For Helvede hvor bliver jeg vred og ked af det... (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. december 2012

Anonym trådstarter

FOR HELVEDE hvor bliver jeg vred og ked af det... ved ikke hvad jeg skal stille op med hende

Jeg har en faster som gerne vil holde noget jule tam tam, så min fætter kan ses med hans fætre og kusiner på begge sider af familien. Det er nu en del år siden at hun kom og meddelte at hun ville starte en tradition med juleklip osv. den 1 advent. Vi 3 søskende meddelte hende at det kunne vi ikke, fordi vi allerede har en tradition den dag, som vi har haft lige siden vi var små og den har vi ikke lyst til at droppe. Vi spurgte hende så om hun ville lægge den en anden dag og det ville hun ikke. Det blev jo så til at vi ikke kom med, hvilket har været til irratation for hende i lang tid.

Så lavede hun datoen om til den første søndag i december, men det er bare rigtig tit at det rammer sammen med 1. advent. Så det er stadig sådan at vi ikke kan komme med.

Her i år annoncere hun så igen at hun holder det her arrangement og at vi er inviteret. Jeg fortæller at det kan jeg ikke da jeg skal til den anden tradition (som hun også godt ved) Hun bliver fornærmet og siger " ja det er der jo ikke noget at gøre ved, men så bliver din fætter nok ked af det"

Det skal lige siges at jeg faktisk selv har snakket med min fætter i efterårsferien i år, om at jeg ikke kom i år og hvorfor det var meget sjældent at jeg i det hele taget kommer, og det forstod han fint (han er 12 år)

Så her i dag lagde jeg billeder ind på facebook, der viste at jeg havde pyntet op og lavet divs. dekorationer og skrev som kommentar at nu var julen kommet til os. Hvor til hun kommentered:

"Hej det gjorde den såmænd også i her, din fætter havde en hyggelig dag med de fætre og kusiner der ønskede at glæde ham"

Ved fandme ikke hvad hun vil med det, men bliver ked af at hun skal blive ved med at stikke til mig, får slet ikke lyst til at komme derop når jeg rent faktisk kan. Har vildt lyst til at konfrontere hende men tror bare ikke der kommer noget godt ud af det

Skulle bare lige have luft, så tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

Anonym trådstarter

okay har siddet og tænkt lidt  og vil faktisk gerne konfrontere hende med det, for gider ikke finde mig i at skulle blive stukket til pga mine prioteringer

Hvordan kan jeg gøre det på en ordentlig måde?

Anmeld

2. december 2012

Nettemor

Hmm den er svær.

Kan virkelig godt forstå dig. Og kan godt forstå du vil konfrontere hende. Men jeg har ingen ideer til hvordan du kan gøre det bedst muligt.

Anmeld

2. december 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hmm den er svær.

Kan virkelig godt forstå dig. Og kan godt forstå du vil konfrontere hende. Men jeg har ingen ideer til hvordan du kan gøre det bedst muligt.

pointen er nemlig også at jeg skal have en søn her til jul og jeg har da tænkt at vi også selv i vores lille familie skulle starte nogel traditioner. Så jeg kan bare ikke se at der bliver plads til hendes, da jeg aldrig rigtig har været en del af den.

Så tænker at jeg er nød til at tage den med hende nu her for gider ikke næste jul når min søn er 1 år og gammel nok til at opfange "fjendtlige" stemninger

Anmeld

2. december 2012

Nessie

Det er nok svært at sige det på en pæn måde, men hun VAR jo blevet informeret om, at I havde en tradition, søskende i mellem, og den holder i selvfølgelig fast ved.

Jeg tror at det eneste du kan gøre, er at sige til hende, at du er lidt træt af de små stikkerier, og at det jo altså ikke har noget at gøre med at I ikke vil komme, men at det næsten altid falder sammen med jeres barndoms tradition.

Hvis hun stadig ikke forstår det, må hun jo have det at vide på en lidt hårdere måde.
Det er jo ikke ret sjovt at vide at man hvert år skal stikkes til, når I jo havde meldt klart ud på forhånd.
Hvad siger dine søskende, bliver de også stukket til?

Anmeld

3. december 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det er nok svært at sige det på en pæn måde, men hun VAR jo blevet informeret om, at I havde en tradition, søskende i mellem, og den holder i selvfølgelig fast ved.

Jeg tror at det eneste du kan gøre, er at sige til hende, at du er lidt træt af de små stikkerier, og at det jo altså ikke har noget at gøre med at I ikke vil komme, men at det næsten altid falder sammen med jeres barndoms tradition.

Hvis hun stadig ikke forstår det, må hun jo have det at vide på en lidt hårdere måde.
Det er jo ikke ret sjovt at vide at man hvert år skal stikkes til, når I jo havde meldt klart ud på forhånd.
Hvad siger dine søskende, bliver de også stukket til?

Tror hun skal have det af vide lidt hårdere for hun bliver ved år efter år...men i år synes jeg hun gik over stregen med den kommentar på facebook

Min søster kommentere hende og konfronterde hende med hendes skjulte besked og sagde at det kunne hun ikke være bekendt. Plus lidt mere, men i en sober tone.

Så nu må vi se hvad hun siger til det.

Men tror jeg vil trække hende til side på et tidspunkt og face to face fortælle hende at jeg ikke vil finde mig i det mere og at hun nok desværre ikke skal regne med at jeg kommer for hvis ikke det falder sammen med vores barndoms tradition, så skal jeg til at skabe mine egne med min søn

Anmeld

3. december 2012

Nessie

Anonym skriver:

Tror hun skal have det af vide lidt hårdere for hun bliver ved år efter år...men i år synes jeg hun gik over stregen med den kommentar på facebook

Min søster kommentere hende og konfronterde hende med hendes skjulte besked og sagde at det kunne hun ikke være bekendt. Plus lidt mere, men i en sober tone.

Så nu må vi se hvad hun siger til det.

Men tror jeg vil trække hende til side på et tidspunkt og face to face fortælle hende at jeg ikke vil finde mig i det mere og at hun nok desværre ikke skal regne med at jeg kommer for hvis ikke det falder sammen med vores barndoms tradition, så skal jeg til at skabe mine egne med min søn

Hendes kommentarer giver jo heller ikke ligefrem lyst til at tage med til hendes arrangement.

Fætteren ser I jo højst sandsynligt på andre tidspunkter, og der er jo nogle andre med, så han er jo glad alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.