Svær vuggestuestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.567 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. november 2012

kekp

Så sidder jeg her og har afleveret min lille skat i vuggestue, og det går bare ikke godt synes jeg

Han har gået der i 14 dage nu, og han er simpelthen så ked af det, når jeg går. Han har endnu kun været der i max 4 timer, hvor han har sovet og spist med dem. De siger, at han er ked af det når han er der, altså ikke hele tiden. Han kan godt lege lidt, hvis bare hans yndlingspædagog er i nærheden, og helst lige ved siden af ham, men pludselig bryder han i gråd ud af ingenting, fordi det pludselg går op for ham hvor forfærdeligt det hele er.

Åhh hvor jeg synes at det er hårdt. Han lider virkelig af seperationsangst og har været forkølet lige siden han startede. Det hjælper selvfølgelig heller ikke på det.

Er der andre som har oplevet den svære start i vuggestue som vil dele deres historier/erfaringer med mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Troldemommi

til dig

kan sagtens huske hvor hårdt det var da min skulle ud og passes, men bare rolig det går over, vi havde en indkøring på 3 uger og det var hvad der skulle til, idag er Johanne meget meget glad for sin dp, og har slet ikke tid til overhovedet at vinke farvel om morgenen.

Håber snart din lille dreng falder til, det er nemlig superhårdt at vide at ens barn er ked af det når man ikke er i nærheden

Monica

Anmeld

30. november 2012

kekp

Monica P skriver:

til dig

kan sagtens huske hvor hårdt det var da min skulle ud og passes, men bare rolig det går over, vi havde en indkøring på 3 uger og det var hvad der skulle til, idag er Johanne meget meget glad for sin dp, og har slet ikke tid til overhovedet at vinke farvel om morgenen.

Håber snart din lille dreng falder til, det er nemlig superhårdt at vide at ens barn er ked af det når man ikke er i nærheden

Monica

Tak for dit svar. Ja det er så hårdt. Det virker simpelthen så uoverskueligt at aflevere ham og bare vide, at når jeg henter ham igen, skal jeg høre hvor ked af det han har været. Ville sådan ønske at det bare gik godt snart.

Anmeld

30. november 2012

modesty

Åååh, det er hårdt at det er lige oven i separationsangst. Det tror jeg desværre ikke at du kan gøre noget ved. Min dreng havde en periode med ret heftig separationsangst, men den gik over cirka en måned inden han skulle i VS.

Jeg havde ikke sendt ham i VS hvis han skulle være startet midt i separationsangsten - MEN jeg ville så også have haft mulighed for at udskyde jobstart med en måned, og det er jo langt fra alle der har den mulighed.

Jeg tror at det går over så snart hans separationsangst-fase er overstået.

Anmeld

30. november 2012

kekp

modesty skriver:

Åååh, det er hårdt at det er lige oven i separationsangst. Det tror jeg desværre ikke at du kan gøre noget ved. Min dreng havde en periode med ret heftig separationsangst, men den gik over cirka en måned inden han skulle i VS.

Jeg havde ikke sendt ham i VS hvis han skulle være startet midt i separationsangsten - MEN jeg ville så også have haft mulighed for at udskyde jobstart med en måned, og det er jo langt fra alle der har den mulighed.

Jeg tror at det går over så snart hans separationsangst-fase er overstået.

Jeg ville også ønske at jeg kunne have ventet til seperationsangsten var overstået. Det er vildt hårdt, for man kan jo se på ham at han virkelig er bange for at jeg forlader ham. 

Jeg håber at det hjælper når han lærer at forstå at jeg kommer og hentet ham igen.

Anmeld

30. november 2012

modesty

kekp skriver:

Jeg ville også ønske at jeg kunne have ventet til seperationsangsten var overstået. Det er vildt hårdt, for man kan jo se på ham at han virkelig er bange for at jeg forlader ham. 

Jeg håber at det hjælper når han lærer at forstå at jeg kommer og hentet ham igen.

Det bliver helt sikkert bedre! Vi havde opstart samtidig med en anden lille pige, som havde det svært. Med hende tog det en måneds tid, og så var hun faldet fint til derovre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.