Overforbrug af ÆL !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2009

Stumpen

BubbieBear skriver:

Vi har prøvet i snart 11mdr, og det er 2 gang jeg har dem i brug..

Og når ens cyklus svinger, er det de meget rare at bruge synes jeg

Det er heller ikke par som jer, der har prøvet så længe som jeg kan undre mg over, det er dem der starter ud med at bruge dem.. Men man vælger selvfølgelig det der er bedst for en selv, men jeg synes bare man bliver for fokuseret på den ÆL..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

Mariakock

Jeg kan godt forstå at man bruger det når, som nogle af jer skriver ikke kan mærke æl eller har en cyklus der ikke er normal.. Jeg tænkte også mere på alle dem som starter med at bruge dem lige efter de har smidt deres p-piller.. Kroppen skal lige bruge lidt tid på at finde sin egen cyklus og "falde tilbage til normalen"...
Men nu har jeg også en æl der sender mig helt ned i gulvet og jeg er næsten sengeliggende i en dags tid. Så derfor er jeg ikke i tvivl. Men tror at når man lære sin krop at kende så ved man også hvad de forskellige signaler betyder..

Anmeld

9. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nu er det jo ikke sikkert at alle som starter ud med ÆL-tests er underlige kontrolfreaks   Jeg har ikke prøvet det selv og kender heller ingen der har, men jeg forestiller mig da at det er menneskeligt muligt at anvende de tests uden at være neurotisk fikseret på sin ÆL... Måske er man bare ellevild for at blive gravide og sætter alle sejl til lige fra starten?   Og når man nu KAN opdage sin ÆL og gerne vil være gravid NU hvorfor skulle det så være mere underligt eler afslappet  end dem der ikke har styr på sin ÆL og bare hopper i kanen konstant og krydser fingre?

Anmeld

9. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rosa skriver:

Nu er det jo ikke sikkert at alle som starter ud med ÆL-tests er underlige kontrolfreaks   Jeg har ikke prøvet det selv og kender heller ingen der har, men jeg forestiller mig da at det er menneskeligt muligt at anvende de tests uden at være neurotisk fikseret på sin ÆL... Måske er man bare ellevild for at blive gravide og sætter alle sejl til lige fra starten?   Og når man nu KAN opdage sin ÆL og gerne vil være gravid NU hvorfor skulle det så være mere underligt eler afslappet  end dem der ikke har styr på sin ÆL og bare hopper i kanen konstant og krydser fingre?

Jeg er faktisk ret enig med dig! (igen)
Vi har sat vores lid til skæbnen og har ikke brugt æl-test, men klart, det ville da være rart at vide præcis hvornår æl ligger når nu vi gerne ville have vores 2 streger i slutningen af den her måned.. Men vi må jo bare vente og se om vi ramte rigtigt!

Anmeld

9. juni 2009

Mum33

Kan selvfølgelig godt forstå folk der har prøvet længe bruger dem. Jeg syntes bare man har hørt et utal af eksempler på folk der prøver og prøver og nærmest har købt barnevognen, og så først når de "opgiver" eller flytter fokus fra projektet, så bliver de gravide. Se på dem der adopterer og så pludselig er de gravide - eller det par fra "mission baby" der prøvede i 2 år og så besluttede at tage ud og rejse for at tænke på noget andet, og så

Så tænker det er det der menes, når denne debat kommer frem

Anmeld

9. juni 2009

Honningblomst

Lisbeth Ellehauge skriver:

Kan selvfølgelig godt forstå folk der har prøvet længe bruger dem. Jeg syntes bare man har hørt et utal af eksempler på folk der prøver og prøver og nærmest har købt barnevognen, og så først når de "opgiver" eller flytter fokus fra projektet, så bliver de gravide. Se på dem der adopterer og så pludselig er de gravide - eller det par fra "mission baby" der prøvede i 2 år og så besluttede at tage ud og rejse for at tænke på noget andet, og så

Så tænker det er det der menes, når denne debat kommer frem

Men nu hører man så også altid de historier...der er masser og masser af mennesker der ikke bliver gravide og så er det lige meget om de får hund, kat eller små brune børn.
Jeg brugte ægl. test lige fra starten med den yngste og det var da fordi det var super dejligt at vide hvornår jeg havde ægl. og hvornår jeg kunne teste med gra.teste og ikke mindst bare vide at der var styr på det...ja, det var da ikke nødvendigt, men jeg syntes det var skønt, nemt og smadder spændende at vente på en positiv ægl. test.
Knus Eva...som alle tre gange er blevet gravid med det samme..

Anmeld

9. juni 2009

ønskebørn74

Vi havde aldrig fundet ud af at jeg fejlede noget for 4 år siden uden dem.

Vores åndsforladte gamle dame af en læge mente at man ikke behøvede at have mens for at have ægløsning.

Da vi endelig blev sendt videre i systemet, var gynækologens svar at det var noget sludder. Og ville vide hvor dælen hun havde hørt det.

4 år spildt

Nu har vi så forsøgt i over 8år og håber det snart er vores tur til at holde vores egen guldklump

Vi er lige gået igang med en ny omgang, så kryds fingre for os

Anmeld

10. juni 2009

Muffinmus

Lisbeth Ellehauge skriver:

Hi Hi. Det kunnejeg have skrevet det indlæg  Har faktisk også tænkt over om det bare var ved at blive "normalt" at sådan gjorde man. Tror også det er "sundere" bare med regelmæssig sex og tålmodighed 

Ja, men synes det er et hit for os der er længe om at blive gravide
F.eks tog det 14 mdr første gang for mig, mistede det og brugte yderligere 2 år-
Da vi så skulle lave en lillesøster købte jeg dem og tænkte dur de så dur de..Blev gravid på 4 mdr, mistede godt nok, brugte ÆL test igen for at finde min ÆL efter SA´en og vupti, var gravid igen 4 uger efter.
Så her var det bare en succes!

Anmeld

10. juni 2009

Cris

Hvis jeg er ærlig med jer, jeg vidste ikke engang, hvad ÆL test var for noget, indtil jeg begyndte at læse herinde!  Da vi startede på projekt baby, jeg havde tænkt, at jeg ville give mig et år. Hvis der ikke kunne ske noget efter et år, ville jeg finde mulighed for nogle test og så nogle ting... Men så blev det meget hurtigt. Jeg vidste, at der er nogle dage, hvor det er optimal mht fertilitet. Men jeg vidste også godt, at mange bliver gravide i de mest mærkelige tidspunkter... Så har jeg tænkt, at der sker, når der sker. Jeg synes, at at bruge ÆL test allerede fra starten er lidt en spild af penge og det fører til nogle negative tanker, hvis der ikke sker noget med det samme...

Anmeld

10. juni 2009

Cris

MariaE skriver:

Ja, men synes det er et hit for os der er længe om at blive gravide
F.eks tog det 14 mdr første gang for mig, mistede det og brugte yderligere 2 år-
Da vi så skulle lave en lillesøster købte jeg dem og tænkte dur de så dur de..Blev gravid på 4 mdr, mistede godt nok, brugte ÆL test igen for at finde min ÆL efter SA´en og vupti, var gravid igen 4 uger efter.
Så her var det bare en succes!

Det er noget helt andet, og testen er lavet til den situation, gætter jeg på. Men her har jeg tit læst at nogle bruger ÆL test så snart de vil i gang med projekt baby!  Som Eva siger, måske kontrol, men måske også utålmodighed, måske er det bare sjovt, det ved jeg ikke... Men det har også undret mig lidt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.