Hvordan foregår det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Nu er det 2 år siden vi startede pb, så nu har vi besluttet at vi begge skal tjekkes ved lægen .. Men hvordan foregår det ? Skal man først til en samtale med lægen eller undersøger de en med det samme og så bliver man evt sendt videre ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Baby5

For 10 år siden var min mand og jeg i lign. situation.

Jeg gik til lægen, lægen tog en blodprøve, efter en uge eller to kom jeg derop til svar på prøverne. Jeg producerede ALT for få hormoner - af alle slags og lægen tog alvorligt på det. Jeg gik noget nedtrykt derfra, med frygten for, hvor meget man skulle igennem. Nå ja, han sendte en recept på apoteket med 5 hormonpiller - Pergotime hed de. Dem tog jeg, og ved du hvad - en måned efter var jeg gravid

Det var en helt fantastisk drejning af situationen og jeg var så glad for den hjælp vi havde fået - tænk sig, man var så langt fra, og alligevel så tæt på!! Min mand npede aldrig at blive undersøgt, vi fandt jo svaret i mine blodprøver.

Håber din læge er dig til ligeså stor hjælp så du VUPTI bliver gravid .

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Baby5 skriver:

Jeg gik til lægen, lægen tog en blodprøve, efter en uge eller to kom jeg derop til svar på prøverne. Jeg producerede ALT for få hormoner - af alle slags og lægen tog alvorligt på det. Jeg gik noget nedtrykt derfra, med frygten for, hvor meget man skulle igennem. Nå ja, han sendte en recept på apoteket med 5 hormonpiller - Pergotime hed de. Dem tog jeg, og ved du hvad - en måned efter var jeg gravid

Det var en helt fantastisk drejning af situationen og jeg var så glad for den hjælp vi havde fået - tænk sig, man var så langt fra, og alligevel så tæt på!! Min mand npede aldrig at blive undersøgt, vi fandt jo svaret i mine blodprøver.

Det var lige sådan en solstråle historie jeg havde brug for 

Håber at det "bare" er det der kan hjælpe os .

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Baby5 skriver:

Det var lige sådan en solstråle historie jeg havde brug for 

Håber at det "bare" er det der kan hjælpe os .

Anmeld

27. november 2012

Baby5

Det ER en solstrålehistorie!

Og hvis ikke det lige kommer så let til jer i første omgang, så bekræfter det for mig bare, at man selv er totalt magtesløs i fht. kroppens indviklede funktioner - og jeg kunne slet ikke gennemskue udsigterne... Jeg lærte dog, huskeregel no. 1: når det virker håbløst og fjernt er det måske alligevel indenfor rækkevidde .

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Baby5 skriver:

Og hvis ikke det lige kommer så let til jer i første omgang, så bekræfter det for mig bare, at man selv er totalt magtesløs i fht. kroppens indviklede funktioner - og jeg kunne slet ikke gennemskue udsigterne... Jeg lærte dog, huskeregel no. 1: når det virker håbløst og fjernt er det måske alligevel indenfor rækkevidde .

Det er det virkelig, og det gør mig så glad at høre det . 

For må indrømme at vi efterhånden har opgivet ..

Så nu skal der bare ringes til lægen, men er helt nervøs for hvad jeg skal sige om hvorfor jeg ønsker en tid ? Det er ret grænse overskridende for mig ..

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Baby5 skriver:

Det er det virkelig, og det gør mig så glad at høre det . 

For må indrømme at vi efterhånden har opgivet ..

Så nu skal der bare ringes til lægen, men er helt nervøs for hvad jeg skal sige om hvorfor jeg ønsker en tid ? Det er ret grænse overskridende for mig ..

Anmeld

27. november 2012

Baby5

Du kan måske ringe i den tlf-tid hvor man kan snakke med lægen, og så tale med ham - så skal du ikke sætte flere end højst nødvendigt ind i det. Sig at I har forsøgt at blive gravid i 2 år, og at du gerne vil have en snak om jeres muligheder, og så må han give dig en tid. Husk at det er hverdagen for din læge, selvom det sikkert er en stor hemmelig ting for dig/jer. Han er proff. og vil helt sikkert hjælpe!

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Baby5 skriver:

Du kan måske ringe i den tlf-tid hvor man kan snakke med lægen, og så tale med ham - så skal du ikke sætte flere end højst nødvendigt ind i det. Sig at I har forsøgt at blive gravid i 2 år, og at du gerne vil have en snak om jeres muligheder, og så må han give dig en tid. Husk at det er hverdagen for din læge, selvom det sikkert er en stor hemmelig ting for dig/jer. Han er proff. og vil helt sikkert hjælpe!

Jaa, der er ikk andet for ..

Jeg er villig til næsten alt, for at det skal lykkes 

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

Baby5 skriver:

Så er der ringet til lægen og jeg har fået tid d. 6/12 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.