Andre der har oplevet, at mor pludselig ikke kan putte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.670 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. december 2012

An82

Min datter og jeg er inde i en lidt dum periode..... Min datter har altid været nem at putte, og har siden hun var gangske få måneder faldet i søvn selv både i barnevognen og i sengen om aftenen. I lang tid var det kun mig der kunne putte, men de seneste par måneder har far og jeg fint kunne deles om tjansen. Men nu er det hele vendt på hovedet. Hun er lige fyldt 1 år, og de sidste par uger har det været næsten umuligt for mig at putte hende. Hun græder og pjevser i lang tid - men i det øjeblik jeg går og far putter dynen om hende i stedet, så lægger hun sig til at sove. Det er bare så frustrerende. Den sidste uge har det også gjort sig gældende om natten, hvor det at jeg skulle give hende sutten har udløst en del klynk. Jeg synes det er så frustrerende, og jeg bliver så ked af det, når det føles som om , at jeg slet ikke kan give hende ro og tryghed. Og det har bare aldrig været et problem før, så jeg kan jo ikke lade være med at tænke, om jeg har har gjort noget forkert?

Min mand siger, at det nok er fordi hun synes, at det er rigtig svært at jeg går, og at det er nemmere at acceptere at blive "forladt" af far. Lyder det rigtigt?

Og er der nogen der kan genkende det - og hvordan kom I igennem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

tweety2060

Har oplevet at far ikke måtte putte og kun mor. Der var gråd og skrig hvis far puttede..... Nu arbejder jeg aftenhold en gang i mellem Så der putter far og det er ok, Men når jeg er der er Jeg at foretrække. Jeg kan tilgengæld ikke tage hende op om natten og lægge hende igen, der vil hun kun være hos mig og ikke i sengen. Men far kan tage hende op og trøste med det samme og lægge hende igen.
Det er hårdt når det står på... Måske kunne far være væk i puttetiden, Så du putter?;
Uanset hvad skal du nok komme på banen igen

Anmeld

2. december 2012

An82

tweety2060 skriver:

Har oplevet at far ikke måtte putte og kun mor. Der var gråd og skrig hvis far puttede..... Nu arbejder jeg aftenhold en gang i mellem Så der putter far og det er ok, Men når jeg er der er Jeg at foretrække. Jeg kan tilgengæld ikke tage hende op om natten og lægge hende igen, der vil hun kun være hos mig og ikke i sengen. Men far kan tage hende op og trøste med det samme og lægge hende igen.
Det er hårdt når det står på... Måske kunne far være væk i puttetiden, Så du putter?;
Uanset hvad skal du nok komme på banen igen

Hos os var det også i en lang periode kun mig, der kunne putte - både dag og nat. Hun skreg simpelthen som...hvis far tog hende op. Jeg har egentlig ikke indtryk af, at det er på samme måde nu, mere at hun er bevist om, at jeg lægger hende fra mig senere. For hun græder ikke oppe hos mig, først når jeg lægger hende fra mig. Derudover falder hun til ro, hvis jeg bare sidder i samme rum eller står i nærheden af barnevognen. Men det virker stadig som om, at hun har svært ved at falde i søvn, fordi hun skal holde øje med at jeg er der - hun græder i hvert fald i det øjeblik, jeg forlader værelset.

Anmeld

2. december 2012

_-Kathrine-_

Det lyder lidt som hjemme hos os, bare omvendt.. Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg skrev til sundhedsplejersken herinde

https://www.baby.dk/debat/197159pi1/ordet-er-frit/e ksperthjaelp-1-5-aar-reagerer-forskelligt-om-natte n-om-deter-mor--eller-far-.aspx

Det er mega hårdt og frustrerende, men tror det er en fase de skal igennem... Det var det herhjemme

Anmeld

2. december 2012

Mother-love

Indtil isabella var ca 1 år var det kun mig der måtte putte hende. Hun skreg som en gal hvis far forsøgte. Og det sidste halve år har det kun været far der duede mere eller mindre. Jeg kan kke få hende til at falde til ro. Hun skriger længe når det er mig. Så tror det er normalt at det skifter fra far og mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.