Har jeg et sensitivt barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Ina33

Åhhh der er så mange bekymringer med min søn, som er 6 år og går i 1. klasse.

Vi havde en lang periode på lidt over et halvt år i 0. klasse, hvor der var store problemer med ham, det gik heldigvis i sig selv, og alt blev godt, men nu er problmerne desværre startet igen.

Min søn bliver i disse perioder meget udadreagerende, han hører ikke efter, han vil ikke ind når det ringer, han gemmer sig, han vil ikke snakke med nogen, og han er i det hele taget bare i rigtig dårligt humør. Alt dette udspiller sig i skolen, når han er hjemme er der ingen problemer, han er den sødeste og gladeste dreng...

Jeg har bemærket at problemerne især opstår når de har en sepciel pædagog meget, jeg tror som sådan ikke hun har en dårlig indflydelse på ham, jeg tror måske bare ikke deres kemi er så god..

Min sidste tanke er nu at vi bliver nødt til at få en skolepsykolog eller lign., til at tale med min søn, for jeg kan ikke gøre mere, jeg har kæmpet og kæmpet, og det virker tilsyneladende ikke.

Han selv siger ikke meget, det eneste brugbare han fortæller er at han har en stor sur smiley indeni, som han ikke kan få væk. Han kan ikke få sat ord på hvorfor den er der, eller hvad den er kommet af...

Jeg synes han ofte reagerer meget anderledes end andre børn, generelt synes jeg egentlig ikke han er udadreagerende, men han bliver meget ked af det, selv ved den mindste irettesættelse - han viser dog aldrig han er ked af det, istedet reagerer han ved at udvise vrede - armene over kors og fnysene udbrud...

Hvad skal jeg dog gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Rsa

Åhhh der er så mange bekymringer med min søn, som er 6 år og går i 1. klasse.

Vi havde en lang periode på lidt over et halvt år i 0. klasse, hvor der var store problemer med ham, det gik heldigvis i sig selv, og alt blev godt, men nu er problmerne desværre startet igen.

Min søn bliver i disse perioder meget udadreagerende, han hører ikke efter, han vil ikke ind når det ringer, han gemmer sig, han vil ikke snakke med nogen, og han er i det hele taget bare i rigtig dårligt humør. Alt dette udspiller sig i skolen, når han er hjemme er der ingen problemer, han er den sødeste og gladeste dreng...

Jeg har bemærket at problemerne især opstår når de har en sepciel pædagog meget, jeg tror som sådan ikke hun har en dårlig indflydelse på ham, jeg tror måske bare ikke deres kemi er så god..

Min sidste tanke er nu at vi bliver nødt til at få en skolepsykolog eller lign., til at tale med min søn, for jeg kan ikke gøre mere, jeg har kæmpet og kæmpet, og det virker tilsyneladende ikke.

Han selv siger ikke meget, det eneste brugbare han fortæller er at han har en stor sur smiley indeni, som han ikke kan få væk. Han kan ikke få sat ord på hvorfor den er der, eller hvad den er kommet af...

Jeg synes han ofte reagerer meget anderledes end andre børn, generelt synes jeg egentlig ikke han er udadreagerende, men han bliver meget ked af det, selv ved den mindste irettesættelse - han viser dog aldrig han er ked af det, istedet reagerer han ved at udvise vrede - armene over kors og fnysene udbrud...

Hvad skal jeg dog gøre?

Synes din ide med at tage ham til psykolog er god, børn har ofte en barriere overfor forældre og vil gerne tilfredsstille dem samt det kan være svært nøjagtigt at sætte ord på hvad det lige er der rykker ved en når man er 6 år - det kan en psykolog hjælpe med

Er skolen tilknyttet en psykolog eller skal du selv ud at finde en?

Kan ikke sige hvad dr er, men børn reagerer forskelligt på forskellige ting, der er åbenbart noget der trigger din dreng og gør ham ked af det. Han skl jo helst have nogle gode dage i skolen

Om han er sensitiv eller ej, så har han nogle fØlelser der skal tages alvorligt og lyder til at han skal have hjælp til at bearbejde dem. 

Håber I finder en løsning

Anmeld

28. november 2012

hekran

Er der ikke en skolepsykolog tilknyttet skolen?

Hvad siger hans lærere? Er det så stort et problem, at de ikke ønsker ham i klassen eller hvordan griber de problemet an?

Det er jo ikke din søn der er uopdraget eller lignende. Jeg læste en overskrift forleden, hvor der stod: 'mor, jeg skaber mig ikke, jeg kommunikerer' og det er nok det, jeg tror han gør. Hans reaktion kommer af et eller andet, som han ikke kan sætte ord på.

En børnepsykolog vil være mit bedste bud.

Håber virkelig din søn får den hjælp han har brug for, så han kan falde godt til i klassen

Anmeld

28. november 2012

booster_88

Jeg syntes i skal have fat i en skole psykolog, han kan sagtens være et senstivt barn, men lad dig ikke skræmme, min søn er enormt sensitiv og går i special børnehave, men med de rigtige hjælpemidler kommer man virkelig langt. Og det kan være det bare er det han mangler, og er det det, så er det også svært for både dig og lære at hjælpe med når ikke der har været hjælp inde over. Men den del må en fag kyndig nok hellere tage sig af, det det lige så godt kan være dårlig og urolig søvn som så meget andet.

Og du har intet gjort forkert, hverken som lille eller i hans opdragelse. Nogle børn er bare meget meget sensitive, eller følsomme . Håber i finder ud af noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.