Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal tackle situationen.
Situationen er jeg har en veninde som er enlig mor, selv gift med 2 børn. Vi har ikke mange penge eller højt lønnede jobs og vil gerne være stor støtte for min veninde. Men er begyndt at føle mig til grin. Af mig og familie har hun fået hjælp i form af bleer, møbler osv, kommunen har betalt husleje for hende og hun får maks tilskud. Nu har hun søgt julehjælp, trods hun har julegaver til sit barn for næsten 2000 kr og skal ud til familie og holde jul med alt hvad der hører til. Har tilbudt julegodter efterhånden som jeg får bagt, og prøver virkelig at støtte. Hendes familie har også været med mad/godter og et juletræ. Nu finder jeg så ud af hun har købt ekstra gaver til sin søn og ting til hende selv, samtidig har hun, nips malerier ( samlerobjekter) for over 20.000 og føler mig så udnyttet og at hun udnytter familien og måske får en julehjælp som kunne gavne nogle som virkelig har brug for den. Hvordan støtter jeg uden at skulle blive ved, gider jo ikke hjælpe og hun kan skrabe til sig, når vores familie spinker og sparer, og prøver at hjælpe, men hvorfor skal min familie give når hun allerede får så rigeligt. Er så skuffet og føler mig udnyttet, fordi hun konstant påpeger hvor hårdt og økonomisk svært det er, som om det er nemt for os andre fordi vi er 2
Anmeld