insimenering gør ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. november 2012

Newsence

hej

først vil jeg på forhånd undskylde for alle stavefejlene. Håber I kan forstå hvad jeg skriver alligevel.

læser alle vejne at insimenering ikke gør ondt. På mig gør det sindsyg ondt. De værste mens smerter i én jagende smerte der vare ved i mindst en halvtime efter... Når livmorhalsens åbnes.... Den kommer som et chok hver gang... Den intense smerte lige i underlivet som om nogen tog en kviv og jagede den ind i maven på mig..

Altid mødes jeg med,.. Det gør ikke ondt. Det er bare noget du forestiller dig.... Den intense smerte forestiller jeg mig altså ikke.

Folks smertetærskel er jo forskellig...

Skal lige sige jeg har prøvet insiminisation 5 gange nu så det er ikke kun fordi første gang var en chok...

Nogen andre der oplever smerte ved insimination?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Miss BananaHammock

newsence skriver:

hej

først vil jeg på forhånd undskylde for alle stavefejlene. Håber I kan forstå hvad jeg skriver alligevel.

læser alle vejne at insimenering ikke gør ondt. På mig gør det sindsyg ondt. De værste mens smerter i én jagende smerte der vare ved i mindst en halvtime efter... Når livmorhalsens åbnes.... Den kommer som et chok hver gang... Den intense smerte lige i underlivet som om nogen tog en kviv og jagede den ind i maven på mig..

Altid mødes jeg med,.. Det gør ikke ondt. Det er bare noget du forestiller dig.... Den intense smerte forestiller jeg mig altså ikke.

Skal lige sige jeg har prøvet insiminisation 5 gange nu så det er ikke kun fordi første gang var en chok...

Jeg oplevede ofte et jag lige når de stak det der plastik rør op i livmoderen da halsen åbenbart knækkede en smule - også kunne jeg mærke en trykken når de sprøjtede sæden op. Men havde ikke ondt bagefter, kun lige under.

Har du snakket med klinikken om det? De kan give noget afslappende er jeg sikker på!

Anmeld

1. december 2012

Nessie

Jeg har ikke prøvet inseminering, men synes da at det lyder meget voldsomt.

Ved æg udtagning får man jo både noget beroligende og noget smertestillende, kan de ikke give dig lidt af det?

Nu håber vi selvfølgelig på at det ikke bliver nødvendigt at skulle igennem det flere gange, men synes ikke at det lyder som om du er blevet taget alvorligt

Anmeld

1. december 2012

Mutti2B

Det gjorde overhovedet ikke ondt på mig. Kunne slet ikke mærke det. Jeg blev insemineret 6 gange.

Synes da det lyder ret voldsomt

Anmeld

1. december 2012

sus73

newsence skriver:

hej

Jeg forstår hvordan du har det. Jeg har selv haft voldsomme smerter ved IUI. Det har sikkert noget at gøre med din livmoders placering. Desværre oplevede jeg ikke stor forståelse fra lægernes side - og jeg har endda oplevet en sygeplejerske sige "den del er du godt nok ikke særlig god til!", imedens jeg stadig lå på briksen med benene i vejret. Alm smertestillende tager ikke smerterne.

Jeg har for nylig været hos en gynækolog for at få foretaget en udvidelse af livmoderhalsen. Jeg insisterede på at få smertestillende, og tog 4 smertestillende piller inden, og lægen lagde en lokalbedøvelse. Det gjorde stadig lidt ondt, men slet ikke som jeg ellers har prøvet hvor jeg kunne flyve op i loftet pga smerter. 

Har du drøftet smerterne med den klinik du går på? Slevom de ikke anser det for noget særligt indgreb, så er det jo ikke dem der skal ligge og have smerter! Foreslå dem at du får en lokalbedøvelse.

Anmeld

1. december 2012

kiwiol

Er aldrig blever insimineret, men jeg er også ufattelig øm når en læge skal undersøge mig eller lave celleskrab. Og ligesom dig har jeg heller aldrig haft meget forståelse.

En gynækolog sagde engang til mig, "Det gør IKKE ondt!!" .. Ok.. du er mand.. hvor fanden ved du det fra??
Min nye gynækolog sagde faktisk til mig, at hvis jeg skulle have et keglesnit, så ville han sende mig på sygehuset for at få det gjort, og han ville informere dem om at jeg skulle i fuld narkose, da jeg er så øm og bange for at det vil gøre ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.