igen en om baby navne :P ( afstemning )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Kay

har stmt blankt... for i mine øre lydder ingen af kombinationerne gode... to "sen" navne efter hinanden vil i mine øre nok altid lyde forkert  men... min erfarring siger mig at man kun bruger det sidste selvom man (inc. mig selv og min datter) har flere efternavne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Bella89

Nadia&Daniel skriver:

Så længe begge navne er med - har han intet at blive sur over

nej sådan tænker jeg også også derfor jeg vælger begge to..

hvis vi når dertil, at han ikke syntes det kun skal være mit

Anmeld

30. november 2012

modesty

Jeg synes at Nielsen Berthelsen lyder bedst. Fordi Nielsen er kortere end Berthelsen og fordi den dobbelte "n" lyd man skal komme med ved Berthelsen Nielsen ikke er god at udtale. Derudover er det også lidt "sjovere" at hedde Berthelsen til efternavn end Nielsen.

Det undrer mig at så mange har stemt Berthelsen Nielsen, jeg synes klart at den anden version er at foretrække. 

Anmeld

30. november 2012

Giraffen

Bella89 skriver:

Hej piger

jeg er gået fra min kæreste og syntes det skal være begge efternvne selvom jeg syntes det lyder lidt mærkeligt

hvordan syntes du det skal stå :

berthelsen nielsen

eller

nielsen berthelsen

jeg synes også det lyder lidt klodset lige meget hvilken konstelation det er

jeg tror faktisk jeg ville overveje at fjerne 'sen' på mellemnavnet så det var "niels bertelsen" eller "bertel nielsen"

og så synes jeg niels bertelsen er bedst

hvis man har en pige så ka det måske godt være lidt fjollet også

Anmeld

30. november 2012

FrkZier

Bella89 skriver:

Hej piger

jeg er gået fra min kæreste og syntes det skal være begge efternvne selvom jeg syntes det lyder lidt mærkeligt

hvordan syntes du det skal stå :

berthelsen nielsen

eller

nielsen berthelsen

jeg har stemt blankt, da jeg ikke rigtig kan få nogen af de to til at 'klinge' sammen, synes det lidt svært at sige sammen

Anmeld

30. november 2012

Benjamins'mor

Bella89 skriver:

hihi

jo det er også derfor jeg syntes det lyder lidt mærkeligt
nej.. desværre ikke vi begge har kun fornavn og efternavn.

- jeg derimod har to pige fornavne
( dvs. et. fornavn og et mellemnavn som jeg selv har tilkøbt mig ) og ønsker ikke min dreng skal hede navn og louise efterfuldt af et efternavn

Han kan vel få din eks navn som mellemnavn så?

Anmeld

30. november 2012

Benjamins'mor

Giraffen skriver:

jeg synes også det lyder lidt klodset lige meget hvilken konstelation det er

jeg tror faktisk jeg ville overveje at fjerne 'sen' på mellemnavnet så det var "niels bertelsen" eller "bertel nielsen"

og så synes jeg niels bertelsen er bedst

hvis man har en pige så ka det måske godt være lidt fjollet også

Anmeld

30. november 2012

Doffie

Har stemt blankt, synes det er enten det ene eller det andet Min datter har hendes fars efternavn men hun bor hos mig

Anmeld

30. november 2012

tarkoflen

modesty skriver:

Jeg synes at Nielsen Berthelsen lyder bedst. Fordi Nielsen er kortere end Berthelsen og fordi den dobbelte "n" lyd man skal komme med ved Berthelsen Nielsen ikke er god at udtale. Derudover er det også lidt "sjovere" at hedde Berthelsen til efternavn end Nielsen.

Det undrer mig at så mange har stemt Berthelsen Nielsen, jeg synes klart at den anden version er at foretrække. 

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv! Det er præcis mine tanker

Anmeld

30. november 2012

tarkoflen

P.s. Har en veninde med to sen navne og det er da lidt sjovt, men altså sådan er det og hun er jo skøn alligevel i min verden kommer det med efternavne sig ikke så nøje... Vores barn får mit mellemnavn, som er min mors efternavn og som kun er vores familie der hedder, og så min kærestes sen navn som efternavn! Jeg har altid kun brugt mit mellemnavn og ikke det sen navn jeg har, så det behøver ikke være det sidste navn man bruger mest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.