Kvinder i staldarbejde? Køer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. november 2012

signe.

Tja, i mangel på arbejde, kan det nu være at jeg MÅSKE skal starte op med at hjælpe en landmand med at malke sine køer. Som sådan har jeg ikke noget imod det, har også brug for pengene jo..

Men er der nogle herinde, kvinder, som arbejder med dette? Vil gerne hører lidt om det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

MieCRL

Jeg er landbrugsuddannet med speciale i kvæg. Og er desuden opvokset på en gård, hvor min far har haft malkekøer altid.
Min kæreste og jeg, drømmer om, selv at få landbrug engang.
Hvad vil du gerne vide?

Anmeld

29. november 2012

signe.

MieCRL skriver:

Jeg er landbrugsuddannet med speciale i kvæg. Og er desuden opvokset på en gård, hvor min far har haft malkekøer altid.
Min kæreste og jeg, drømmer om, selv at få landbrug engang.
Hvad vil du gerne vide?

Jamen sådan lidt om hvordan sådan en malkning foregår.. Jeg har ofte været med i stalden og har set, men aldrig været med til selv at gøre det.. Man skal jo vel drive dem både ind og ud`?

Anmeld

29. november 2012

MieCRL

Det er flere måder man kan gøre det på.
Men for det meste driver man alle køerne sammen på en plads foran malkestalden, som kaldes opsamlingspladsen.
Nogen køer går selv ind, og andre skal drives.
Når malkestalden så er fyldt op, tørrer man køerne af, med en klud eller serviet alt efter hvad man gør på stedet, så malker dem for, og undersøger at mælken ser ud som den skal, derefter sættes malkesættet på.
I mange stalde er der automatisk aftager på, som selv sørger for at malkemaskinen bliver taget af, når koen er færdig, hvis ikke der er aftager på, skal man selv holde øje med at koen bliver malket "tom" og så tage malkemaskinen af.
Når alle køerne i rækken er færdige lukkes de ud, og et nyt hold lukkes ind.