overvejer ny uddannelse efter barsel men?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. november 2012

1990h

hvor meget kan jeg få i su når jeg bor sammen med kæresten i eget hus og har 1 barn sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

FamilenStorm

1990h skriver:

hvor meget kan jeg få i su når jeg bor sammen med kæresten i eget hus og har 1 barn sammen?

Du vil få almindelig SU.. Med mulighed for ekstralån som hedder forsøgertillæg mener jeg..

Anmeld

28. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Du får ikke mere i SU, fordi du har barn eller bor i hus - det er kun enlige, der får mere (eller er der også noget med hvis både mor og far er på SU??? Jeg husker ikke lige, hvordan det er). Når man har børn, har man mulighed for at tage et ekstra lån - udover det almindelige SU-lån - som hedder forsørgerlån. Du kan se taksterne på både SU, SU-lån og forsørgerlån på SU styrelsens hjemmeside

/ Taco78 

Anmeld

28. november 2012

Muffinmus

er det 5500 før skat?......

Men det er lidt svært, for der er rift om pladserne nu hvor folk bliver smidt ud af dagpengesystemet, og pga den nye akutpakke så folk skal i uddannelse for at få noget som helst osv osv. Det vil sige at til næste år må de afvise endnu flere end i år. Rigtigt øv hvis man står og gerne vil uddanne sig, men så er det jo om at være heldig.

Anmeld

28. november 2012

mariesmavse92

Hvis begge forældre er på su, kan den ene søge om dobbelt-su tror jeg

Anmeld

28. november 2012

oerbaek

1990h skriver:

du kan se reglerne inde på sustyrrelsen.dk 

du kan vist få et forsørger tillæg.  men kig inde på deres side der står det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.