Jer med to børn.. Godt/skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Vi har aftalt at begynde på projekt nr. 2..  Ihhhh er så glad... men tanken gør mig også lidt nervøs  
Hvordan var jeres erfaringer...??
Var det mega hårdt være gravid med kvalme osv når man har en i forvejen som er ca 3 når jeg bliver gravid (forhåbentlig). Ved jo ikke hvor lang tid der går, men sidst gik der kun 2 mdr. Så håber da.
Hvordan var livet efter? Var der søskende jalousi? Var/er det meget hårdere??
Hilsen den glade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Vi har aftalt at begynde på projekt nr. 2..  Ihhhh er så glad... men tanken gør mig også lidt nervøs  
Var det mega hårdt være gravid med kvalme osv når man har en i forvejen som er ca 3 når jeg bliver gravid (forhåbentlig). Ved jo ikke hvor lang tid der går, men sidst gik der kun 2 mdr. Så håber da.
Hilsen den glade...

nu er jeg alene med en pige på 3 og en nyfødt dreng på 4 uger... og nu skal det ikke lyde som en dans på roser, men det er meget nemmere end jeg havde troet... der kan da være aftener hvor jeg virkelig har brug for at koble af at de skal være kede af det på skift... men det søvn skal jeg nok få indhentet...

graviditeten : jo, den var da hård... men prøvede så vidt mulig at have tid til min datter alligevel, så hun ikke følte sig overset...

Reaktion : hun er pavestolt af sin bror, og kysser og krammer ham hele tiden... det kan selvfølgelig ændre sig når han bliver større og skal drille... men det tager jeg til den tid...

,håber du kunne bruge mit svar til noget  og fortsat god aften...

Anmeld

27. november 2012

LR85

Kan godt forstå du er glad. 

Her er der 2 år og 4 måneder mellem mine drenge. Jeg havde nemme graviditeter men brugte klart tiden på at lære storebror selv at gå hjem fra vuggestue, selv kravle op på puslebordet og lign da jeg var gravid. Jeg skulle have planlagt kejsersnit med nummer 2, så vidste jeg ikke måtte bære så meget. 

Det car MEGET overvældende da vi kom hjem fra hospitalet og tænke i min hormonverden 'hva har jeg rodet mig ud i, hvad skal det her ende med' - men bare rolig. Det var uoverskueligt til at starte med, men efter et par uger gik det bedre. Storebror tog godt imod lillebror og vi har været gode til at drage omsorg for storebror, så han ikke har haft behov for at lave scener eller flippe ud. 

Glæd dig, og begynd stille og roligt a lære dit bare endnu flere nye ting de selv skal kunne, fx renlighed/tage tøj af på/lege lidt selv/ rydde legetøj op og lign. Det vil gavne meget når baby er kommet. 

Og dernæst GLÆD DIG. Jeg synes det er dobbelt lykke

Anmeld

27. november 2012

TaAsJu

Anonym skriver:

Hilsen den glade...

Har 3 børn, men kommenter lige af lige vel... Den store er ikke bio min. så jeg var mor, men første gangs gravid.. Tammie var lige blevet 4 da jeg fødte Anna-Sophie. Hun elsker hende og var så glad og stolt. da jeg fødte Julie var Anna-Sophie 2 1/2 og Tammie 6 og de elsker deres lille søster.. Jeg har ikke oplevet jalousi ved nogen af mine piger.. Men jeg går også meget op i at de får lov til og være med (i det omgang de nu gider) Og at de hver i sær får alene tid med mor eller far eller flot og far sammen.. Julie er så lille endnu at de ikke har den store betydning for hende... Men de to store elsker og have alene tid med os...

Anmeld

27. november 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hilsen den glade...

Godt , men hårdt .. Graviditeten var det værste 

Lå syg de første 16 uger , virkelig syg ..
Kunne INTET med Oscar , men da var han jo stadig meget afhængig af mig ..

Men nu , er det bare helt fantastisk 
Oscar elsker Noel , og Noel giver ham det største smil , når han stikker hovedet ned til ham og siger: HEJ LILLEBROR ! 

Det eneste jeg syns der er hårdt er når de begge skal puttes om aftenen .. Oscar vil aldrig i seng , og det er en kamp hver dag , næsten , at få nattøj på , og Noel sover aldrig når Oscar skal i seng , så han ligger og skriger mens jeg putter Oscar ..
Desværre er det sådan pt. indtil han kan ligge for sig selv , eller sover når Oscar blir puttet 

Anmeld

27. november 2012

baby012

ved ikke hvordan det er at have to børn endnu, men at være g have en ogravid i uge 30. det er HÅRDT.. 

måske fordi der kun er 13 måneder imellem dem ? men det at løfte min datter oveni en bækkenløsning, av..  

føler mig meget træt og hjælpeløs.. ( godt man har manden til at hjælpe) 

men nok lidt nemmere når der er lidt længere imellem dem 

held og lykke med PB 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.