Kig her..ansat i det offentlige..hvordan med barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. november 2012

Anonym trådstarter

Undskyld min anonymitet.. men håber nogle kan hjælpe alligevel.

sidder og læser lidt angående barsel..

jeg er ansat i det offentlige..men som løs vikar. bliver ansat på 10timer u/ på papir frem til 31. januar 2013.(det noget med g-dage osv) længere historie.

når men jeg har termin 18april 2013..mit vikar slutter jo så den 31 januar..men hvilke regler gælder så med barsel for mig`?..gælder de 8uger før nu hvor min ansættelse var i det offentlige..eller er det kun 4 uger før eftersom mit vikariat slutter den 31 januar og det så hedder dagpenge indtil barsel..(skal på barselsdagpenge da jeg ikke har været fast ansat)..

hvor meget barsel får man så indenfor det offentlige..ligeså meget som andre?¨

http://min-barsel.dk/index.php/barselsregler/91-ba rselsregler-for-offentlige-ansatte
på dette link har de skrevet omkring barslen..men det antal uger de har skrevet er det ikke for lidt?..er total rundforvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Undskyld min anonymitet.. men håber nogle kan hjælpe alligevel.

sidder og læser lidt angående barsel..

jeg er ansat i det offentlige..men som løs vikar. bliver ansat på 10timer u/ på papir frem til 31. januar 2013.(det noget med g-dage osv) længere historie.

når men jeg har termin 18april 2013..mit vikar slutter jo så den 31 januar..men hvilke regler gælder så med barsel for mig`?..gælder de 8uger før nu hvor min ansættelse var i det offentlige..eller er det kun 4 uger før eftersom mit vikariat slutter den 31 januar og det så hedder dagpenge indtil barsel..(skal på barselsdagpenge da jeg ikke har været fast ansat)..

hvor meget barsel får man så indenfor det offentlige..ligeså meget som andre?¨

http://min-barsel.dk/index.php/barselsregler/91-ba rselsregler-for-offentlige-ansatte
på dette link har de skrevet omkring barslen..men det antal uger de har skrevet er det ikke for lidt?..er total rundforvirret

hmmm ... umiddelbart så må det være akasse/ kontanthjælp der afgør din barsel når dit vikariat slutter inden termin .. for så er du jo ikke på barsel fra job men fra ledighed

Anmeld

29. november 2012

baby012

serinasmor skriver:

hmmm ... umiddelbart så må det være akasse/ kontanthjælp der afgør din barsel når dit vikariat slutter inden termin .. for så er du jo ikke på barsel fra job men fra ledighed

nemlig.. 

hvis ikke du har et job at tage tilbage til (ledig Inden termin), så er det kontanthjælp eller andet du skal på.. 

Anmeld

29. november 2012

Janni.

Din situation kunne lyde lidt ligesom min da jeg var gravid.

Mit vikariat udløb 31/12-10, jeg havde termin 11/3-11. Jeg var ledig indtil termin, og var på dagpenge. Jeg kunne gå fra på barsel 4 uger før termin.

Håber du kunne bruge mit svar til noget. Spørg hvis jeg kan hjælpe med mere.

Anmeld

29. november 2012

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Din situation kunne lyde lidt ligesom min da jeg var gravid.

Mit vikariat udløb 31/12-10, jeg havde termin 11/3-11. Jeg var ledig indtil termin, og var på dagpenge. Jeg kunne gå fra på barsel 4 uger før termin.

Håber du kunne bruge mit svar til noget. Spørg hvis jeg kan hjælpe med mere.

Ja var du også i det offentlige. Men hvis jeg kan få forlænget mit vikariat helt til barsel så det bare om det 8 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.