Min baby skal til kiropraktor, erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Deaktiveret profil

Godaften D'damer... 

4 dage efter jeg fødte kom sundhedsplejerske for at hilse og tjekke Freya, hun så på hendes numse, og konstateret at hendes røvsprække er skæv, hun fortalte at det ville rette sig selv typisk mellem 4-7 dage... 

Vi har så ikke tænkt videre over det & da vi ikke har haft lagt hende på maven nøgen har vi ikke lagt mærke til det ellers, men igår gjorde jeg det, ville se om hun ville ligge lidt på maven ved puslebordet, så vendte hende om, og ups, der var den skæve røvsprække stadig, MEN, det ser ud som om at hendes den ene balle er større end den anden, altså at der er mere muskel i den ene, plus hendes ryg svejer skævt i siden, så idag da sygeplejersken kom, sagde jeg det og hun sagde nå det, det er ingenting... 

Men, efter en tur hos lægen, skal jeg nu til kiropraktor, for der er altså noget galt

Er der nogen af jer der har prøvet nogen lignende??

Jeg er dybt skuffet over min sundhedsplejerske!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Gittemor09

Freyasmor skriver:

Godaften D'damer... 

4 dage efter jeg fødte kom sundhedsplejerske for at hilse og tjekke Freya, hun så på hendes numse, og konstateret at hendes røvsprække er skæv, hun fortalte at det ville rette sig selv typisk mellem 4-7 dage... 

Vi har så ikke tænkt videre over det & da vi ikke har haft lagt hende på maven nøgen har vi ikke lagt mærke til det ellers, men igår gjorde jeg det, ville se om hun ville ligge lidt på maven ved puslebordet, så vendte hende om, og ups, der var den skæve røvsprække stadig, MEN, det ser ud som om at hendes den ene balle er større end den anden, altså at der er mere muskel i den ene, plus hendes ryg svejer skævt i siden, så idag da sygeplejersken kom, sagde jeg det og hun sagde nå det, det er ingenting... 

Men, efter en tur hos lægen, skal jeg nu til kiropraktor, for der er altså noget galt

Er der nogen af jer der har prøvet nogen lignende??

Jeg er dybt skuffet over min sundhedsplejerske!!!!

har dog ikke prøvet at være til kiropraktor pga. numsen...

men med storesøster var jeg til kiropraktor.... hun havde skæv lend og ryg, så der skulle 4 behandlinger til....

efter nogle måneder måtte jeg afsted igen, da hendes ribben havde sat sig i klemme i skulderbladet....

jeg var hos en rigtig god kiropraktor, som bare kunne sit kram...

en rigtig god oplevelse...

skal lige siges efter første tur hos kiropraktor efter gråd og ingen søvn, sov min datter igennem hver eneste nat...

Anmeld

28. november 2012

Deaktiveret profil

Gittemor09 skriver:

har dog ikke prøvet at være til kiropraktor pga. numsen...

men med storesøster var jeg til kiropraktor.... hun havde skæv lend og ryg, så der skulle 4 behandlinger til....

efter nogle måneder måtte jeg afsted igen, da hendes ribben havde sat sig i klemme i skulderbladet....

jeg var hos en rigtig god kiropraktor, som bare kunne sit kram...

en rigtig god oplevelse...

skal lige siges efter første tur hos kiropraktor efter gråd og ingen søvn, sov min datter igennem hver eneste nat...

Ej hvor skønt.. Dejligt med gode oplevelser. 

Ja, altså hendes røvsprække er skæv, og hendes ryg buer sådan skævt, så hun nærmest ligner en banan... 

Anmeld

28. november 2012

Gittemor09

Freyasmor skriver:

Ej hvor skønt.. Dejligt med gode oplevelser. 

Ja, altså hendes røvsprække er skæv, og hendes ryg buer sådan skævt, så hun nærmest ligner en banan... 

ej, uh... lyder da også helt vildt ubehageligt......

er det noget hun er mærket af??

Anmeld

28. november 2012

Deaktiveret profil

Gittemor09 skriver:

ej, uh... lyder da også helt vildt ubehageligt......

er det noget hun er mærket af??

Ehm, jeg ved det ikke rigtigt. hun vil ikke så gerne ligge på maven, hun er ikke så god til det med øjenkontakt, (men hun er kun 8 uger) & ellers ved jeg ikke, hun virker jo til at have det fint nok

Anmeld

28. november 2012

sus82

Det er også min erfaring at ikke alle sundhedsplejersker anerkender kiropraktik. Men jeg var til kiropraktor med min datter fordi hun skreg meget, havde svært ved at sove og ville kun ammes på den ene side. Og det hjalp efter et par behandlinger. har også en nevø og en niece som begge har haft kolik, hvor det viste sig at det var ryggen den var gal med og det hjalp med det samme. - så jeg har set kiropraktore der har udrettet "mirakler" så jeg håber du finder en god kiropraktor som kan hjælpe dig.

mht. Hvad barnet siger til det? Så blev min datter ked af det lige da hun behandlede, men det gik hurtigt over og så var hun afslappet. Tror det var værst for moren at kigge på, for det kan godt virke lidt voldsomt, selvom kiropraktoren kun bruger fingrene til at behandle med.

det er måske en god ide at finde en kiropraktor der har erfaring med at behandle børn.

Anmeld

28. november 2012

Gittemor09

Freyasmor skriver:

Ehm, jeg ved det ikke rigtigt. hun vil ikke så gerne ligge på maven, hun er ikke så god til det med øjenkontakt, (men hun er kun 8 uger) & ellers ved jeg ikke, hun virker jo til at have det fint nok

det kunne godt være nogle tegn på at der er et eller andet... måske nakken også skulle tjekkes en gang...!!

for min dreng på 4 uger har nemlig øjenkontakt...

og kan huske at da min datter havde det med ryggen var hun heller ikke glad for øjenkontakt, og ville også kun ligge til den ene side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.