Hvor tit - ang. mad - børn 1 år +

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.683 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. juni 2009

4xGreve

Hvor tit giver i mad?
Har i nogen bestemt rytme f.eks der skal gå tre timer imellem?
Og har jeres barn perioeder hvor det spiser mere mælk end fast føde?

Er bare nys, syntes det funger rigtig godt herhjemme, og har også fået at vide at vores rytme er ret perfekt, dog kunne de godt tænke sig daniella spiste 1 gang mere, men det er hun ikke sulten nok til...!

Men som sagt så er jeg bare nys.

Ønsker jer alle en gó dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

saxa

Somregel ser vores dag sådan her ud:
7.00 Står vi ca. op
7.30 Morgenmad
9.00 Formiddagsmad i dagplejen
12.00 Middagsmad i dagpleje
15.00 (hjemme igen) Får mad og frugt
18.00 Aftensmad
19.00 Frugt (evt hvis hun har lyst)
19.30 Natflaske - hvis hun har lyst..

Selvfølgelig er det ikke alle dage der lige ser sådan ud - kommer an på om vi er i byen, middagsluren er kortere/længere end den plejer osv. Men for det meste passer det..
Og det fungerer bare super godt

Anmeld

9. juni 2009

Cris

Jeg har min dreng hos mig hver dag. Vi har en fast rytme med morgenmad, frokost, aftensmaden og en lille smule natmad (lidt grød, eller yogurt med banan) inden han går i seng. Så mellem de der måltider er der ingen rytme. Nogle gange snacker han rigigt meget og alt muligt: frugt, kiks, brød med pålæg på, etc etc. Nogle gange gider han ikke så meget og han holder kun til faste måltider... Man kan ikke tvinge ham til at spise præcis det samme hver dag, synes jeg. Nogle gange drikker han meget mælk, nogle gange gider han ikke... Han er 16 måneder nu.

Anmeld

9. juni 2009

Sweet1978

Nu er Danielle jo blevet 21 mdr og spiser sammen med os andre, men hun har altid bare fået når hun har vist behov for det. Ren mælk i starten, omkring 6 mdr. grød engang om dagen, 7 mdr. grød engang - frugt engang, og sådan trappet op. Mener ikke hun var mere end 9 måneder da hun fik fast føde altså grød, rugbrød frugt, til alle faste måltider (morgen, middag, eftermiddag og aften) også mælk indimellem. Da hun var 1 år fik hun stort set det samme som os kartoffelmos, pasta alt hun kunne tygge...

Anmeld

9. juni 2009

saxa

Cris skriver:

Jeg har min dreng hos mig hver dag. Vi har en fast rytme med morgenmad, frokost, aftensmaden og en lille smule natmad (lidt grød, eller yogurt med banan) inden han går i seng. Så mellem de der måltider er der ingen rytme. Nogle gange snacker han rigigt meget og alt muligt: frugt, kiks, brød med pålæg på, etc etc. Nogle gange gider han ikke så meget og han holder kun til faste måltider... Man kan ikke tvinge ham til at spise præcis det samme hver dag, synes jeg. Nogle gange drikker han meget mælk, nogle gange gider han ikke... Han er 16 måneder nu.

Ja her snacker Yasmin også ofte - især hvis vi er på besøg hos bedsteforældrene, så er der også kiks, rosiner osv osv.. Og hun spiser bestemt heller ikke mere end hun har lyst til - Man skal jo heller ikke tvinge maden i dem..

Anmeld

9. juni 2009

A.

her ser det sådan ud på en dag:
 lidt over 7.00 morgenmad (havre fras)
 8.30 lidt brød og frugt i vuggestue
 11:00 mad i vuggestue meget forskelligt
lidt over 14:00 lidt brød eller kylling pølser afhæng hvad vi har i køleskabet
kl 18.00 aftensmad

Anmeld

9. juni 2009

A.

agnieszka skriver:

her ser det sådan ud på en dag:
 lidt over 7.00 morgenmad (havre fras)
 8.30 lidt brød og frugt i vuggestue
 11:00 mad i vuggestue meget forskelligt
lidt over 14:00 lidt brød eller kylling pølser afhæng hvad vi har i køleskabet
kl 18.00 aftensmad

mellem 14-18 guffer han altid noget meget forselligt hvad rosiner,frugt kiks osv

Anmeld

9. juni 2009

Cris

Nej, og jeg synes også, at han får mere mad i kroppen i løbet af dagen, når vi holder fast på måltider, men når han også får lov til at små spise. Han kan ikke sidde længe nok ved bordet, han vil ned og finde biler eller bolden. Jeg kan give nogle ekstra hapser mens han leger, men jeg kan ikke løbe rundt efter ham hele tiden. Min mave er ved at fylde mere og mere og kan ikke følge hans løbe tempo! Så pyt med det, tænker jeg bare... Og så får han frugt, når han vågner fra luren og bagefter forskellige. Nogle gange har han lyst til kiks, nogle gange har han mest lyst til smørre ost, osv osv. Jeg prøver forskellige ting. Jeg prøver at holde meget fra det sund mad, men nogle gange får han noget hjemmelavet kage og så nogle ting...

Anmeld

9. juni 2009

4xGreve

jamen her spiser vi:

Morgenmad: 7:30 - 8:00                         - grød, fedtstof, og yoggi
Formiddagsmad: 10:00 - 10:30            - rugbrød
Eftermiddagsmad: 13:00                        - rugbrød
Snaks: 14:00                                             -  ostehaps, frugt, bolle...
Aftensmad: 17:00                                     - det vi får
Godnat Flaske: 19:00                                      
Natflaske Engang i løbet af natten

og syntes det funger super godt her

Anmeld

9. juni 2009

A.

WiitrioeN skriver:

jamen her spiser vi:

Morgenmad: 7:30 - 8:00                         - grød, fedtstof, og yoggi
Formiddagsmad: 10:00 - 10:30           - rugbrød
Eftermiddagsmad: 13:00                       - rugbrød
Snaks: 14:00                                             -  ostehaps, frugt, bolle...
Aftensmad: 17:00                                     - det vi får
Godnat Flaske: 19:00                                      
Natflaske Engang i løbet af natten

og syntes det funger super godt her

hvorfor får hun flaske om natten? du skla ikke misforstår det er bare nysgerrig da hun er jo 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.