Samtale med børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Mussen2

Vi skal i morgen til 3 mdrs. Samtale med børnehaven?

Hvad skalman forberede til sådanet møde, hvad snakkesder om osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

heaven

Når jeg afholder en tre mdr samtale, er den bygget op om:

Selve opstarten

trivsel

motorisk udvikling, grov og fin

hvordan fungere barnet socialt

vi introducere TRAS-skemaet og konceptet "sprogpakken"

har i som forældre noget at sige/kommentare

Jannie - pæd i børnehave

Anmeld

28. november 2012

Gittemor09

Mussen2 skriver:

Vi skal i morgen til 3 mdrs. Samtale med børnehaven?

Hvad skalman forberede til sådanet møde, hvad snakkesder om osv?

jeg har lige været til 3 mdr's samtale... det er egentlig ikke noget der kom bag på mig, da jeg jo kan se min datter trives...

men de fortæller lidt om hvordan barnet er sammen med de andre børn, og hvordan ved madbordet, om de spiser eller ej... og så ellers hvad der måske kan blive bedre, og så fortæller de hvordan sproget er..

og f.eks. med min datter vil hun ikke sove til middag mere, så det spurgte de mig om hun skulle stoppe med... og bare lægges hvis hun har nogle dage hvor hun er ekstremt træt....

og så snakkede vi lidt om hvordan hun trives herhjemme.

ved ikke om det er sådan alle steder... men det var de emner vi var inde på....

Anmeld

28. november 2012

Ciss

Det er jo en gylden mulighed for dig til at få svar på spørgsmål, du måtte have til hvad de laver, hvordan de voksne reagerer, hvis børnene gør det ene eller det andet, hvordan dit barn fungerer socialt i gruppen, hvordan dit barn reagerer, når du/I ikke er der, hvilke styrker dit barn viser i forskellige situationer og om dit barn evn har nogen udfordringer på nogen områder f eks.

Når vi har været til den første samtale har der også været en del snak om, hvordan indkøringen går og vi har fået en grundigere forklaring omkring hvad de gør i børnehaven og hvorfor.

I tillæg har vi fået en del info om planer fremover, ting de ønsker af os, ting vi måske burde være obs på og "fællesprojekter" som bleafvænning mm er blevet diskuteret.

Jeg har sat meget pris på de samtaler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.