Udgifter til naturgas og vand (hus 200 km2 med kælder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Leonora

Hey kloge tøser

Min mand og jeg er ved at købe hus og vi er derfor meget uerfarne når det kommer til el,vand og varme regninger.

Vi har set på et hus der 220 km2 hvoraf 80 af dem er kælder med guld varme.
Deres nuværende budget er på ca 4000 om måneden i vand,el og naturgas.
Jeg synes det lyder overdrevet dyrt og vil derfor høre her der bor i hus.
Det skal også siges at der er brændeovn - men vi ved ik hvor meget den blir brugt.

Håber I vil fortælle om jeres forbrug

Knus Louise der synes det er meget svært at skifte fra lejl til hus :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Peanut

Leonora skriver:

Hey kloge tøser

Min mand og jeg er ved at købe hus og vi er derfor meget uerfarne når det kommer til el,vand og varme regninger.

Det skal også siges at der er brændeovn - men vi ved ik hvor meget den blir brugt.

Har et hus på 130 m2 godt nok.

Vi bruger ca 20.000 kr på naturgas om året og 10.500 på vand og renovation (den regning kommer samlet hos os).

Det skal lige siges, at for et par år siden brugte vi 30-33.000 kr om året på naturgas, men det var et ældgammelt fyr, som spildte en masse varme, og derfor valgte vi at skifte til et nyt.

Vi er to voksne mennesker. Huset har hulmur, men er ikke isoleret (det har jo også betydning for regningen).

Håber det kan bruges 

Anmeld

28. november 2012

Leonora

Peanut skriver:

Har et hus på 130 m2 godt nok.

Vi bruger ca 20.000 kr på naturgas om året og 10.500 på vand og renovation (den regning kommer samlet hos os).

Det skal lige siges, at for et par år siden brugte vi 30-33.000 kr om året på naturgas, men det var et ældgammelt fyr, som spildte en masse varme, og derfor valgte vi at skifte til et nyt.

Vi er to voksne mennesker. Huset har hulmur, men er ikke isoleret (det har jo også betydning for regningen).

Håber det kan bruges 

Tusind tak for brugbar Info

Med den Info kan jeg se at det hus vi har set på ikke har en urealistisk energi regning i betragting af at de de bor 4 voksne og huset er 220 km2

Pyha der er mange overvejelser og ting man intet ved om når man bliver hus ejer

Go aften og tak

Anmeld

28. november 2012

mth1987

Leonora skriver:

Hey kloge tøser

Vi har pt 102 kvm og bruger da hvert fald 4000kr på forbrug 

Anmeld

28. november 2012

Leonora

mth1987 skriver:

Vi har pt 102 kvm og bruger da hvert fald 4000kr på forbrug 

Det er rart at høre at det ikke er urealistisk

Tak og go aften

Anmeld

28. november 2012

Kris89

du må kunne finde en masse brugbar info på energiplanen, som du kan få hos mægler... her er lavet beregnet på varmeforbrug, samt hvad diverse ting (eks. at få ekstra isolering) ville koste og hvad der ville kunne spares..

samtidig står der dirkete hvor meget brænde der bruges (og beregnet pris for dette) osv. sådan var det i hvert fald ved vores.

Anmeld

28. november 2012

Leonora

Kris89 skriver:

du må kunne finde en masse brugbar info på energiplanen, som du kan få hos mægler... her er lavet beregnet på varmeforbrug, samt hvad diverse ting (eks. at få ekstra isolering) ville koste og hvad der ville kunne spares..

samtidig står der dirkete hvor meget brænde der bruges (og beregnet pris for dette) osv. sådan var det i hvert fald ved vores.

Tak
Vi har fået en masse Info men blev bare overrasket over hvor dyrt det er og derfor ville jeg lige høre hvad andre betaler

Det hjælper altid at kunne sammenligne lidt

Tak og go aften

Anmeld

28. november 2012

Den lykkelige

Leonora skriver:

Hey kloge tøser

Det synes jeg egentlig lyder ok med så stort et hus..
Vi har kun 108 kvm i to plan og brændeovn også..
Vi er 3 personer som kommer i bad hver dag (vores datter hver anden).. vi bruger 700 kr om mdr. i vand. I el bruger vi 800 kr om mdr.
Og i fjernvarme og brænde bruger vi 1500 kr.. Så tror det meget realistisk nu deres/jeres kommende hus er meget større..

Anmeld

28. november 2012

Valle81

Det lyder ikke helt skævt, vi har fjernvarme og har190 kvm og bare i varme alene giver vi 1900 om måneden og naturgas er ofte dyrere.

Jeg synes ikke at 4000 kr til vand, varme og el om måneden for så stort hus lyder urealistisk, slet ikke

Anmeld

28. november 2012

Valle81

Glemte at skrive at v@ også har brændeovn og den kører stort set i døgndrift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.