er så mange ting at holde styr på, forholde sig til og få rutine i.
MEN jeg synes, jobbet er DEJLIGT. De skræmmende ting bliver hurtigt velkendte og spændende . Selvfølgelig er der udfordringer og ting man gerne vil være foruden - men i det store hele elsker jeg det. Håber du får samme oplevelse, og at du får en rigtig god start med støtte/opmuntringer fra kollegaerne, forældre og elever..

...og tillykke med jobbet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.